12.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Počinje nova sezona F1, ko je favorit?

    Počinje nova sezona F1, ko je favorit?

    Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu – vrijeme je za novu, 74. sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1.

    Za većinu fanatika Formule 1 nekad su i dva prazna vikenda tokom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida. I šta se onda dogodi – ekipe godinu po godinu to spomenuto “predstavljanje bolida” pretvaraju u sve veći cirkus gdje su promotivne poruke i sponzori u prvom planu, a bolid uglavnom nema veze s onime što vidimo kad napokon iziđu na stazu.

    Naravno, vremena su takva da je analizirati i replicirati tuđe inovacije moguće obaviti relativno jednostavno i brzo, pa ne čudi da svaka ekipa svoju kreaciju drži što dalje od objektiva fotoaparata sve do posljednjeg trenutka.

    Srećom, taj posljednji trenutak je sad iza nas. Bolidi su u četvrtak konačno izišli na stazu i dobili smo slatku uvertiru u kompetitivni dio sezone. Iskustvo nas uči da bi bilo naivno izvlačiti zaključke iz vremena koja su vozači radili u prethodna tri dana, ali neke stvari se ipak moraju primijetiti.

    U drugoj godini stabilnog tehničkog pravilnika za očekivati je da će se razlike između ekipa smanjiti i da će konkurencija biti sve veća. Uz ograničenje budžeta koje najviše pogađa one koji su bili najuspješniji (i koji nisu znali propisno zbrojiti troškove pa su dodatno kažnjeni) – bilo bi logično očekivati nešto drukčije odnose snaga nego što je bio slučaj prošle sezone. No, sugeriraju li netom završena testiranja da će zaista biti tako?

    Sve bi to bilo spominjano u revijalnom tonu da se na testiranjima Aston Martin nije ukazao s kompetitivnim vremenima. Nećemo se zavaravati, oni ove godine neće biti konkurencija u borbi za naslov, ali nekoliko aktera iz paddocka upravo je Aston istaknula kao ekipu koja je možda napravila najveći iskorak. Nico Hulkenberg kaže da Fernando izgleda jako dobro, njegovi krugovi su čisti i uvjerljivi, dok konkurenti izgledaju kao da imaju puno više posla za volanom svojih bolida. George Russell se složio s tom procjenom, što je posebno zanimljivo ako se uzmu u obzir šapati neimenovanih inženjera koji za Aston Martin predviđaju čak i borbu s Mercedesom, a ponekad i Ferrarijem.

    Istina, za njih testiranje u četvrtak nije dobro krenulo. Felipe Drugovich je izišao na stazu i nakon par stotina metara se zaustavio zbog problema s elektronikom. Također istina, poznato je da Fernando Alonso malo što voli koliko voli dobar naslov o sebi u medijima. A ako pripadate brojnoj grupi njegovih navijača – ni u ludilu ne preporučam da otvarate Twitter i druge društvene mreže gdje španjolski “insajderi” već analiziraju Alonsov zaostatak za Verstappenom na drugom danu testiranja i zaključuju da bi u uvjetima utrke to moglo izgledati još neizvjesnije. Pritom se malo ko sjeća da je Alonso i prošlogodišnje testiranje završio na trećem mjestu, jedva tri desetinke iza Charlesa Leclerca u Ferrariju.

    Kad se hype malo smiri – ne bi bilo iznenađujuće da Aston Martin bude u prosjeku četvrta najbrža ekipa, pa bi se u određenim uvjetima možda i mogli boriti za pokoje pobjedničko postolje. U Silverstoneu se marljivo radi, a Lawrence Stroll ne štedi kad je u pitanju ulaganje u istraživanje i razvoj. Gledajući postotak vremena kojeg će Aston dobiti za testiranje u zračnom tunelu – oni su ekipa koja je na 100%, odnosno, više od njih će imati samo tri slabije plasirane ekipe prošle godine: Haas, AlphaTauri i Williams. Uz dobar razvojni plan, uz McLaren koji izgleda kao da će još jednom “kiksati” – Alonso i Stroll bi mogli biti redoviti osvajači bodova ove sezone. Više od toga? Vjerojatno ne.

    Jesu li promjene u Ferrariju dovoljne?

