10.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Pivić: Trojka prihvatila Dodikove zahtjeve o Ustavnom sudu BiH, nema ukidanja entitetskog veta

    Pivić: Trojka prihvatila Dodikove zahtjeve o Ustavnom sudu BiH, nema ukidanja entitetskog veta

    Vijeće ministara je objavilo da je usvojilo Plan reformi iz Plana rasta i uputilo ga Evropskoj komisiji na izjašnjenje.

    Već na prvo čitanje je jasno da su ministri Trojke prihvatili Dodikove zahtjeve koji se odnose na Ustavni sud BiH i na zadržavanje entitetskog veta u Vijeću za konkurenciju i Vijeću za državnu pomoć BiH.

    Te dvije reforme su sve vrijeme bile najveći kamen spoticanja, a Vijeće ministara je problem „riješilo“ ispunjavajući Dodikove želje.

    Ključna reforma, koja se odnosi na Ustavni sud BiH, potpuno je izbrisana i zamijenjena potpuno nemjerljivom i obesmišljenom „reformom“.

    Tekst reforme na koje smo nas četvorica kantonalnih premijera iz SDA dali saglasnost glasio je: „Imenovati sve ustavne sudije, a odluke Ustavnog suda BiH se priznaju i primjenjuju u cijeloj zemlji“. Taj dio je potpuno izbačen i zamijenjen tekstom koji suštinski nema nikakve veze sa Ustavnim sudom BiH i provedbom njegovih odluka, a koji glasi: „U kontekstu budućih pregovora o pristupanju EU, usvojiti Mapu puta za demokratske institucije, koja će obuhvatiti sve preostale institucionalne izazove identificirane u Mišljenju Komisije iz 2019. godine o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU“.

    Dakle, stiče se utisak da se ovom mjerom kratkoročno izlazi u susret HDZ-u kako bi se vještački stvorila slika „o napretku na EU putu koji vodi Borjana Krišto“, a da se dugoročno izlazi u susret entitetu RS, jer nema provedbe odluka Ustavnog suda niti njegovog popunjavanja.

    Obratite pažnju na sljedeća dva pasusa i uočite razliku:

    – Zakonodavstvo o politici konkurencije provodi se na svim nivoima vlasti, a sva upravna tijela zadužena za implementaciju acquisa zasnivaju se samo na profesionalizmu, bez prava veta u donošenju odluka, posebno kada je u pitanju Vijeće za konkurenciju BiH i Vijeće za državnu pomoć, u usklađenost sa acquis-em EU.

    – Zakonodavstvo Bosne i Hercegovine o politici konkurencije, uključujući državnu pomoć, usklađeno je i provodi se na svim nivoima vlasti u skladu sa zahtjevima pravne stečevine EU i sva upravna tijela zadužena za njegovu provedbu, uključujući Vijeće za konkurenciju Bosne i Hercegovine i Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine, u svom odlučivanju temelje se isključivo na profesionalizmu, u skladu s pravnom stečevinom EU.

    Na prvi pasus, kojim se ukida pravo entitetskog veta, dali smo saglasnost. Riječi „bez prava veta u donošenju odluka“ su izbrisane iz teksta kojeg je usvojilo Vijeće ministara. Dakle, tačno ono na čemu je Dodik insistirao.

    Također, Trojka je ispoštovala i zahtjev entiteta RS da se riječ “državni” ili “nacionalni” briše iz Nacionalnog programa za usklađivanje sa pravnom stečevinom EU.

    Trojka je ispunila želje SNSD-u i HDZ-u i na način da su svi komentari, primjedbe i intervencije četvorice kantonalnih premijera iz SDA, koje se uglavnom podudaraju i sa stavovima Evropske komisije, u potpunosti izbrisani iz dokumenta.

