10.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Od 1. do 6. oktobra The Sexual Theatre festival u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica

    Od 1. do 6. oktobra The Sexual Theatre festival u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica

    Povodom nastupajućeg The Sexual Theatre festivala, koji će biti održan od 1. do 6. oktobra u organizaciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica sa partnerima Grad teatra Budva, Univerziteta Paul-Valéry Montpellier i Faz Cultura de Braga, u Zeničkom pozorištu održana je konferencija za medije na kojoj su govorili: Miroljub Mijatović, direktor Bosanskog narodnog pozorišta Zenica i Denis Krdžalić, izvršni producent Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.

    Kako je kazao direktor Miroljub Mijatović Bosansko narodno pozorište Zenica nastavlja obilježavanje sedamdeset pet godina postojanja jednim novim Festivalom, koji će u budućnosti okupljati predstave, čiji predlošci su rezultat feminističkog čitanja klasika.

    Bosansko narodno pozorište Zenica je nosilac projekta Kreativne Europe koji se zove “Sexual Theatre: Feminističko čitanje klasika”, a paartneri su iz Portugala, Francuske i Crne Gore. Kako je istakao Mijatović, posebna je čast pripala Zeničkom pozorištu, kao javnom pozorištu da realizira kompleksan projekat u kojem je bilo nužno koordinirati projekat u četiri zemlje sa velikim brojem umjetnika i naći zajedničku ideju koja se vidi u sve četiri predstave.

    Četvrti festival je u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, a dvije predstave (iz Francuske i Crne Gore) će biti izvedene i u Kulturno-sportskom centru Kakanj i u Centru za kulturu, sport i informisanje Visoko, koji su bh. partneri u projektu. Veliki broj umjetnica i umjetnika kao i gostiju će biti u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica na samim izvedbama predstava, ali i na razgovorima koji će se održavati nakon izvedbi predstava. Također, sva četiri dramska teksta su objavljena u novoj publikaciji Izdavačke djelatnosti.

    Prema riječima izvršnog producenta Denisa Krdžalića naslov projekta odnosi se na knjigu Kate Millett “Sexual Politics”, jednu od prvih i najvažnijih knjiga koja definiše feministički kritički pristup u kulturi. Ova knjiga je poslužila kao konceptualni okvir projekta. Opšti cilj je unaprijediti kvalitetu pozorišnih tema i narativa kroz implementaciju feminističkog čitanja književnosti, putem međunarodnih koprodukcija i razmjene umjetnika iz dvije zemlje EU i dvije zemlje Zapadnog Balkana.

    Specifični ciljevi su: kreirati i održavati evropsku mrežu profesionalnih pozorišta i festivala koji se bave feminističkim pristupom u umjetnosti, unaprijediti rodnu osviještenost, feminističko obrazovanje i društvenu angažovanost umjetnika, unaprijediti rodnu ravnopravnost, inkluziju, socijalnu pravdu i demokratiju u partnerskim zemljama, razviti novu publiku i njihovu sposobnost da kritički čitaju teatar i kulturu.

    Partneri su realizovali šesnaest međunarodnih aktivnosti:tri koordinaciona sastanka, jedan trening za pisce, reditelje i menadžere, četiri umjetničke rezidencije za pisce, četiri teatarske koprodukcije i četiri nova festivala. Tokom umjetničkih rezidencija gostujući pisci su radili sa specifičnim grupama na dekonstrukciji klasika.

    Ideja je dekonstruisati rodne stereotipe u poznatim nacionalnim djelima u svjetlu specifičnih rodno zasnovanih izazova s kojima se žene/muškarci suočavaju u partnerskim zemljama. Koprodukcija u svakoj zemlji zasnivala se na saradnji između gostujućeg pisca i reditelja sa lokalnom grupom od četiri glumca.

    Novonastale pozorišne predstave su jednostavne, mobilne i putovale su kroz sve partnerske gradove u formi festivala. Projekat je uključivao više od trideset direktnih učesnika (pisci, reditelji, glumci, teatarski menadžeri) i preko deset hiljada ljudi u publici. Nakon svake predstave bila je organizovana interaktivna diskusija. Rezultat je također knjiga koja sadrži četiri nova teksta, uključujući metodologije korištene za njihovo stvaranje. Plan diseminacije uključuje digitalni festival i ponudu turneja predstava širom Evrope.

    Za kraj konferencije za medije direktor Miroljub Mijatović je napomenuo da pozorišta u svijetu i pozorišta u Bosni i Hercegovini trebaju težiti međunarodnim projektima, koprodukcijama, jer kultura dobija malo novca, stoga smatra da ovakvi projekti jesu dobar put za uvezivanje i pričanje dobrih priča putem projekata iz Evrope i svijeta.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Povodom nastupajućeg The Sexual Theatre festivala, koji će biti održan od 1. do 6. oktobra u organizaciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica sa partnerima Grad teatra Budva, Univerziteta Paul-Valéry Montpellier i Faz Cultura de Braga, u Zeničkom pozorištu održana je konferencija za medije na kojoj su govorili: Miroljub Mijatović, direktor Bosanskog narodnog pozorišta Zenica i Denis Krdžalić, izvršni producent Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.

