Više od 10.000 europskih hotela pokrenulo je kolektivnu tužbu protiv platforme Booking.com sa sjedištem u Amsterdamu, tražeći odštetu zbog gubitaka nastalih korištenjem tzv. klauzula “najbolje cijene”.
Ove klauzule su hotelima zabranjivale da nude niže cijene na vlastitim web stranicama, kako bi se spriječilo da gosti, nakon što pronađu hotel na Booking.com-u, rezervaciju ipak naprave direktno kod hotela.
Hoteli se pozivaju na presudu Suda Europske unije od 19. septembra 2024., kojom je klauzula “najbolje cijene” proglašena nezakonitom, prenosi Brussels Times.
Sud je zaključio da platforme poput Booking.com-a mogu poslovati i bez ovakvih ograničenja. Nakon stupanja na snagu Akt o digitalnim tržištima EU-a (DMA) 2024., Booking.com je uklonio ove klauzule u Europi.
“Europski hotelijeri dugo su trpjeli nepoštene uvjete i previsoke troškove”, izjavio je predsjednik udruženja hotelske industrije HOTREC, Alexandros Vassilikos te dodao: “Vrijeme je da se ujedinimo i tražimo odštetu.”
Cilj ove kolektivne tužbe, koju podržava više od 30 nacionalnih hotelskih udruga, jest osigurati odštetu za štetu nastalu u razdoblju od 2004. do 2024. godine.
Slučaj će voditi nizozemski sud, a koordinaciju će preuzeti Zaklada Hotel Claims Alliance.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.