14.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Forto o elektronskim medijima: Nema skrivanja iza anonimnih adresa, impresum obavezan

    Forto o elektronskim medijima: Nema skrivanja iza anonimnih adresa, impresum obavezan

    Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine radi na Zakonu o elektronskim medijima kojim se uspostavlja jedinstven, s evropskim standardima usklađen pravni okvir za audiovizuelne medijske usluge u BiH.

    Radna grupa sastavljena od predstavnika državnih, entitetskih i institucija Brčko distrikta pripremila je nacrt koji postavlja temelje za regulisanje TV i radijskog emitovanja, audiovizuelnih usluga na zahtjev, distributera medijskih sadržaja i video platformi.

    Predloženi okvir potvrđuje da Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) mora biti nezavisna od vlade te raditi nepristrasno i transparentno. RAK bi zadržao ključne nadležnosti, a to su izdavanje dozvola, donošenje propisa, nadzor i rješavanje prigovora, kao i unapređenje medijske pismenosti te zaštitu autorskih prava.

    Nacrt propisuje da svaki korisnik dozvole ili odobrenja RAK-a mora osigurati jednostavan, direktan i stalan pristup ključnim podacima, odnosno nazivu, adresi sjedišta, kontakt informacijama i informaciji da posjeduje dozvolu ili saglasnost. To je, u praksi, obaveza javnog impresuma.

    “Povjerenje u medije počinje transparentnošću i jasnom odgovornošću. Zato ovaj Nacrt uvodi obavezu javnog impresuma i nedvosmisleno definira ko stoji iza programa, gdje mu je sjedište i sa čijom je dozvolom na tržištu. Nema skrivanja iza anonimnih adresa, publika mora znati ko kreira sadržaje”, kazao je Forto.

    Zakon o elektronskim medijima uređuje programski sadržaj i obaveze pružatelja medijskih usluga (TV, radio, usluge na zahtjev, platforme), uključujući odgovornost i zaštitu publike, dok se Zakon o elektronskim komunikacijama bavi infrastrukturom, frekvencijama, interkonekcijom i pravima korisnika.

    Razlika između dva zakona je u tome što prvi propisuje šta se emitira i pod kojim uredničkim pravilima, a drugi kako se signal tehnički prenosi i tržište funkcioniše.

    Urednička nezavisnost

    Zakon o elektronskim medijima garantuje slobodu izražavanja i uredničku nezavisnost, ali zabranjuje sadržaje koji potiču mržnju, nasilje, diskriminaciju, terorizam ili rušenje ustavnog poretka.

    Pružatelji usluga moraju štititi djecu od štetnih sadržaja, a prikupljeni podaci ne smiju se koristiti u komercijalne svrhe. Prikriveno oglašavanje je zabranjeno, dok su reklame za alkohol, duhan i lijekove strože regulisane.

    Audiovizuelne usluge moraju promovirati evropska i nezavisna djela, s posebnim poticanjem domaće produkcije radi jačanja lokalne kreativne industrije. Medijski sadržaji trebaju biti pristupačni osobama s invaliditetom. Uspostavlja se lista događaja od javnog značaja koje javni servisi moraju prenositi, dok druge stanice mogu emitovati kraće izvještaje. Distributeri su obavezni besplatno prenositi javne RTV servise (must-carry).

    Zbog rasta internetskih platformi, nacrt zakona propisuje obaveze pružatelja video-usluga da štite maloljetnike i javnost od sadržaja koji potiče mržnju, nasilje ili predstavlja krivično djelo. RAK će utvrđivati mjere i nadzirati njihovu provedbu.

    Ministarstvo komunikacija i prometa BiH planira upućivanje Prednacrta zakona o elektronskim medijima na javne konsultacije do kraja ove godine. Precizan termin zavisi od upućivanja na javne konsultacije Prednacrta zakona o elektronskim komunikacijama, koji je u završnoj fazi izrade u okviru formalne radne grupe.

    Budući da oba zakona na isti način definiraju uloge Parlamentarne skupštine BiH, Vijeća ministara BiH, Ministarstva komunikacija i prometa BiH i RAK-a, nadležnosti će biti propisane jedinstveno u jednom zakonu, dok će se u drugom na te odredbe upućivati, saopćeno je iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine radi na Zakonu o elektronskim medijima kojim se uspostavlja jedinstven, s evropskim standardima usklađen pravni okvir za audiovizuelne medijske usluge u BiH.

