Nakon deset godina postojanja, globalna video platforma YouTube ukida svoju poznatu sekciju „U trendu“ (Trending) i listu „U trendu sada“ (Trending Now), zamjenjujući ih modernizovanim rješenjem – YouTube Charts, odnosno listama najgledanijih videa po kategorijama.
Ova promjena, koja će biti implementirana u narednim sedmicama, označava kraj jedinstvene liste najpopularnijih videozapisa i prelazak na sofisticiraniji prikaz trendova unutar specifičnih oblasti kao što su muzika, podkasti, filmski trejleri, gaming, i druge domene.
“Kada smo 2015. pokrenuli Trending sekciju, YouTube je izgledao potpuno drugačije. Danas se trendovi oblikuju kroz hiljade mikrotrendova koje stvaraju različite zajednice, fandomi i nišne interesne grupe. Više ne postoji samo jedan viralni video”, navodi se u zvaničnom saopštenju YouTubea.
Prema riječima kompanije, broj posjeta stranici „Trending“ opada posljednjih pet godina, jer korisnici sve češće otkrivaju novi sadržaj putem preporuka, Shorts videa, komentara, pretrage i algoritamski personalizovanih listi.
Kategorije zamjenjuju jedinstveni poredak
Nova funkcionalnost YouTube Charts već je u fazi testiranja i uključuje detaljne preglede najgledanijih sadržaja po zemljama, žanrovima i formama. Umjesto jedinstvene viralne liste, korisnici će sada moći pratiti najgledanije muzičke spotove, podcaste, gaming sadržaj, filmske najave i drugo – zavisno od interesa.
Dodatne novine za kreatore
Pored ukidanja Trending sekcije, YouTube uvodi i nove alate za kreatore sadržaja, poput:
“Inspiration” taba u okviru YouTube Studio – baziranog na vještačkoj inteligenciji, koji predlaže teme i ideje za buduće videe.
“Hype” funkcionalnosti – koja omogućava korisnicima da podrže manje popularne videe sa potencijalom rasta.
YouTube ovom odlukom nastoji bolje odgovoriti na dinamiku savremenog internet sadržaja i potrebe zajednica koje se sve više formiraju oko interesnih niša, a ne viralnih fenomena široke publike.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.