9.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Novi zakon o trgovinama u FBiH: Dolazi kraj “lažnim popustima” i cijenama ispisanim na papiru

    Novi zakon o trgovinama u FBiH: Dolazi kraj “lažnim popustima” i cijenama ispisanim na papiru

    Federacija Bosne i Hercegovine priprema novi Zakon o zaštiti potrošača, usklađen s propisima Evropske unije, koji će donijeti velike promjene u načinu formiranja, prikazivanja i kontrole cijena u trgovinama.

    Prema riječima federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića, cilj zakona je jasan – veća transparentnost, bolja zaštita kupaca i kontrola lažnih popusta.

    Novi standardi i zaštita potrošača

    “Novi zakon, usklađen sa standardima Evropske unije, donosi veći stupanj zaštite građana, veću transparentnost pri formiranju cijena i kontrolu lažnih popusta – i to u trenutku kada Federacija još funkcionira po zastarjelom zakonu iz 2006. godine,” istakao je Hasičević.

    Pojašnjava da se po prvi put uvodi obaveza prikazivanja prosječne cijene proizvoda u posljednjih 30 dana, kako bi kupci mogli prepoznati stvarna sniženja.

    “Trgovac bi trebao dati, a kupac imati podatak o tome koja je bila prosječna cijena u proteklih 30 dana kako bi se lažni popusti kontrolisali. Mi smo i tim zakonom predvidjeli dostavljanje razlike u cijeni Federalnom ministarstvu trgovine,” dodao je ministar.

    Digitalne cijene i QR kodovi

    Jedna od ključnih novina je uvođenje digitalnih cijena koje će zamijeniti ručno mijenjanje papirića na policama. Cijene će biti automatski sinhronizovane sa sistemima trgovaca, čime se izbjegava razlika između cijene na polici i na kasi.

    “Zakon će omogućiti oblike digitalnog narativa, počinjući od same identifikacije proizvoda koji se može naći u legalnoj prodaji. Svaki potrošač će unošenjem bar-koda, QR koda ili 2D bar-koda – tzv. Digital linka (obveznog u EU od 2027.) moći provjeriti o kojem se proizvodu radi, njegove karakteristike, sastav, digitalnu garanciju i mjesto prodaje,” objašnjava Hasičević.

    Novi sistem će, dodaje, omogućiti i digitalnu deklaraciju proizvoda.

    Potrošači će moći skeniranjem koda saznati sve detalje o proizvodu – od sastava do uputa za upotrebu – čak i iz svog doma.

    Digitalne reklamacije i praćenje proizvoda

    Zakon predviđa i digitalizaciju procesa reklamacija, koje će se moći podnositi putem web-platformi Federalne i Županijske inspekcije (FUZIP i ŽUZIP).

    “Inspekcije će moći pratiti koji se proizvodi najviše reklamiraju, a to će omogućiti ciljane kontrole na terenu. Potrošač će u svakom trenutku moći vidjeti status svoje reklamacije,” navodi ministar.

    Time će cijeli proces – od prijave do rješenja – biti transparentan i dostupan i potrošačima i nadležnim organima.

    Korak ka EU i modernizacija trgovine

    “Ovaj zakon ne samo da modernizira sistem zaštite potrošača, već digitalizira cjelokupan lanac trgovine – od formiranja cijene do praćenja reklamacija,” kaže Hasičević, dodajući da će BiH ovim zakonom napraviti korak bliže evropskom tržištu i postati regionalni lider u digitalizaciji trgovine.

    Neradna nedjelja ostaje

    Ministar se osvrnuo i na temu neradne nedjelje u trgovinama, ističući da ova mjera ostaje na snazi.

    “Svakodnevno dobivamo poruke od radnika uz riječi hvale i nadu da politički pritisci kojima smo izloženi neće utjecati na neradnu nedjelju. Zasigurno mogu kazati – neradna nedjelja ostaje,” poručio je Hasičević.

    Prema podacima Ministarstva, ova mjera nije uzrokovala pad prometa niti gubitak radnih mjesta, već je donijela radnicima zasluženi dan odmora.

    Novi Zakon o zaštiti potrošača donosi potpunu digitalizaciju, veću kontrolu cijena i veću zaštitu kupaca u Federaciji BiH. Time se otvara novo poglavlje u trgovinskoj praksi – u skladu sa standardima Evropske unije i savremenim tehnološkim trendovima.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Federacija Bosne i Hercegovine priprema novi Zakon o zaštiti potrošača, usklađen s propisima Evropske unije, koji će donijeti velike promjene u načinu formiranja, prikazivanja i kontrole cijena u trgovinama.