    To je, naravno, pravo Vijeća ministara, i to od samog početka govorimo. Ali, onda s pravom postavljamo pitanje zašto je uopšte formiran Radni tim, zbog čega je potrošena godina i po na usaglašavanje ako će sav taj rad biti izbrisan? Dokument kakav je sada poslan Evropskoj komisiji mogao se usvojiti i prije godinu i po, bez konsultovanja kantona. Ko će odgovarati što je BiH ostala bez 108 miliona eura?

    Na kraju, postavlja se pitanje i zašto je iz usvojenog dokumenta potpuno izbačene tabele investicionih projekata. Ta tabela sa tzv. „zrelim projektima“ nije bila sporna, kao ni transportni projekti iz tabele sa “nezrelim projektima”.

    Podsjećamo u Tabeli 1 je bilo navedeno: Putni koridor Vc; dionica Ivan – Ovčari, dionica Ovčari – Ulaz u tunel Prenj, dionica Tunel Prenj, dionica Tunel Prenj – sjeverni Mostar. Izgradnja magistralnog puta M-1111 Foča (Brod na Drini) – Hum (Šćepan Polje); Poboljšanje glavne ceste M-1111 Sarajevo – Foča. Glavni remont željezničke pruge Podlugovi – Sarajevo. Glavni remont pruge Doboj, odnosno km 103+500-Maglaj, oba kolosijeka i Jelina – Zenica. Modernizacija i remont željezničkih dionica: Doboj-Petrovo Novo i Caparde Zvornik, uključujući rekonstrukciju tunela Križevići. Izgradnja obilaznice oko Banje Luke. Poboljšanje glavnog puta M-1101 Banja Luka – Ugar. Automatizacija elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH. Revitalizacija i automatizacija distributivne mreže u Republici Srpskoj. Rekonstrukcija i izgradnja distributivne mreže i transformatorskih stanica, te isporuka naprednih brojila električne energije, Elektroprivreda HZHB. Energetska efikasnost elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH… itd.
    Neko bi morao objasniti zašto su ovi projekti izbrisani.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Vijeće ministara je objavilo da je usvojilo Plan reformi iz Plana rasta i uputilo ga Evropskoj komisiji na izjašnjenje.

    Već na prvo čitanje je jasno da su ministri Trojke prihvatili Dodikove zahtjeve koji se odnose na Ustavni sud BiH i na zadržavanje entitetskog veta u Vijeću za konkurenciju i Vijeću za državnu pomoć BiH.

    Te dvije reforme su sve vrijeme bile najveći kamen spoticanja, a Vijeće ministara je problem „riješilo“ ispunjavajući Dodikove želje.

    Ključna reforma, koja se odnosi na Ustavni sud BiH, potpuno je izbrisana i zamijenjena potpuno nemjerljivom i obesmišljenom „reformom“.

    Tekst reforme na koje smo nas četvorica kantonalnih premijera iz SDA dali saglasnost glasio je: „Imenovati sve ustavne sudije, a odluke Ustavnog suda BiH se priznaju i primjenjuju u cijeloj zemlji“. Taj dio je potpuno izbačen i zamijenjen tekstom koji suštinski nema nikakve veze sa Ustavnim sudom BiH i provedbom njegovih odluka, a koji glasi: „U kontekstu budućih pregovora o pristupanju EU, usvojiti Mapu puta za demokratske institucije, koja će obuhvatiti sve preostale institucionalne izazove identificirane u Mišljenju Komisije iz 2019. godine o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU“.

    Dakle, stiče se utisak da se ovom mjerom kratkoročno izlazi u susret HDZ-u kako bi se vještački stvorila slika „o napretku na EU putu koji vodi Borjana Krišto“, a da se dugoročno izlazi u susret entitetu RS, jer nema provedbe odluka Ustavnog suda niti njegovog popunjavanja.

