10.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    overcast clouds
    10.1 ° C
    11.2 °
    10.1 °
    98 %
    2.7kmh
    100 %
    čet
    9 °
    pet
    7 °
    sub
    5 °
    ned
    6 °
    pon
    3 °

    Gorivo u BiH je za dva mjeseca poskupjelo za čak 20 feninga po litru

    Gorivo u BiH je za dva mjeseca poskupjelo za čak 20 feninga po litru

    Cijena nafte na svjetskoj berzi već danima raste, te je sirova nafta brent dostigla cijenu od 78 dolara po barelu, što je rekord u posljednje dvije godine. Prošle sedmice cijena je bila 74 dolara po barelu.

    U skladu sa kretanjima na globalnom nivou, i cijene u Bosni i Hercegovini počele su rasti prije određenog vremena. Ministarstvo trgovine FBiH, kako su nam kazali, danas do 12 sati primilo je 20 obavijesti o promjeni cijena i marži koje se odnose na povećanje cijene benzina, dizela i LPG-a u iznosu od 0,05 KM po litru.

    – Od ponedjeljka prošle sedmice evidentan je rast cijena sirove nafte na svjetskom tržištu, a to onda utiče i na kretanja cijena u našoj zemlji. Tako trenutna cijena premium bezolovnog benzina 95 iznosi od 2,11 do 2,36 KM po litru, cijena dizela je 2,01 do 2,31 KM, a cijena LPG-a je od 1,11 do 1,41 KM po litru – kazali su nam iz Ministarstva trgovine FBiH.

    Shodno ovim cijenama ukoliko vozite putnički automobil srednje klase koji ima zapreminu rezervoara 50 litara, za pun rezervoar benzina prosječno ćete platiti 110 KM, a za rezervoar dizela 107 KM. To je srednja cijena u odnosu da li gorivo plaćate po najjeftinijojili najskupljoj tarifi na tržištu.

    Dragan Trišić, predsjednik Grupacije za promet naftom i naftnim derivatima pri Privrednoj komori Republike Srpske, kaže kako su cijene u proteklom periodu rasle i u Republici Srpskoj, te kako postoji mogućnost da i u narednoj sedmici dođe do povećanja ulaznih cijena, iz rafinerija i drugih eksternih izvora snabdjevanja, a samim tim i cijena na benzinskim pumpama.

    – Cijene su više za tri do pet feninga za oba derivata i na benzinskim pumpama u Republici Srpskoj i u Federaciji BiH. Trenutno se cijene kreću u prosjeku od 2,11 do 2,21 KM za BMB 95, 2,04 do 2,19 KM za EDS, te od 1,19 do 1,29 KM za TNG, u zavisnosti od distributera i regije. Cijene će rasti u narednim danima, ali to svakako zavisi i od ulaznih cijena, po dinamici berzanskih kretanja. Dakle, do povećanja cijena je došlo i u Federaciji, ali ostaje trend da je gorivo u Republici Srpskoj jeftinije, jer je u FBiH u prosjeku skuplje za oko deset feninga – kazao je Trišić.

    Trenutno, istakao je, na tržištu postoje problemi kod snabdjevanja tečnim naftnim gorivima (TNG), tako da je rast cijena primijetan posljednjih 20-ak dana. Zbog toga je na svim benzinskim pumpama došlo do poskupljenja do skoro 20 feninga u posljednja dva do tri mjeseca.

    – Postoje određeni problemi u snabdjevanju TNG-a na evropskom tržištu, tako da je za očekivati da se nastavi sa poskupljenjem i u narednom periodu. Na sceni imamo poremećaje na globalnom nivou biznisa, a mi na malom tržištu smo praktično onemogućeni da na bilo šta utičemo. To su tipični indikatori koji pokazuju da motori privreda imaju određenih problema sa planiranim projektima. Pored navedenog, mislim da je transport plina također problematičan, da se narudžbe dugo čekaju i logistika ne može odgovoriti zahtjevima – zaključio je Trišić.

    Cijena nafte na svjetskoj berzi već danima raste, te je sirova nafta brent dostigla cijenu od 78 dolara po barelu, što je rekord u posljednje dvije godine. Prošle sedmice cijena je bila 74 dolara po barelu.

    U skladu sa kretanjima na globalnom nivou, i cijene u Bosni i Hercegovini počele su rasti prije određenog vremena. Ministarstvo trgovine FBiH, kako su nam kazali, danas do 12 sati primilo je 20 obavijesti o promjeni cijena i marži koje se odnose na povećanje cijene benzina, dizela i LPG-a u iznosu od 0,05 KM po litru.

    – Od ponedjeljka prošle sedmice evidentan je rast cijena sirove nafte na svjetskom tržištu, a to onda utiče i na kretanja cijena u našoj zemlji. Tako trenutna cijena premium bezolovnog benzina 95 iznosi od 2,11 do 2,36 KM po litru, cijena dizela je 2,01 do 2,31 KM, a cijena LPG-a je od 1,11 do 1,41 KM po litru – kazali su nam iz Ministarstva trgovine FBiH.

    Shodno ovim cijenama ukoliko vozite putnički automobil srednje klase koji ima zapreminu rezervoara 50 litara, za pun rezervoar benzina prosječno ćete platiti 110 KM, a za rezervoar dizela 107 KM. To je srednja cijena u odnosu da li gorivo plaćate po najjeftinijojili najskupljoj tarifi na tržištu.

    Dragan Trišić, predsjednik Grupacije za promet naftom i naftnim derivatima pri Privrednoj komori Republike Srpske, kaže kako su cijene u proteklom periodu rasle i u Republici Srpskoj, te kako postoji mogućnost da i u narednoj sedmici dođe do povećanja ulaznih cijena, iz rafinerija i drugih eksternih izvora snabdjevanja, a samim tim i cijena na benzinskim pumpama.

    – Cijene su više za tri do pet feninga za oba derivata i na benzinskim pumpama u Republici Srpskoj i u Federaciji BiH. Trenutno se cijene kreću u prosjeku od 2,11 do 2,21 KM za BMB 95, 2,04 do 2,19 KM za EDS, te od 1,19 do 1,29 KM za TNG, u zavisnosti od distributera i regije. Cijene će rasti u narednim danima, ali to svakako zavisi i od ulaznih cijena, po dinamici berzanskih kretanja. Dakle, do povećanja cijena je došlo i u Federaciji, ali ostaje trend da je gorivo u Republici Srpskoj jeftinije, jer je u FBiH u prosjeku skuplje za oko deset feninga – kazao je Trišić.

    Trenutno, istakao je, na tržištu postoje problemi kod snabdjevanja tečnim naftnim gorivima (TNG), tako da je rast cijena primijetan posljednjih 20-ak dana. Zbog toga je na svim benzinskim pumpama došlo do poskupljenja do skoro 20 feninga u posljednja dva do tri mjeseca.

    – Postoje određeni problemi u snabdjevanju TNG-a na evropskom tržištu, tako da je za očekivati da se nastavi sa poskupljenjem i u narednom periodu. Na sceni imamo poremećaje na globalnom nivou biznisa, a mi na malom tržištu smo praktično onemogućeni da na bilo šta utičemo. To su tipični indikatori koji pokazuju da motori privreda imaju određenih problema sa planiranim projektima. Pored navedenog, mislim da je transport plina također problematičan, da se narudžbe dugo čekaju i logistika ne može odgovoriti zahtjevima – zaključio je Trišić.

    IzvorKlix.ba

    Posljednje objavljeno