    Pitanje koje muči najbrojniju navijačku skupinu nedvojbeno mora biti vezano uz dolazak Frederica Vasseura i odlazak Mattije Binotta s mjesta šefa ekipe. Posljedično, dogodile su se određen kadrovske rošade (poput povlačenja poslovično lošeg Ignacija “Inakija” Ruede u Maranello), ali opet – je li to dovoljno da se crveni bolid ove godine napokon bori za naslov? Kratak odgovor bio bi – jako teško. Duži odgovor bio bi – komplicirano je…

    Naime, kad se pogledaju dvije Ferrarijeve sezone koje su prethodile promjeni tehničkog pravilnika, vrlo je izvjesno da se u Italiji dugo pripremao prošlogodišnji F1-75, te da je to trebao biti njihov povratak na vrh. Binotto je tražio vremena i strpljenja kako bi se prebolio fijasko iz 2020. i slabašna 2021. godine, a to je vrijeme od Tifosa i dobio. Međutim, kad se ispostavilo da je toliko iščekivana prošla sezona donijela novi debakl (unatoč fenomenalnom bolidu na početku sezone!) i strateške, vozačke, razvojne i sve ine pogreške – vrag je odnio šalu. Gledajući iz te perspektive, čini se u najmanju ruku ekstremno optimistično očekivati da će Ferrari u drugoj godini pravilnika moći napraviti ono što nije uspio kad je imao puno više vremena i raspoloživog budžeta.

    Promatrači sa staze primjećuju da se ovaj novi bolid SF-23 dobro ponaša na stazi, ali da možda ima problema s prebrzim trošenjem guma. Charles Leclerc kaže da još uvijek imaju jako puno posla, te da Red Bull izgleda brzo i vjerojatno u ovom trenutku bolje od njih. Tu su i standardne parole o velikom potencijalu kojeg samo treba otključati, a koliko su te priče isprazne sad najbolje znaju njihovi nekadašnji rivali u McLarenu.

    Vraća li se Mercedes?

    Sličnu priču pričaju i u Mercedesu. Filozofija diskretnih bočnih usisnika zadržana je i ove godine, što je pomalo iznenađujuće s obzirom da su mnogi očekivali priklanjanje rješenjima iz Red Bulla ili Ferrarija. Osam naslova u nizu naviknulo nas je da srebrni (ili crni) bolid gledamo samo na vrhu, te da je sve ostalo anomalija koja će uskoro biti riješena. No, možda ima nešto u onoj izjavi sad već bivšeg tehničkog direktora Jamesa Allisona koji je rekao da je ovaj novi tehnički pravilnik prilika da Srebrne strijele dokažu da te godine uspjeha nisu bile puka sreća i možda pogođena formula s pogonskom jedinicom. Svejedno, uz tolike resurse za očekivati je da će kad-tad opet zaprijetiti za naslov.

    Problemi s hidraulikom u petak koštali su ih sat i pol vremena na stazi, a zanimljivo je bilo za primijetiti kako je Toto Wolff okupio istaknute članove ekipe na hitnom impromptu sastanku nedugo nakon tog incidenta. Izgledno je da Mercedes nije riješio sve svoje probleme s balansom od prošle godine, ali George Russell je nesumnjivo u pravu kad kaže da će se boriti s Red Bullom, samo što ne zna kada. Prva utrka sezone tu je već ovog vikenda i nema vremena za senzacionalne nadogradnje, stoga je razumljiv i nešto skromniji stav Lewisa Hamiltona. Prošle godine je u sezonu ušao najavljujući da “njegova ekipa ne griješi”, ali je kroz narednih osam mjeseci naučio ponešto o poniznosti.

    McLaren nije pokazao ništa dobro, a Alpine baš ništa

    Kad šef ekipe na predstavljanju bolida izjavljuje da uskoro stižu velike nadogradnje – nije teško predvidjeti da se barem prvih par vikenda sezone može zaboraviti na dobar rezultat. I Zak Brown je u Bahreinu komentirao da ekipa nije ispunila očekivanja koja su pred sebe postavili prije zimskih praznika, što sigurno teško pada naizgled strpljivom Landu Norrisu. Norris priznaje da je frustrirajuće gledati vršnjake i bivšeg kolegu kako se bore za pobjede i naslove (Verstappen, Russell, Leclerc, Sainz) dok on izdržava višegodišnji ugovor u ekipi koja sve više tone u osrednjost. Ove godine društvo će mu u drugoj garaži raditi debitant Oscar Piastri, što je s jedne strane dobro jer više ne treba trpjeti Ricciardovo klauniranje, ali opet – protiv debitanta je u neupečatljivom bolidu teško napraviti briljantan rezultat. Od starta se očekuje uvjerljiva Norrisova unutarmomčadska pobjeda, a apsolutno pozicijski gledano – to trenutno ne liči na pobjednička postolja. Štoviše, ne liči ni na dvoznamenkaste bodove.

