5.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Ombudsman za ljudska prava o zastavama i drugim obilježjima: Dopušteno je sve što nije zabranjeno

    Ombudsman za ljudska prava o zastavama i drugim obilježjima: Dopušteno je sve što nije zabranjeno

    “Zakon o zastavi BiH ne uređuje pitanje unošenja zastave Republike Srpske u Predsjedništvo BiH, pa proizilazi da je dozvoljeno sve što nije izričito zabranjeno”, izjavio je ombudsman za ljudska prava u BiH Ljubinko Mitrović.

    ” I Zakon o zastavi Republike Srpske, odnosno o amblemu, ne uređuje ovo pitanje. Onda dolazite do toga da je dozvoljeno sve što nije zabranjeno”, rekao je Mitrović na konferenciji za novinare u Banjaluci povodom obilježavanja Međunarodnog dana ljudskih prava, prenosi Srna.

    Na pitanje novinara da li je unošenje zastave Republike Srpske u Predsjedništvo BiH kršenje Zakona o zastavi BiH i da li predstavlja krivično djelo, Mitrović je rekao da Ombudsman BiH nema evidentiran taj predmet, niti se bavi tim pitanjem.

    “Amblemi zaslužuju pažnju i mnogo govore o narodima na ovim prostorima. Oni treba da imaju primjereno mjesto, a ne da budu kamen spoticanja”, kaže Mitrović i ističe da pitanje amblema, zastava i drugih zvaničnih simbola, treba urediti sistemski pravnim aktima.

    Mitrović je novinarima predstavio specijalni izvještaj Ombudsmana BiH o izgledu, upotrebi i zaštiti zvaničnih obilježja u BiH u kojem se sva zakonodavna tijela u BiH pozivaju da prilikom kreiranja i usvajanja ovih simbola obezbijede punu nacionalnu ravnopravnost i najviše standarde ljudskih prava i sloboda konstitutivnih naroda i ostalih građana.

    On je rekao da je ovo potrebno uraditi u skladu sa međunarodnim standardima i domaćim zakonodavstvom, a prije svega načelima Povelje UN-a, Univerzalne deklaracije o ljudskim pravima i Dejtonskim sporazumom.

    Mitrović je rekao da su u izvještaju prezentovane dvije važne odluke Ustavnog suda BiH od 31. marta 2006. godine, koje se odnose na entitete.

    “Jedna odluka odnosi se na Federaciju BiH /FBiH/, odnosno da li je Zakon o grbu i zastavi tog entiteta u skladu sa članom 2/4 Ustava BiH. Ovom odlukom Ustavnog suda BiH, naloženo je FBiH da u roku od šest mjeseci od dana objavljivanja odluke usaglasi član 1 i 2 Zakona o grbu i zastavi FBiH sa Ustavom BiH. Ova odluka, nažalost, nije do danas realizovana”, istakao je Mitrović.

    On je rekao da se druga odluka Ustavnog suda BiH odnosi na to da je utvrđeno da članovi 2 i 3 Ustavnog zakona o zastavi, grbu i himni Republike Srpske nisu u skladu sa članom 2/4 Ustava BiH.

    “U Specijalnom izvještaju konstatovali smo da je Narodna skupština Republike Srpske, postupajući po navedenoj odluci Ustavnog suda BiH 2007. godine, donijela Zakon o amblemu Republike Srpske, kojim se propisuje da se amblem može koristiti umjesto grba Republike Srpske”, kaže Mitrović.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    “Zakon o zastavi BiH ne uređuje pitanje unošenja zastave Republike Srpske u Predsjedništvo BiH, pa proizilazi da je dozvoljeno sve što nije izričito zabranjeno”, izjavio je ombudsman za ljudska prava u BiH Ljubinko Mitrović.

    ” I Zakon o zastavi Republike Srpske, odnosno o amblemu, ne uređuje ovo pitanje. Onda dolazite do toga da je dozvoljeno sve što nije zabranjeno”, rekao je Mitrović na konferenciji za novinare u Banjaluci povodom obilježavanja Međunarodnog dana ljudskih prava, prenosi Srna.

    - Reklama -

    Na pitanje novinara da li je unošenje zastave Republike Srpske u Predsjedništvo BiH kršenje Zakona o zastavi BiH i da li predstavlja krivično djelo, Mitrović je rekao da Ombudsman BiH nema evidentiran taj predmet, niti se bavi tim pitanjem.

    - Reklama -

    “Amblemi zaslužuju pažnju i mnogo govore o narodima na ovim prostorima. Oni treba da imaju primjereno mjesto, a ne da budu kamen spoticanja”, kaže Mitrović i ističe da pitanje amblema, zastava i drugih zvaničnih simbola, treba urediti sistemski pravnim aktima.

    - Reklama -

    Mitrović je novinarima predstavio specijalni izvještaj Ombudsmana BiH o izgledu, upotrebi i zaštiti zvaničnih obilježja u BiH u kojem se sva zakonodavna tijela u BiH pozivaju da prilikom kreiranja i usvajanja ovih simbola obezbijede punu nacionalnu ravnopravnost i najviše standarde ljudskih prava i sloboda konstitutivnih naroda i ostalih građana.

    On je rekao da je ovo potrebno uraditi u skladu sa međunarodnim standardima i domaćim zakonodavstvom, a prije svega načelima Povelje UN-a, Univerzalne deklaracije o ljudskim pravima i Dejtonskim sporazumom.

    Mitrović je rekao da su u izvještaju prezentovane dvije važne odluke Ustavnog suda BiH od 31. marta 2006. godine, koje se odnose na entitete.

    “Jedna odluka odnosi se na Federaciju BiH /FBiH/, odnosno da li je Zakon o grbu i zastavi tog entiteta u skladu sa članom 2/4 Ustava BiH. Ovom odlukom Ustavnog suda BiH, naloženo je FBiH da u roku od šest mjeseci od dana objavljivanja odluke usaglasi član 1 i 2 Zakona o grbu i zastavi FBiH sa Ustavom BiH. Ova odluka, nažalost, nije do danas realizovana”, istakao je Mitrović.

    On je rekao da se druga odluka Ustavnog suda BiH odnosi na to da je utvrđeno da članovi 2 i 3 Ustavnog zakona o zastavi, grbu i himni Republike Srpske nisu u skladu sa članom 2/4 Ustava BiH.

    “U Specijalnom izvještaju konstatovali smo da je Narodna skupština Republike Srpske, postupajući po navedenoj odluci Ustavnog suda BiH 2007. godine, donijela Zakon o amblemu Republike Srpske, kojim se propisuje da se amblem može koristiti umjesto grba Republike Srpske”, kaže Mitrović.

    Zenica
    overcast clouds
    5.7 ° C
    5.7 °
    5.7 °
    92 %
    1.6kmh
    100 %
    sub
    19 °
    ned
    23 °
    pon
    26 °
    uto
    23 °
    sri
    22 °