5.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Znaju li vozači romobila koja saobraćajna pravila vrijede za njih?

    Znaju li vozači romobila koja saobraćajna pravila vrijede za njih?

    Vožnja električnih romobila sve je popularnija u Bosni i Hercegovini. Međutim, komplikovano uređenje u BiH reflektuje se i na ovu oblast koja definiše kuda, kako i pod kojim uslovima se voze električni romobili. Republika Srpska i Kanton Sarajevo imaju svoje propise, državni nivo čeka da nadležna Komisija predloži izmjene zakona.

    Tomislav Bojić, načelnik jedinice sigurnosti prometa u federalnom ministarstvu prometa i komunikacija kaže da se treba prvo pristupiti izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama što tek treba biti učinjeno.

    “To je samo jedna od stvari koje treba mijenjati u Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na cestama. Tu su i druge stvari kao što je Hrvatska nedavno uradila, hitni koridori i ostale stvari koje su manjkave”, pojasnio je Bojić.

    Osman Lindov, inženjer saobraćaja, redovni profesor Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu kaže da je rascjpekanost i različita zakonska rješenja itekako loša.

    “Nažalost, ako mi krenemo u ovu fazu kao što je krenuo Kanton Sarajevo da će svaki kanton ili entitet uređivati svoju saobraćajnu oblast, mislim da to neće na dobro biti jer smo tu fazu davno prošli”, naveo je Lindov.

    U Republici Srpskoj su postojeća zakonska rješenja prilagodili električnim vozilima odnosno romobilima, što je pojasnio Dragan Stanimirović pomoćnik ministra za drumski saobraćaj RS.

    “Mi smo definisali zakonska rješenja normalno uz poštivanje Zakona o osnovama sigurnosti na putevima BiH i naš Zakon o bezbjednosti saobraćaja je donešen još 2011. godine, a određene su izmjene i dopune napravljene još prošle godine”, istakao je Stanimirović.

    Treba se povesti računa da se potencira korištenje električnih romobila, da građani što više pješače a sve s ciljem da se manje koriste motorna vozila, pojasnio je profesor Lindov.

    “Ono što bi bilo najbolje za BiH na državnom nivou svakako da uredi mogućnost poboljšanja ako to mogu entiteti da poboljšaju. U RS-u su napravil ida se to plaća i registruje. Mi pješačke trotoare ne smijemo uzimati na račun biciklista i romobila”, kazao je Lindov.

    U RS-u na pješačkim stazama električni romobili mogu ići šest kilometara na sat, dok na biciklističkim stazama ta brzina je 25 kilometara na sat, kazao je Stanimirović i dodao:

    “Sve ono što važi za bicikliste važi i za električne trotinete”, naveo je Stanimirović.

    Stanimirović ali i Bojić kažu da kažnjavanje je nepotrebno, već da treba raditi na prevenciji.

    “Same kazne ne znače ništa. Ja sam sinoć imao primjer u Vilsonovom šetalištu gdje je biciklista sa slušalicama u ušima na oba uha se vozi pješačkom stazom, par metara mu se nalazi biciklistička staza i ne vdiim da se samo radi na kažnjavanju već upoznavanju svih sudionika sa važećim prometnim pravilima, a da nam kazne budu zadnja stvar”, naveo je Bojić.

    Za profesora Lindova nevjerovatna činjenica je da niti jedan grad nema adekvatnu biciklističku infrastrukturu na kojoj trebaju voziti i električni romobili.

    “Pogledajte po našim ulicama koje se ulice grade i kako se grade, minimalni se standardi ispoštuju”, naveo je Lindov.

    Lindov je još i rekao da RS i KS svojim rješenjima umjesto popularizacije vrše odvraćanje građana da koriste električne romobile i da bi BiH u cjelosti trebala preuzeti zakonsku regulativu iz Hrvatske o ovome pitanju.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Vožnja električnih romobila sve je popularnija u Bosni i Hercegovini. Međutim, komplikovano uređenje u BiH reflektuje se i na ovu oblast koja definiše kuda, kako i pod kojim uslovima se voze električni romobili. Republika Srpska i Kanton Sarajevo imaju svoje propise, državni nivo čeka da nadležna Komisija predloži izmjene zakona.

