3.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Ko je zloupotrebljavao kampanju: Zapošljavalo se u institucijama, dijelili se pokloni…

    Ko je zloupotrebljavao kampanju: Zapošljavalo se u institucijama, dijelili se pokloni…

    Transparency International u BiH je predstavio rezultate izbornog monitoringa u 70 lokalnih zajednica u državi. Uočili su porast zapošljavanja u javnim institucijama te da su političke stranke koristile javne resurse za pridobijanje glasača.

    Javne resurse za izbornu promociju su političke stranke u tri mjeseca koristile 2.481 put.

    Najveći broj zloupotreba se odnosi na intenziviranje javnih radova u predizbornom periodu, uglavnom u Zenici, Banjoj Luci, Doboju i općinama Stari Grad i Novi Grad u Sarajevu.

    Prisutni su i drugi vidovi zloupotrebe javnih resursa.

    • Tokom kampanje u 32 slučaja oprema javnih preduzeća i institucija korištena je za postavljanje stranačkih plakata i organizacije predizbornih skupova. U Bugojnu su radnici javnog komunalnog preduzeća postavljali plakate kandidatima SDA, a u Bijeljini i Čelincu su radnici Elektrodistribucije postavljali plakate za SNSD – rekli su iz TI BiH.

    Zabilježeno je i 270 primjera raspodjele posebnih podsticaja i subvencija koje se najčešće odnose na jednokratne isplate tempirane za predizborni period.

    Besplatni zdravstveni pregledi i zapošljavanje

    U protekla tri mjeseca je u 70 lokalnih zajednica zabilježeno 86 primjera omogućavanja besplatnih pregleda, lijekova, putovanja i popusta na javne usluge.

    Posmatrači TI BiH su do sada ispratili 974 predizborna skupa, a stranke su 140 puta dijelile poklone ili druge vrste pogodnosti biračima, poput besplatnog prijevoza koji je omogućila Socijalistička partija i besplatnih seroloških testova koje je finansirao SNSD.

    • Načelnik Općine Centar Nedžad Ajnadžić je dijelio besplatne karte za vožnju Trebevićkom žičarom, u Prijedoru je član Predsjedništva BiH Milorad Dodik dijelio rješenja o legalizaciji zemljišta – navode iz TI BiH.

    Zabilježeno je i 35 slučajeva masovnijeg zapošljavanja u javne institucije.

    • Izdvajamo primjer u Gacku gdje je u toku kampanje Općina raspisala konkurs za prijem 18 pripravnika u isto vrijeme kada je načelnik u predizbornoj debati zvanično saopštio da je 30 posto radnika u općinskoj administraciji višak – kazali su iz TI BiH.
    • Podaci TI BiH ponovo ukazuju na zloupotrebe javnih resursa koje prolaze bez sankcija, jer zakonski okvir nije jasno definisao mjere za sprečavanje ovakvih pojava i ponovo pokazuju potrebu što hitnijih izmjena Izbornog zakona i Zakona o finansiranju političkih stranaka – naveli su iz TI BiH.

    Koliko su političke stranke potrošile na oglašavanje?

    Od skoro šest miliona KM koje su političke stranke potrošile na reklame, u elektronskim i štampanim medijima je potrošeno 2,2 miliona KM, a na bilborde 3,7 miliona KM.

    Najviše novca je na reklamu potrošio SNSD (1,36 miliona KM), zatim SDA i PDP (po 800.000 KM) te SDS (600.000KM). Ujedinjena Srpska je potrošila 370.000KM, a SDP 310.000KM.

    Ovo nije sav novac koji su političke partije potrošile na političku kampanju i oglašavanje s obzirom na to da Transparency Internationalu nisu željeli dostaviti plan troškova u izbornoj kampanji. Potrebno je dodati još troškove vanjskog oglašavanja, internet oglašavanja, izrade reklamnog materijala, kao i troškove predizbornih skupova.

    Ovi podaci su preliminarne procjene, a bit će predstavljen i završni izvještaj koji će uključivati i procjene troškova predizbornih skupova i drugih troškova u kampanji.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Transparency International u BiH je predstavio rezultate izbornog monitoringa u 70 lokalnih zajednica u državi. Uočili su porast zapošljavanja u javnim institucijama te da su političke stranke koristile javne resurse za pridobijanje glasača.

