16.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Nijemci ugrađuju ‘klima-uređaj’ u ceste: Sigurnost prometa mogla bi biti dramatično unaprijeđena

    Nijemci ugrađuju ‘klima-uređaj’ u ceste: Sigurnost prometa mogla bi biti dramatično unaprijeđena

    Ljeti ceste pucaju zbog velikih vrućina, zimi su klizave zbog leda, a kako to riješiti?

    Jedna i druga pojava su opasne i rezultiraju nerijetko teškim nesrećama, a rupe u kolniku treba i krpati. Nijemci misle da imaju rješenje te vjeruju da je pravi put ugraditi svojevrsni klima-uređaj u prometnicu. Dosad su ceste bile grijane u nekim sjevernoeuropskim državama, a sad će prvi put biti i hlađene.

    Od prošle sedmice traju građevinski radovi na prometnici Köln-Istok objavio je Federalni institut za autoceste (BASt). Temperatura geotermalne vode koja će prolaziti instalacijama nije visoka, ali će pomoći pri hlađenju ljeti i zagrijavanju zimi. No, testira se i druga tehnologija.

    Ukupno će se izgraditi pet ispitnih polja i jedno referentno polje na duljini od po 55 metara. Svih 5 testnih polja imaju različite tehničke implementacije kontrole temperature ceste. Dva će ispita polja biti grijana/hlađena pomoću vode, a na tri ispitna polja će se koristiti zračne komore u cesti za hlađenje/grijanje (zasad nije precizirano kako će taj sustav funkcionirati).

    Učinak ‘klima-uređaja’ ispitivat će se tri godine s ugrađenim temperaturnim senzorima. Osim toga, termovizijske kamere nadzirat će površinske temperature asfalta.

    Nijemcima je ovakav sistem posebno zanimljiv na najkritičnijim dionicama, zavojima, izlascima iz tunela…

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ljeti ceste pucaju zbog velikih vrućina, zimi su klizave zbog leda, a kako to riješiti?

    Jedna i druga pojava su opasne i rezultiraju nerijetko teškim nesrećama, a rupe u kolniku treba i krpati. Nijemci misle da imaju rješenje te vjeruju da je pravi put ugraditi svojevrsni klima-uređaj u prometnicu. Dosad su ceste bile grijane u nekim sjevernoeuropskim državama, a sad će prvi put biti i hlađene.

    Od prošle sedmice traju građevinski radovi na prometnici Köln-Istok objavio je Federalni institut za autoceste (BASt). Temperatura geotermalne vode koja će prolaziti instalacijama nije visoka, ali će pomoći pri hlađenju ljeti i zagrijavanju zimi. No, testira se i druga tehnologija.

    Ukupno će se izgraditi pet ispitnih polja i jedno referentno polje na duljini od po 55 metara. Svih 5 testnih polja imaju različite tehničke implementacije kontrole temperature ceste. Dva će ispita polja biti grijana/hlađena pomoću vode, a na tri ispitna polja će se koristiti zračne komore u cesti za hlađenje/grijanje (zasad nije precizirano kako će taj sustav funkcionirati).

    Učinak ‘klima-uređaja’ ispitivat će se tri godine s ugrađenim temperaturnim senzorima. Osim toga, termovizijske kamere nadzirat će površinske temperature asfalta.

    Nijemcima je ovakav sistem posebno zanimljiv na najkritičnijim dionicama, zavojima, izlascima iz tunela…

    Zenica
    broken clouds
    16.7 ° C
    16.7 °
    16.7 °
    71 %
    0.3kmh
    84 %
    čet
    22 °
    pet
    28 °
    sub
    34 °
    ned
    36 °
    pon
    26 °