    Prema riječima federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića, cilj zakona je jasan – veća transparentnost, bolja zaštita kupaca i kontrola lažnih popusta.

    Novi standardi i zaštita potrošača

    “Novi zakon, usklađen sa standardima Evropske unije, donosi veći stupanj zaštite građana, veću transparentnost pri formiranju cijena i kontrolu lažnih popusta – i to u trenutku kada Federacija još funkcionira po zastarjelom zakonu iz 2006. godine,” istakao je Hasičević.

    Pojašnjava da se po prvi put uvodi obaveza prikazivanja prosječne cijene proizvoda u posljednjih 30 dana, kako bi kupci mogli prepoznati stvarna sniženja.

    “Trgovac bi trebao dati, a kupac imati podatak o tome koja je bila prosječna cijena u proteklih 30 dana kako bi se lažni popusti kontrolisali. Mi smo i tim zakonom predvidjeli dostavljanje razlike u cijeni Federalnom ministarstvu trgovine,” dodao je ministar.

    Digitalne cijene i QR kodovi

    Jedna od ključnih novina je uvođenje digitalnih cijena koje će zamijeniti ručno mijenjanje papirića na policama. Cijene će biti automatski sinhronizovane sa sistemima trgovaca, čime se izbjegava razlika između cijene na polici i na kasi.

    “Zakon će omogućiti oblike digitalnog narativa, počinjući od same identifikacije proizvoda koji se može naći u legalnoj prodaji. Svaki potrošač će unošenjem bar-koda, QR koda ili 2D bar-koda – tzv. Digital linka (obveznog u EU od 2027.) moći provjeriti o kojem se proizvodu radi, njegove karakteristike, sastav, digitalnu garanciju i mjesto prodaje,” objašnjava Hasičević.

    Novi sistem će, dodaje, omogućiti i digitalnu deklaraciju proizvoda.

    Potrošači će moći skeniranjem koda saznati sve detalje o proizvodu – od sastava do uputa za upotrebu – čak i iz svog doma.

    Digitalne reklamacije i praćenje proizvoda

    Zakon predviđa i digitalizaciju procesa reklamacija, koje će se moći podnositi putem web-platformi Federalne i Županijske inspekcije (FUZIP i ŽUZIP).

    “Inspekcije će moći pratiti koji se proizvodi najviše reklamiraju, a to će omogućiti ciljane kontrole na terenu. Potrošač će u svakom trenutku moći vidjeti status svoje reklamacije,” navodi ministar.

    Time će cijeli proces – od prijave do rješenja – biti transparentan i dostupan i potrošačima i nadležnim organima.

    Korak ka EU i modernizacija trgovine

    “Ovaj zakon ne samo da modernizira sistem zaštite potrošača, već digitalizira cjelokupan lanac trgovine – od formiranja cijene do praćenja reklamacija,” kaže Hasičević, dodajući da će BiH ovim zakonom napraviti korak bliže evropskom tržištu i postati regionalni lider u digitalizaciji trgovine.

    Neradna nedjelja ostaje

    Ministar se osvrnuo i na temu neradne nedjelje u trgovinama, ističući da ova mjera ostaje na snazi.

    “Svakodnevno dobivamo poruke od radnika uz riječi hvale i nadu da politički pritisci kojima smo izloženi neće utjecati na neradnu nedjelju. Zasigurno mogu kazati – neradna nedjelja ostaje,” poručio je Hasičević.

    Prema podacima Ministarstva, ova mjera nije uzrokovala pad prometa niti gubitak radnih mjesta, već je donijela radnicima zasluženi dan odmora.

    Novi Zakon o zaštiti potrošača donosi potpunu digitalizaciju, veću kontrolu cijena i veću zaštitu kupaca u Federaciji BiH. Time se otvara novo poglavlje u trgovinskoj praksi – u skladu sa standardima Evropske unije i savremenim tehnološkim trendovima.

    Zenica
    few clouds
    9.7 ° C
    9.7 °
    9.7 °
    76 %
    0.7kmh
    15 %
    uto
    11 °
    sri
    16 °
    čet
    16 °
    pet
    17 °
    sub
    17 °