    Tomislav Bojić, načelnik jedinice sigurnosti prometa u federalnom ministarstvu prometa i komunikacija kaže da se treba prvo pristupiti izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama što tek treba biti učinjeno.

    - Reklama -

    “To je samo jedna od stvari koje treba mijenjati u Zakonu o osnovama sigurnosti prometa na cestama. Tu su i druge stvari kao što je Hrvatska nedavno uradila, hitni koridori i ostale stvari koje su manjkave”, pojasnio je Bojić.

    - Reklama -

    Osman Lindov, inženjer saobraćaja, redovni profesor Fakulteta za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu kaže da je rascjpekanost i različita zakonska rješenja itekako loša.

    - Reklama -

    “Nažalost, ako mi krenemo u ovu fazu kao što je krenuo Kanton Sarajevo da će svaki kanton ili entitet uređivati svoju saobraćajnu oblast, mislim da to neće na dobro biti jer smo tu fazu davno prošli”, naveo je Lindov.

    U Republici Srpskoj su postojeća zakonska rješenja prilagodili električnim vozilima odnosno romobilima, što je pojasnio Dragan Stanimirović pomoćnik ministra za drumski saobraćaj RS.

    “Mi smo definisali zakonska rješenja normalno uz poštivanje Zakona o osnovama sigurnosti na putevima BiH i naš Zakon o bezbjednosti saobraćaja je donešen još 2011. godine, a određene su izmjene i dopune napravljene još prošle godine”, istakao je Stanimirović.

    Treba se povesti računa da se potencira korištenje električnih romobila, da građani što više pješače a sve s ciljem da se manje koriste motorna vozila, pojasnio je profesor Lindov.

    “Ono što bi bilo najbolje za BiH na državnom nivou svakako da uredi mogućnost poboljšanja ako to mogu entiteti da poboljšaju. U RS-u su napravil ida se to plaća i registruje. Mi pješačke trotoare ne smijemo uzimati na račun biciklista i romobila”, kazao je Lindov.

    U RS-u na pješačkim stazama električni romobili mogu ići šest kilometara na sat, dok na biciklističkim stazama ta brzina je 25 kilometara na sat, kazao je Stanimirović i dodao:

    “Sve ono što važi za bicikliste važi i za električne trotinete”, naveo je Stanimirović.

    Stanimirović ali i Bojić kažu da kažnjavanje je nepotrebno, već da treba raditi na prevenciji.

    “Same kazne ne znače ništa. Ja sam sinoć imao primjer u Vilsonovom šetalištu gdje je biciklista sa slušalicama u ušima na oba uha se vozi pješačkom stazom, par metara mu se nalazi biciklistička staza i ne vdiim da se samo radi na kažnjavanju već upoznavanju svih sudionika sa važećim prometnim pravilima, a da nam kazne budu zadnja stvar”, naveo je Bojić.

    Za profesora Lindova nevjerovatna činjenica je da niti jedan grad nema adekvatnu biciklističku infrastrukturu na kojoj trebaju voziti i električni romobili.

    “Pogledajte po našim ulicama koje se ulice grade i kako se grade, minimalni se standardi ispoštuju”, naveo je Lindov.

    Lindov je još i rekao da RS i KS svojim rješenjima umjesto popularizacije vrše odvraćanje građana da koriste električne romobile i da bi BiH u cjelosti trebala preuzeti zakonsku regulativu iz Hrvatske o ovome pitanju.

    IzvorN1
    Zenica
    broken clouds
    5.9 ° C
    5.9 °
    5.9 °
    63 %
    1.4kmh
    81 %
    pet
    6 °
    sub
    13 °
    ned
    4 °
    pon
    8 °
    uto
    7 °