Masovni koncert Marka Perkovića Thompsona, održan u Zagrebu 5. jula 2025. godine, izazvao je reakcije ne samo na domaćem terenu, već i u vodećim svjetskim medijima. Prema podacima organizatora, koncert je posjetilo više od 450.000 ljudi, a sam događaj je unaprijed označen kao “najveći naplatni koncert u svijetu”. Međutim, dok je Thompsonov nastup za njegove fanove bio proslava domoljublja, međunarodni mediji u velikoj mjeri fokus su stavili na kontroverznu prošlost izvođača i prisutne elemente radikalnog nacionalizma.
Reuters: Nacionalistički spektakl s historijskim teretom
Agencija Reuters koncert opisuje kao događaj u čijem je centru „kontroverzni hrvatski nacionalistički pjevač“. Thompson se, prema njihovom izvještaju, često dovodi u vezu s veličanjem ustaškog režima, fašističkog pokreta iz Drugog svjetskog rata. Medij podsjeća da su neki njegovi nastupi bili zabranjeni u zemljama poput Švicarske, Nizozemske i Njemačke upravo zbog prisutnosti slogana i simbola koji podsjećaju na taj režim. Poseban akcenat stavljen je na atmosferu događaja, uz naglasak na hrvatske zastave, crne majice i pozdrave iz publike koji podsjećaju na fašističke parole.

Associated Press: Salute s tamnom sjenom historije
Još direktnije pisao je Associated Press, koji je izvijestio da je veliki broj okupljenih tokom koncerta izveo sporni pozdrav „Za dom spremni“, kojeg mnogi smatraju pandan nacističkom „Sieg Heil“. AP navodi da je upravo taj pozdrav bio službeni pozdrav ustaškog režima odgovornog za zločine nad Srbima, Jevrejima, Romima i antifašistima u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. U članku se podsjeća i na brojne osude iz regije, naročito iz Srbije, te reakcije bivših hrvatskih zvaničnika koji su koncert ocijenili kao „instrumentalizaciju države za promociju radikalne ideologije“.
Balkan Insight i evropski komentatori: Historijski revizionizam i normalizacija ekstremizma
Regionalni i evropski analitički mediji, poput Balkan Insighta, upozorili su da Thompsonov koncert ne može biti posmatran isključivo kao kulturni događaj, već i kao manifestacija ideološkog okvira koji normalizira historijski revizionizam. U svojim analizama navode zabrinutost zbog institucionalne podrške koju je koncert imao, uključujući mobilizaciju državnih resursa za osiguranje, zatvaranje dijelova grada i promotivne izjave zvaničnika.
Simbolika i poruke: Domovina ili ideološki front?
Iako Thompson odbacuje optužbe o ekstremizmu i tvrdi da njegovi tekstovi govore o Bogu, porodici i domovini, svjetski mediji ističu da način na koji se publika ponaša, simbole koje nosi i poruke koje šalje, otvaraju prostor za interpretacije koje daleko prelaze granice obične muzičke manifestacije. Fotografije okupljenih s ustaškim simbolima, pozdravima i historijskim porukama jasno su dokumentirane i prenesene u globalne izvještaje.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.