Kozica: Pandemija se može zaustaviti samo vakcinama (AUDIO)
Kozica: Pandemija se može zaustaviti samo vakcinama (AUDIO)
Alis Kozica, spec. epidemiolog iz Službe za epidemiologiju Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica, bio je gost u programu našeg radija.
U razgovoru s Kozicom nastojali smo upoznati slušatelje o koronavirusu s kojim se svijet suočava. Nažalost, i godinu dana poslije mnogi ne vjeruju u ovaj virus i skloni su teorijama zavjera.
– Radi se o jednoj planetarnoj bolesti. Vidimo da je veliki broj ljudi oboljelo. Nažalost imamo i puno smrtnih ishoda. Vidimo da danas ova bolest uzima živote ne samo starim već i mlađim ljudima. Kako je nastao ovaj virus još niko ne zna, ali ono što znamo da je virus prisutan i da postoji – istakao je Kozica.
Epidemiolog Kozica je istakao da je jedini način da se pobijedi ovaj virus vakcina.
– Naše društvo je već godinu dana opterećno s pandemijom. Ono što je karakteristično za oboljevanje ovom bolešću jeste da je ona slična gripu i da se jedino možemo zaštiti vakcinama. Trenutno su u opticaju razne informacije o tome kako se proizvode danas vakcine i da li su one sigurne. Moramo znati da je u BiH 1950-ih godina bilo raznih bolesti i da smo mi te iste stavili pod kontrolu upravo vakcinama. Danas su vakcine napravljene na način da manje imaju nuspojava za razliku od vakcina prije.
Kozica je govorio i o virusu gripa, te kako se stanovništvo zaštitilo od istog.
U nastavku poslušajte kompletan razgovor.
Alis Kozica, spec. epidemiolog iz Službe za epidemiologiju Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica, bio je gost u programu našeg radija.
U razgovoru s Kozicom nastojali smo upoznati slušatelje o koronavirusu s kojim se svijet suočava. Nažalost, i godinu dana poslije mnogi ne vjeruju u ovaj virus i skloni su teorijama zavjera.
– Radi se o jednoj planetarnoj bolesti. Vidimo da je veliki broj ljudi oboljelo. Nažalost imamo i puno smrtnih ishoda. Vidimo da danas ova bolest uzima živote ne samo starim već i mlađim ljudima. Kako je nastao ovaj virus još niko ne zna, ali ono što znamo da je virus prisutan i da postoji – istakao je Kozica.
Epidemiolog Kozica je istakao da je jedini način da se pobijedi ovaj virus vakcina.
– Naše društvo je već godinu dana opterećno s pandemijom. Ono što je karakteristično za oboljevanje ovom bolešću jeste da je ona slična gripu i da se jedino možemo zaštiti vakcinama. Trenutno su u opticaju razne informacije o tome kako se proizvode danas vakcine i da li su one sigurne. Moramo znati da je u BiH 1950-ih godina bilo raznih bolesti i da smo mi te iste stavili pod kontrolu upravo vakcinama. Danas su vakcine napravljene na način da manje imaju nuspojava za razliku od vakcina prije.
Kozica je govorio i o virusu gripa, te kako se stanovništvo zaštitilo od istog.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Saglasnost sa ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj veb lokaciji. Nepristanak ili povlačenje saglasnosti može negativno uticati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalno
Uvijek aktivan
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korišćenja određene usluge koju izričito zahteva pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu obavljanja prenosa komunikacije preko elektronske komunikacione mreže.
Preference
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja preferencija koje ne zahteva pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne saglasnosti od strane vašeg Internet provajdera ili dodatne evidencije treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na veb lokaciji ili na nekoliko veb lokacija u slične marketinške svrhe.