11.2 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    overcast clouds
    11.2 ° C
    11.2 °
    11.2 °
    89 %
    2.4kmh
    100 %
    čet
    12 °
    pet
    19 °
    sub
    13 °
    ned
    13 °
    pon
    14 °

    Kontroverzni graditelji Pelješkog mosta bili na crnoj listi Svjetske banke

    Kontroverzni graditelji Pelješkog mosta bili na crnoj listi Svjetske banke

    Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), koju je Hrvatska izabrala za gradnju Pelješkog mosta, osam je godina provela na crnoj listi Svjetske banke zbog sumnjivih i koruptivnih poslovnih praksi.

    Od 2009. do januara prošle godine CRBC – kao i China Communications Construction Company (CCCC), koja je nastala spajanjem CRBC-a i još nekoliko firmi bile su kažnjene zabranom učestvovanja u svim građevinskim projektima koje sufinancira Svjetska banka, a zbog sumnjivog poslovanja na Filipinima 2002. godine, odnosno zbog tzv. dumpinga – nerealnog spuštanja cijene zbog uništenja konkurencije i stvaranja monopola.

    Istraga Svjetske banke pokazala je da se CRBC bavio prevarantskim poslovnim praksama u svojim prijavama za javne konkurse, što ipak nije spriječilo neke države u Aziji (Filipini i Malezija) i Africi (Zimbabve) da posluju s ovom kineskom građevinskom kompanijom, koja je u većinskom vlasništvu države.

    CRBC ima problema s reputacijom zbog svojeg sumnjivog načina poslovanja, a kazna u trajanju od osam godina se po kriterijima Svjetske banke smatra jednom od najstrožih.

    Ništ aod navedenog očigledno nije bio problem komisiji Hrvatskih cesta koje je ovu kinesku firmu izabralo da gradi Pelješki most. CRBC je ponudio da će Pelješki most izgraditi za 280 miliona eura bez PDV-a, a na konkurs su se još javili i austrijski Strabag s ponudom od 353 miliona eura bez PDV-a i talijansko-turski konzorcij Astaldi-TC Ictas, čija je ponuda iznosila 339 miliona eura bez PDV-a. Sada se i Austrijanci i talijansko-turski konzorcij žale na rezultat konkursa, optužujući kineski CRBC za to da je ponudio tzv. dampinšku cijenu za izgradnju Pelješkog mosta, dakle za ono što je zbog Svjetske banke bio na crnoj listi dugih osam godina.

    85 posto sredstava za izgradnju Pelješkog mosta daje Europska unija (357 miliona eura), a u briselskim se kuloarima može čuti kako nisu baš sretni zbog hrvatske odluke da evropski novac ode jednoj kineskoj firmi. Dolazak China Road and Bridge Corporation u Hrvatsku predstavlja prvi slučaj u povijesti da se jedna kineska kompanija javila na konkurs u zemlji članici Evropske unije.

    Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), koju je Hrvatska izabrala za gradnju Pelješkog mosta, osam je godina provela na crnoj listi Svjetske banke zbog sumnjivih i koruptivnih poslovnih praksi.

    Od 2009. do januara prošle godine CRBC – kao i China Communications Construction Company (CCCC), koja je nastala spajanjem CRBC-a i još nekoliko firmi bile su kažnjene zabranom učestvovanja u svim građevinskim projektima koje sufinancira Svjetska banka, a zbog sumnjivog poslovanja na Filipinima 2002. godine, odnosno zbog tzv. dumpinga – nerealnog spuštanja cijene zbog uništenja konkurencije i stvaranja monopola.

    Istraga Svjetske banke pokazala je da se CRBC bavio prevarantskim poslovnim praksama u svojim prijavama za javne konkurse, što ipak nije spriječilo neke države u Aziji (Filipini i Malezija) i Africi (Zimbabve) da posluju s ovom kineskom građevinskom kompanijom, koja je u većinskom vlasništvu države.

    CRBC ima problema s reputacijom zbog svojeg sumnjivog načina poslovanja, a kazna u trajanju od osam godina se po kriterijima Svjetske banke smatra jednom od najstrožih.

    Ništ aod navedenog očigledno nije bio problem komisiji Hrvatskih cesta koje je ovu kinesku firmu izabralo da gradi Pelješki most. CRBC je ponudio da će Pelješki most izgraditi za 280 miliona eura bez PDV-a, a na konkurs su se još javili i austrijski Strabag s ponudom od 353 miliona eura bez PDV-a i talijansko-turski konzorcij Astaldi-TC Ictas, čija je ponuda iznosila 339 miliona eura bez PDV-a. Sada se i Austrijanci i talijansko-turski konzorcij žale na rezultat konkursa, optužujući kineski CRBC za to da je ponudio tzv. dampinšku cijenu za izgradnju Pelješkog mosta, dakle za ono što je zbog Svjetske banke bio na crnoj listi dugih osam godina.

    85 posto sredstava za izgradnju Pelješkog mosta daje Europska unija (357 miliona eura), a u briselskim se kuloarima može čuti kako nisu baš sretni zbog hrvatske odluke da evropski novac ode jednoj kineskoj firmi. Dolazak China Road and Bridge Corporation u Hrvatsku predstavlja prvi slučaj u povijesti da se jedna kineska kompanija javila na konkurs u zemlji članici Evropske unije.

    IzvorAkta.ba

    Posljednje objavljeno