U prvih 10 mjeseci sektor peradarstva zabilježio izvoz od 49 miliona KM

Objavljeno prije 6 mjeseci

Prema analizama Vanjskotrgovinske / Spoljnotrgovinske komore BiH i USAID/Sweden FARMA II projekta, u prvih 10 mjeseci ove godine sektor peradarstva zabilježio je izvoz u vrijednosti od 49 miliona KM, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 4 miliona KM (9%). Vanjskotrgovinski bilans u sektoru peradarstva kontinuirano je pozitivan, uz rast pokrivenosti uvoza izvozom koja sada iznosi 178% (2011. godine je bila na nivou 123%). Nakon 3 godine kontinuiranog pada, uvoz je u prvih 10 mjeseci ove godine ostao na nivou prošlogodišnjeg (27 miliona KM).

Struktura razmjene relativno je dobra, jer smo neto uvoznici za živu perad i meso peradi, dok bilježimo pozitivan bilans za jaja i prerađevine od mesa peradi. Prerađevine od mesa peradi dominiraju po pitanju izvoza i čine 73% vrijednosti ukupnog izvoza u sektoru. Na drugom mjestu je meso peradi sa 19%, nakon čega slijede jaja (6%) i živa perad (2%).

Po pitanju izvoza ključna su tržišta regije: Srbija, Kosovo, Makedonija i Crna Gora, na kojima je u prvih 10 mjeseci 2017. godine ostvareno 98% ukupnog izvoza.

Na tržište Hrvatske u 2012. godini plasirano je 14,3 mil. KM (52% meso peradi, 27% jaja i 20% prerađevine), pa raduje mogućnost povratka na to tržište ukoliko Evropska Komisija stavi BiH na listu zemalja kojima je odobren izvoz peradi u EU, kao što se očekuje.

U saradnji sa USAID/Sweden FARMA II projektom urađene su i prve detaljne analize tržišta Hrvatske koje između ostalog pokazuju da je od 2012-2016. godine uvoz u kategoriji mesa peradi skočio za gotovo 5.000 tona i sada iznosi oko 21.000 tona, dok je izvoz na nivou oko 7.400 tona. Orijentacije radi, BiH godišnje uvozi oko 7.000 tona mesa peradi, a izvozi oko 4.000 tona. Najveći izazov na tržištu Hrvatske predstavljaće jaka konkurencija iz Mađarske, Poljske, Holandije i Italije, s obzirom da ove četiri zemlje pokrivaju oko 80% uvoza mesa peradi u Hrvatsku.

Planirane su dalje analize i istraživanje tržišta Hrvatske, kao i organizacija B2B susreta i sajamskih nastupa.