    Javne resurse za izbornu promociju su političke stranke u tri mjeseca koristile 2.481 put.

    - Reklama -

    Najveći broj zloupotreba se odnosi na intenziviranje javnih radova u predizbornom periodu, uglavnom u Zenici, Banjoj Luci, Doboju i općinama Stari Grad i Novi Grad u Sarajevu.

    - Reklama -

    Prisutni su i drugi vidovi zloupotrebe javnih resursa.

    - Reklama -
    • Tokom kampanje u 32 slučaja oprema javnih preduzeća i institucija korištena je za postavljanje stranačkih plakata i organizacije predizbornih skupova. U Bugojnu su radnici javnog komunalnog preduzeća postavljali plakate kandidatima SDA, a u Bijeljini i Čelincu su radnici Elektrodistribucije postavljali plakate za SNSD – rekli su iz TI BiH.

    Zabilježeno je i 270 primjera raspodjele posebnih podsticaja i subvencija koje se najčešće odnose na jednokratne isplate tempirane za predizborni period.

    Besplatni zdravstveni pregledi i zapošljavanje

    U protekla tri mjeseca je u 70 lokalnih zajednica zabilježeno 86 primjera omogućavanja besplatnih pregleda, lijekova, putovanja i popusta na javne usluge.

    Posmatrači TI BiH su do sada ispratili 974 predizborna skupa, a stranke su 140 puta dijelile poklone ili druge vrste pogodnosti biračima, poput besplatnog prijevoza koji je omogućila Socijalistička partija i besplatnih seroloških testova koje je finansirao SNSD.

    • Načelnik Općine Centar Nedžad Ajnadžić je dijelio besplatne karte za vožnju Trebevićkom žičarom, u Prijedoru je član Predsjedništva BiH Milorad Dodik dijelio rješenja o legalizaciji zemljišta – navode iz TI BiH.

    Zabilježeno je i 35 slučajeva masovnijeg zapošljavanja u javne institucije.

    • Izdvajamo primjer u Gacku gdje je u toku kampanje Općina raspisala konkurs za prijem 18 pripravnika u isto vrijeme kada je načelnik u predizbornoj debati zvanično saopštio da je 30 posto radnika u općinskoj administraciji višak – kazali su iz TI BiH.
    • Podaci TI BiH ponovo ukazuju na zloupotrebe javnih resursa koje prolaze bez sankcija, jer zakonski okvir nije jasno definisao mjere za sprečavanje ovakvih pojava i ponovo pokazuju potrebu što hitnijih izmjena Izbornog zakona i Zakona o finansiranju političkih stranaka – naveli su iz TI BiH.

    Koliko su političke stranke potrošile na oglašavanje?

    Od skoro šest miliona KM koje su političke stranke potrošile na reklame, u elektronskim i štampanim medijima je potrošeno 2,2 miliona KM, a na bilborde 3,7 miliona KM.

    Najviše novca je na reklamu potrošio SNSD (1,36 miliona KM), zatim SDA i PDP (po 800.000 KM) te SDS (600.000KM). Ujedinjena Srpska je potrošila 370.000KM, a SDP 310.000KM.

    Ovo nije sav novac koji su političke partije potrošile na političku kampanju i oglašavanje s obzirom na to da Transparency Internationalu nisu željeli dostaviti plan troškova u izbornoj kampanji. Potrebno je dodati još troškove vanjskog oglašavanja, internet oglašavanja, izrade reklamnog materijala, kao i troškove predizbornih skupova.

    Ovi podaci su preliminarne procjene, a bit će predstavljen i završni izvještaj koji će uključivati i procjene troškova predizbornih skupova i drugih troškova u kampanji.

    IzvorKlix.ba
    Zenica
    few clouds
    3.7 ° C
    3.7 °
    3.7 °
    94 %
    1.5kmh
    12 %
    pet
    17 °
    sub
    19 °
    ned
    23 °
    pon
    26 °
    uto
    24 °