    Obratite pažnju na sljedeća dva pasusa i uočite razliku:

    – Zakonodavstvo o politici konkurencije provodi se na svim nivoima vlasti, a sva upravna tijela zadužena za implementaciju acquisa zasnivaju se samo na profesionalizmu, bez prava veta u donošenju odluka, posebno kada je u pitanju Vijeće za konkurenciju BiH i Vijeće za državnu pomoć, u usklađenost sa acquis-em EU.

    – Zakonodavstvo Bosne i Hercegovine o politici konkurencije, uključujući državnu pomoć, usklađeno je i provodi se na svim nivoima vlasti u skladu sa zahtjevima pravne stečevine EU i sva upravna tijela zadužena za njegovu provedbu, uključujući Vijeće za konkurenciju Bosne i Hercegovine i Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine, u svom odlučivanju temelje se isključivo na profesionalizmu, u skladu s pravnom stečevinom EU.

    Na prvi pasus, kojim se ukida pravo entitetskog veta, dali smo saglasnost. Riječi „bez prava veta u donošenju odluka“ su izbrisane iz teksta kojeg je usvojilo Vijeće ministara. Dakle, tačno ono na čemu je Dodik insistirao.

    Također, Trojka je ispoštovala i zahtjev entiteta RS da se riječ “državni” ili “nacionalni” briše iz Nacionalnog programa za usklađivanje sa pravnom stečevinom EU.

    Trojka je ispunila želje SNSD-u i HDZ-u i na način da su svi komentari, primjedbe i intervencije četvorice kantonalnih premijera iz SDA, koje se uglavnom podudaraju i sa stavovima Evropske komisije, u potpunosti izbrisani iz dokumenta.

    To je, naravno, pravo Vijeća ministara, i to od samog početka govorimo. Ali, onda s pravom postavljamo pitanje zašto je uopšte formiran Radni tim, zbog čega je potrošena godina i po na usaglašavanje ako će sav taj rad biti izbrisan? Dokument kakav je sada poslan Evropskoj komisiji mogao se usvojiti i prije godinu i po, bez konsultovanja kantona. Ko će odgovarati što je BiH ostala bez 108 miliona eura?

    Na kraju, postavlja se pitanje i zašto je iz usvojenog dokumenta potpuno izbačene tabele investicionih projekata. Ta tabela sa tzv. „zrelim projektima“ nije bila sporna, kao ni transportni projekti iz tabele sa “nezrelim projektima”.

    Podsjećamo u Tabeli 1 je bilo navedeno: Putni koridor Vc; dionica Ivan – Ovčari, dionica Ovčari – Ulaz u tunel Prenj, dionica Tunel Prenj, dionica Tunel Prenj – sjeverni Mostar. Izgradnja magistralnog puta M-1111 Foča (Brod na Drini) – Hum (Šćepan Polje); Poboljšanje glavne ceste M-1111 Sarajevo – Foča. Glavni remont željezničke pruge Podlugovi – Sarajevo. Glavni remont pruge Doboj, odnosno km 103+500-Maglaj, oba kolosijeka i Jelina – Zenica. Modernizacija i remont željezničkih dionica: Doboj-Petrovo Novo i Caparde Zvornik, uključujući rekonstrukciju tunela Križevići. Izgradnja obilaznice oko Banje Luke. Poboljšanje glavnog puta M-1101 Banja Luka – Ugar. Automatizacija elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH. Revitalizacija i automatizacija distributivne mreže u Republici Srpskoj. Rekonstrukcija i izgradnja distributivne mreže i transformatorskih stanica, te isporuka naprednih brojila električne energije, Elektroprivreda HZHB. Energetska efikasnost elektrodistributivnog sistema Elektroprivrede BiH… itd.
    Neko bi morao objasniti zašto su ovi projekti izbrisani.

    Zenica
    overcast clouds
    10.8 ° C
    10.8 °
    10.8 °
    73 %
    2.5kmh
    100 %
    sri
    10 °
    čet
    11 °
    pet
    11 °
    sub
    15 °
    ned
    12 °