5.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Naučno-stručni skup o izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc

    Naučno-stručni skup o izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc

    Eminentni evropski i domaći stručnjaci iz oblasti projektovanja i gradnje tunela okupit će se danas u Sarajevu na naučno-stručnom skupu posvećenom izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc.

    Građevinski fakultet Univerziteta u Sarajevu, Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru i Fakultet za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu zajednički su organizirali ovaj skup čiji je implementator Udruženje inženjera geotehničara u Bosni i Hercegovini.

    Radi se o najzahtjevnijem objektu na autoputu Koridora Vc čija će izgradnja, kako je procjenjeno, trajati šest godina, a planirano je da počne krajem 2020. godine. Tunel Prenj u dužini deset kilometara nalazi se na dionici autoputa na Koridoru Vc Konjic – Mostar Sjever, a procijenjena vrijednost izgradnje tunela je 250 miliona eura. Investitor je Vlada Federacije BiH, a implementator projekta JP Autoceste FBiH. Izvori finansiranja su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB).

    Inače, ideja o promjeni trase na dionici Konjic – Mostar na Koridoru Vc nastala je početkom 2014. godine u firmi Divel d.o.o. Sarajevo. U sklopu projekta valorizacije idejnog rješenja postojeće trase autoceste od Konjica do Mostara urađene su detaljne analize već usvojene trase pri čemu su stručnjaci iz Divela zaključili da se radi o veoma skupoj, teško izvodivoj trasi, pa su analizirali i alternativne pravce. Nakon toga su uputili prijedlog upravi Autocesta FBiH za izmjenu trase na Koridoru Vc na dionici Konjic – Jablanica – Mostar i da se izradi dokumentacija na nivou idejnog projekta kroz planinu Prenj sa tunelom dužine 10 km.

    Promjenom trase je značajno smanjen obim radova, cijene koštanja izvođenja radova i eksploatacioni troškovi za više od 300 miliona eura, te skraćena dužina autoceste za oko 18 km.

    Naučno-stručni skup bit će prilika da evropski stručnjaci iznesu svoja dosadašnja saznanja i iskustva stečena aktivnim učestvovanjem u projektovanju i građenju nekih od najdužih tunela u Evropi (Austrija, Švicarska, Italija), te da domaći učesnici koji su na direktan ili indirektan način uključeni u projekt izgradnje tunela Prenj, upoznaju se o potencijalnim problemima i izazovima pri realizaciji projekta ovih razmjera. Svoje učešće kao predavači na skupu su potvrdili: Peter Schubert, Alun Thomas, Johannes Kleberger, Gosta Ericson i David Rajšter.

    Naučno-stručni skup su podržali Vlada FBiH, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, EBRD, EIB, JP Autoceste i JP Ceste Federacije BiH.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Eminentni evropski i domaći stručnjaci iz oblasti projektovanja i gradnje tunela okupit će se danas u Sarajevu na naučno-stručnom skupu posvećenom izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc.

    Građevinski fakultet Univerziteta u Sarajevu, Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru i Fakultet za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu zajednički su organizirali ovaj skup čiji je implementator Udruženje inženjera geotehničara u Bosni i Hercegovini.

    - Reklama -

    Radi se o najzahtjevnijem objektu na autoputu Koridora Vc čija će izgradnja, kako je procjenjeno, trajati šest godina, a planirano je da počne krajem 2020. godine. Tunel Prenj u dužini deset kilometara nalazi se na dionici autoputa na Koridoru Vc Konjic – Mostar Sjever, a procijenjena vrijednost izgradnje tunela je 250 miliona eura. Investitor je Vlada Federacije BiH, a implementator projekta JP Autoceste FBiH. Izvori finansiranja su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropska investicijska banka (EIB).

    - Reklama -

    Inače, ideja o promjeni trase na dionici Konjic – Mostar na Koridoru Vc nastala je početkom 2014. godine u firmi Divel d.o.o. Sarajevo. U sklopu projekta valorizacije idejnog rješenja postojeće trase autoceste od Konjica do Mostara urađene su detaljne analize već usvojene trase pri čemu su stručnjaci iz Divela zaključili da se radi o veoma skupoj, teško izvodivoj trasi, pa su analizirali i alternativne pravce. Nakon toga su uputili prijedlog upravi Autocesta FBiH za izmjenu trase na Koridoru Vc na dionici Konjic – Jablanica – Mostar i da se izradi dokumentacija na nivou idejnog projekta kroz planinu Prenj sa tunelom dužine 10 km.

    - Reklama -

    Promjenom trase je značajno smanjen obim radova, cijene koštanja izvođenja radova i eksploatacioni troškovi za više od 300 miliona eura, te skraćena dužina autoceste za oko 18 km.

    Naučno-stručni skup bit će prilika da evropski stručnjaci iznesu svoja dosadašnja saznanja i iskustva stečena aktivnim učestvovanjem u projektovanju i građenju nekih od najdužih tunela u Evropi (Austrija, Švicarska, Italija), te da domaći učesnici koji su na direktan ili indirektan način uključeni u projekt izgradnje tunela Prenj, upoznaju se o potencijalnim problemima i izazovima pri realizaciji projekta ovih razmjera. Svoje učešće kao predavači na skupu su potvrdili: Peter Schubert, Alun Thomas, Johannes Kleberger, Gosta Ericson i David Rajšter.

    Naučno-stručni skup su podržali Vlada FBiH, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, EBRD, EIB, JP Autoceste i JP Ceste Federacije BiH.

    IzvorBHRT
    Zenica
    broken clouds
    5.8 ° C
    5.8 °
    5.8 °
    91 %
    1.7kmh
    75 %
    pet
    17 °
    sub
    19 °
    ned
    23 °
    pon
    26 °
    uto
    17 °