5.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Jedan od najvećih bh. izvoznika izgubio najvažnijeg kupca

    Jedan od najvećih bh. izvoznika izgubio najvažnijeg kupca

    Ovo je veliki udarac za domaću kompaniju koja upošljava veliki broj radnika
    Global ispat koksna industrija Lukavac (GIKIL) više nema ugovor sa željezarom u Smederevu (Srbija) za isporuku koksa. Umjesto koksa iz Bosne i Hercegovine, u Smederevu sada koriste onaj iz Poljske, koji im je ponuđen po povoljnijim cijenama.

    “Izgubili smo, nakon toliko godina, željezaru u Smederevu. To je bio naš najvažniji kupac koji je nosio 80 posto poslovanja. Sada se malo više vežemo za Zenicu, odnosno ArcelorMittal, njima ćemo isporučiti oko 40 posto naše proizvodnje. U prvom kvartalu smo našli nova tržišta u Turskoj i Alžiru”, kaže Almin Suljić, generalni direktor GIKIL-a, piše Faktor.

    Vijest o prekidu saradnje GIKIL-a i smederevske željezare dolazi u vrijeme kada se intenzivira priča o rekonstrukciji pruge koja povezuje Bosnu i Hercegovinu i Srbiju, a koja bi išla trasom Doboj – Tuzla – Zvornik – Loznica – Šabac – Ruma.

    Naime, na prijedlog državnog ministra prometa i komunikacija Edina Forte, Vijeće ministara BiH je prije desetak dana usvojilo i Nacrt sporazuma između BiH i Srbije o zajedničkoj rekonstrukciji i modernizaciji spomenute pruge.

    Prema sporazumu, BiH i Republika Srbija trebale bi zajednički aplicirati prema evropskim i međunarodnim fondovima, a kompletan projekat mogao bi koštati više od 500 miliona eura.

    Da je GIKIL itekako bitan u ovoj priči o pruzi, dovoljno govori i činjenica da oni donose oko 25 posto posla Željeznicama Federacije BiH, što na godišnjem nivou znači promet vrijedan oko 23,5 miliona KM.

    “Razloga za prekid saradnje je više, a glavni je što nismo više bili konkurentni u odnosu na poljski koks, koji je u rukama države. Poljska firma JSW je u državnom vlasništvu države i ima subvencije poljske vlade i Evropske unije. Oni na jesen planiraju otvaranje jedne ovakve baterije kao što je naša, za šta su dobili 23 miliona dolara poticaja svoje vlade. Oni su krenuli agresivno s cijenama i dobili su ugovor sa željezarom u Smederavu”, kaže Suljić.

    Podsjećamo, GIKIL je prošloj godini bio najveći uvoznik u BiH, a po izvozu je na četvrtom mjestu. Obim uvoza je oko 200 miliona KM, a izvoza između 300 i 400 miliona.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ovo je veliki udarac za domaću kompaniju koja upošljava veliki broj radnika
    Global ispat koksna industrija Lukavac (GIKIL) više nema ugovor sa željezarom u Smederevu (Srbija) za isporuku koksa. Umjesto koksa iz Bosne i Hercegovine, u Smederevu sada koriste onaj iz Poljske, koji im je ponuđen po povoljnijim cijenama.

    “Izgubili smo, nakon toliko godina, željezaru u Smederevu. To je bio naš najvažniji kupac koji je nosio 80 posto poslovanja. Sada se malo više vežemo za Zenicu, odnosno ArcelorMittal, njima ćemo isporučiti oko 40 posto naše proizvodnje. U prvom kvartalu smo našli nova tržišta u Turskoj i Alžiru”, kaže Almin Suljić, generalni direktor GIKIL-a, piše Faktor.

    - Reklama -

    Vijest o prekidu saradnje GIKIL-a i smederevske željezare dolazi u vrijeme kada se intenzivira priča o rekonstrukciji pruge koja povezuje Bosnu i Hercegovinu i Srbiju, a koja bi išla trasom Doboj – Tuzla – Zvornik – Loznica – Šabac – Ruma.

    - Reklama -

    Naime, na prijedlog državnog ministra prometa i komunikacija Edina Forte, Vijeće ministara BiH je prije desetak dana usvojilo i Nacrt sporazuma između BiH i Srbije o zajedničkoj rekonstrukciji i modernizaciji spomenute pruge.

    - Reklama -

    Prema sporazumu, BiH i Republika Srbija trebale bi zajednički aplicirati prema evropskim i međunarodnim fondovima, a kompletan projekat mogao bi koštati više od 500 miliona eura.

    Da je GIKIL itekako bitan u ovoj priči o pruzi, dovoljno govori i činjenica da oni donose oko 25 posto posla Željeznicama Federacije BiH, što na godišnjem nivou znači promet vrijedan oko 23,5 miliona KM.

    “Razloga za prekid saradnje je više, a glavni je što nismo više bili konkurentni u odnosu na poljski koks, koji je u rukama države. Poljska firma JSW je u državnom vlasništvu države i ima subvencije poljske vlade i Evropske unije. Oni na jesen planiraju otvaranje jedne ovakve baterije kao što je naša, za šta su dobili 23 miliona dolara poticaja svoje vlade. Oni su krenuli agresivno s cijenama i dobili su ugovor sa željezarom u Smederavu”, kaže Suljić.

    Podsjećamo, GIKIL je prošloj godini bio najveći uvoznik u BiH, a po izvozu je na četvrtom mjestu. Obim uvoza je oko 200 miliona KM, a izvoza između 300 i 400 miliona.

    Zenica
    overcast clouds
    5.7 ° C
    5.7 °
    5.7 °
    92 %
    1.6kmh
    100 %
    sub
    19 °
    ned
    23 °
    pon
    26 °
    uto
    23 °
    sri
    22 °