    Radna grupa sastavljena od predstavnika državnih, entitetskih i institucija Brčko distrikta pripremila je nacrt koji postavlja temelje za regulisanje TV i radijskog emitovanja, audiovizuelnih usluga na zahtjev, distributera medijskih sadržaja i video platformi.

    Predloženi okvir potvrđuje da Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) mora biti nezavisna od vlade te raditi nepristrasno i transparentno. RAK bi zadržao ključne nadležnosti, a to su izdavanje dozvola, donošenje propisa, nadzor i rješavanje prigovora, kao i unapređenje medijske pismenosti te zaštitu autorskih prava.

    Nacrt propisuje da svaki korisnik dozvole ili odobrenja RAK-a mora osigurati jednostavan, direktan i stalan pristup ključnim podacima, odnosno nazivu, adresi sjedišta, kontakt informacijama i informaciji da posjeduje dozvolu ili saglasnost. To je, u praksi, obaveza javnog impresuma.

    “Povjerenje u medije počinje transparentnošću i jasnom odgovornošću. Zato ovaj Nacrt uvodi obavezu javnog impresuma i nedvosmisleno definira ko stoji iza programa, gdje mu je sjedište i sa čijom je dozvolom na tržištu. Nema skrivanja iza anonimnih adresa, publika mora znati ko kreira sadržaje”, kazao je Forto.

    Zakon o elektronskim medijima uređuje programski sadržaj i obaveze pružatelja medijskih usluga (TV, radio, usluge na zahtjev, platforme), uključujući odgovornost i zaštitu publike, dok se Zakon o elektronskim komunikacijama bavi infrastrukturom, frekvencijama, interkonekcijom i pravima korisnika.

    Razlika između dva zakona je u tome što prvi propisuje šta se emitira i pod kojim uredničkim pravilima, a drugi kako se signal tehnički prenosi i tržište funkcioniše.

    Urednička nezavisnost

    Zakon o elektronskim medijima garantuje slobodu izražavanja i uredničku nezavisnost, ali zabranjuje sadržaje koji potiču mržnju, nasilje, diskriminaciju, terorizam ili rušenje ustavnog poretka.

    Pružatelji usluga moraju štititi djecu od štetnih sadržaja, a prikupljeni podaci ne smiju se koristiti u komercijalne svrhe. Prikriveno oglašavanje je zabranjeno, dok su reklame za alkohol, duhan i lijekove strože regulisane.

    Audiovizuelne usluge moraju promovirati evropska i nezavisna djela, s posebnim poticanjem domaće produkcije radi jačanja lokalne kreativne industrije. Medijski sadržaji trebaju biti pristupačni osobama s invaliditetom. Uspostavlja se lista događaja od javnog značaja koje javni servisi moraju prenositi, dok druge stanice mogu emitovati kraće izvještaje. Distributeri su obavezni besplatno prenositi javne RTV servise (must-carry).

    Zbog rasta internetskih platformi, nacrt zakona propisuje obaveze pružatelja video-usluga da štite maloljetnike i javnost od sadržaja koji potiče mržnju, nasilje ili predstavlja krivično djelo. RAK će utvrđivati mjere i nadzirati njihovu provedbu.

    Ministarstvo komunikacija i prometa BiH planira upućivanje Prednacrta zakona o elektronskim medijima na javne konsultacije do kraja ove godine. Precizan termin zavisi od upućivanja na javne konsultacije Prednacrta zakona o elektronskim komunikacijama, koji je u završnoj fazi izrade u okviru formalne radne grupe.

    Budući da oba zakona na isti način definiraju uloge Parlamentarne skupštine BiH, Vijeća ministara BiH, Ministarstva komunikacija i prometa BiH i RAK-a, nadležnosti će biti propisane jedinstveno u jednom zakonu, dok će se u drugom na te odredbe upućivati, saopćeno je iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

    IzvorFena
    Zenica
    clear sky
    14.8 ° C
    14.8 °
    14.8 °
    47 %
    1.6kmh
    2 %
    uto
    13 °
    sri
    18 °
    čet
    19 °
    pet
    20 °
    sub
    20 °