Probijen tunel Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak (FOTO)
Probijen tunel Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak (FOTO)
Prokopavanjem posljednjih metara stijene, danas je izvršeno probijanje desne strane tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak.
Dužina desne cijevi tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta ove godine i izvodili su s u tri smjene. Na ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se s napredovanjem iskopa poboljšavala. Većina radova se izvodila u III kategoriji s upotrebom mikroarmiranog betona. Paralelno su se izvodili radovi na pripremi finog izravnavajućeg mlaznog betona, temelja sekundarne obloge, a u lošijim kategorijama i podnožnog svoda.
U lijevoj tunelskoj cijev je preostalo 108 metara za iskopati od ukupne dužine 456 metara. Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Sredstva za izgradnju su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID). Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5.3 kilometara. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine.
Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.
Prokopavanjem posljednjih metara stijene, danas je izvršeno probijanje desne strane tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak.
Dužina desne cijevi tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta ove godine i izvodili su s u tri smjene. Na ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se s napredovanjem iskopa poboljšavala. Većina radova se izvodila u III kategoriji s upotrebom mikroarmiranog betona. Paralelno su se izvodili radovi na pripremi finog izravnavajućeg mlaznog betona, temelja sekundarne obloge, a u lošijim kategorijama i podnožnog svoda.
U lijevoj tunelskoj cijev je preostalo 108 metara za iskopati od ukupne dužine 456 metara. Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Sredstva za izgradnju su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID). Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5.3 kilometara. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine.
Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Saglasnost sa ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj veb lokaciji. Nepristanak ili povlačenje saglasnosti može negativno uticati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalno
Uvijek aktivan
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korišćenja određene usluge koju izričito zahteva pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu obavljanja prenosa komunikacije preko elektronske komunikacione mreže.
Preference
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja preferencija koje ne zahteva pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne saglasnosti od strane vašeg Internet provajdera ili dodatne evidencije treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na veb lokaciji ili na nekoliko veb lokacija u slične marketinške svrhe.