    Kako je kazao direktor Miroljub Mijatović Bosansko narodno pozorište Zenica nastavlja obilježavanje sedamdeset pet godina postojanja jednim novim Festivalom, koji će u budućnosti okupljati predstave, čiji predlošci su rezultat feminističkog čitanja klasika.

    Bosansko narodno pozorište Zenica je nosilac projekta Kreativne Europe koji se zove “Sexual Theatre: Feminističko čitanje klasika”, a paartneri su iz Portugala, Francuske i Crne Gore. Kako je istakao Mijatović, posebna je čast pripala Zeničkom pozorištu, kao javnom pozorištu da realizira kompleksan projekat u kojem je bilo nužno koordinirati projekat u četiri zemlje sa velikim brojem umjetnika i naći zajedničku ideju koja se vidi u sve četiri predstave.

    Četvrti festival je u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, a dvije predstave (iz Francuske i Crne Gore) će biti izvedene i u Kulturno-sportskom centru Kakanj i u Centru za kulturu, sport i informisanje Visoko, koji su bh. partneri u projektu. Veliki broj umjetnica i umjetnika kao i gostiju će biti u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica na samim izvedbama predstava, ali i na razgovorima koji će se održavati nakon izvedbi predstava. Također, sva četiri dramska teksta su objavljena u novoj publikaciji Izdavačke djelatnosti.

    Prema riječima izvršnog producenta Denisa Krdžalića naslov projekta odnosi se na knjigu Kate Millett “Sexual Politics”, jednu od prvih i najvažnijih knjiga koja definiše feministički kritički pristup u kulturi. Ova knjiga je poslužila kao konceptualni okvir projekta. Opšti cilj je unaprijediti kvalitetu pozorišnih tema i narativa kroz implementaciju feminističkog čitanja književnosti, putem međunarodnih koprodukcija i razmjene umjetnika iz dvije zemlje EU i dvije zemlje Zapadnog Balkana.

    Specifični ciljevi su: kreirati i održavati evropsku mrežu profesionalnih pozorišta i festivala koji se bave feminističkim pristupom u umjetnosti, unaprijediti rodnu osviještenost, feminističko obrazovanje i društvenu angažovanost umjetnika, unaprijediti rodnu ravnopravnost, inkluziju, socijalnu pravdu i demokratiju u partnerskim zemljama, razviti novu publiku i njihovu sposobnost da kritički čitaju teatar i kulturu.

    Partneri su realizovali šesnaest međunarodnih aktivnosti:tri koordinaciona sastanka, jedan trening za pisce, reditelje i menadžere, četiri umjetničke rezidencije za pisce, četiri teatarske koprodukcije i četiri nova festivala. Tokom umjetničkih rezidencija gostujući pisci su radili sa specifičnim grupama na dekonstrukciji klasika.

    Ideja je dekonstruisati rodne stereotipe u poznatim nacionalnim djelima u svjetlu specifičnih rodno zasnovanih izazova s kojima se žene/muškarci suočavaju u partnerskim zemljama. Koprodukcija u svakoj zemlji zasnivala se na saradnji između gostujućeg pisca i reditelja sa lokalnom grupom od četiri glumca.

    Novonastale pozorišne predstave su jednostavne, mobilne i putovale su kroz sve partnerske gradove u formi festivala. Projekat je uključivao više od trideset direktnih učesnika (pisci, reditelji, glumci, teatarski menadžeri) i preko deset hiljada ljudi u publici. Nakon svake predstave bila je organizovana interaktivna diskusija. Rezultat je također knjiga koja sadrži četiri nova teksta, uključujući metodologije korištene za njihovo stvaranje. Plan diseminacije uključuje digitalni festival i ponudu turneja predstava širom Evrope.

    Za kraj konferencije za medije direktor Miroljub Mijatović je napomenuo da pozorišta u svijetu i pozorišta u Bosni i Hercegovini trebaju težiti međunarodnim projektima, koprodukcijama, jer kultura dobija malo novca, stoga smatra da ovakvi projekti jesu dobar put za uvezivanje i pričanje dobrih priča putem projekata iz Evrope i svijeta.

    Zenica
    overcast clouds
    10.8 ° C
    10.8 °
    10.8 °
    73 %
    2.5kmh
    100 %
    sri
    10 °
    čet
    11 °
    pet
    11 °
    sub
    15 °
    ned
    12 °