    Na testiranjima je bolid izgledao izuzetno težak za vožnju. Piastri se mučio i više puta griješio na kočenjima, a nakon početnog perioda privikavanja imao je izvrtanje na stazi tijekom posljednjeg dana testiranja. Srećom, prošlo je bez oštećenja bolida koje bi u ovako skraćenom testnom programu bilo prava katastrofa. Tehnički direktor James Key je posložio bolid koji nije efikasan na pravcu čak ni uz relativno skromne razine downforcea. Razvojni put kojim su se odlučili ići nije donio željene rezultate i sad su se našli u slijepoj ulici. S obzirom na to da je prekasno za veliki preokret prije početka sezone, trebat će proći barem nekoliko sedmica da se okrenu ka drugom smjeru i proizvedu nešto na temelju čega će moći graditi buduće verzije bolida.

    Dok je McLaren pokazao uglavnom loše naznake, Alpine nije pokazao baš ništa. Rezultate je bolje ne gledati (najbolji plasman je P10 s drugog dana testiranja), ali glasine iz paddocka kažu da su Gasly i Ocon zadovoljni ponašanjem bolida. U Enstoneu se mirno radi na pripremi sezone, a sasvim je očito da na testiranjima, za razliku od nekih konkurenata, nisu lovili onaj jedan lažni krug s tri kapljice goriva u bolidu koji bi ih lansirao na naslovnice sportskih medija. Dupinjanje je i dalje donekle prisutno, iako ne u onoj mjeri kako smo ga viđali početkom prošle sezone, a ohrabrujuće je što Gasly kaže da se unatoč novoj sredini već osjeća dobro i da bolid “čini ono što traži od njega”.

    Gdje su ostali?

    Red Bull trenutno izgleda kao ekipa koja bi trebala nastaviti dobro utabanim putem od prošle godine. Koliko će im Ferrari i/ili Mercedes puhati za vratom toliko će im posao biti teži, ali je uz ovako uvjerljivo odrađeno testiranje teško zamisliti da bi mogli ostati bez borbe za pobjede kroz prvih par utrka. Veliko pitanje koje će ostati neodgovoreno još barem nekoliko sedmica je ono o kazni koju Red Bull mora služiti zbog prekoračenja budžeta 2021. godine. Osim financijske kazne tu je i dodatno ograničenje vremena kojeg smiju provesti u zračnom tunelu. Ispred nas je dugačka sezona, 23 utrke i Ferrari najbolje zna da pobjeda i najbolji bolid u Bahreinu ne znači i uspješan nastavak sezone.

    Haas, Williams, Alfa Romeo i AlphaTauri su tijekom posljednja tri dana prolazili uglavnom ispod radara. Alfa Romeo je sa Zhouom i najbržim krugom drugog dana navukla osmijeh na Bottasovo lice, ali svi znamo da na te trikove više rijetko ko pada. Problemi koje su iskusili na stazi povezani su s Ferrarijevom pogonskom jedinicom, na što ne mogu pretjerano utjecati.

    Williams se pokazao kao pouzdan bolid, a pretpostavljamo da će većinu posla kod njih ove godine obavljati Alex Albon. Logan Sargeant tek mora dokazati da uopće zaslužuje mjesto u Formuli 1, a tek onda da može napraviti nekakvu razliku unutar ekipe.

    Za AlphaTauri se teško oteti dojmu da su nakon odlaska Pierrea Gaslyja ostali bez kapetana plovidbe. Yuki Tsunoda ni nakon dvije godine ne izgleda kao vozač koji može biti vođa ekipe, a Franz Tost i dalje inzistira da je na Tsunodi da bude konzistentan u kvalifikacijama i da osvaja bodove u utrkama, premda je dobro poznato koliko je ograničena Tostova moć kad je u pitanju odabir vozačkog kadra u Red Bullovoj obitelji. Njegov timski kolega sad će biti Nyck de Vries, Nizozemac koji je prošle godine debitirao za Williams nakon izostanka Alexa Albona u Monzi. Deveto mjesto bilo je dovoljno da uvjeri Helmuta Marka da mu dade šansu. Međutim, vjerojatno nećemo puno pogriješiti ako De Vriesa još neko vrijeme tretiramo kao debitanta kojeg tek čekaju prve pogreške i strm put učenja. U sredini poretka koja bi mogla biti još gušća nego prošle godine ovakva vozačka postava mogla bi se pokazati kao puni promašaj za AlphaTauri.

    Jakosni poredak

    Bilo da se oslanjate na analizu ponašanja bolida na stazi, govora tijela vozača i članova ekipe, tablicu s vremenima ili nešto četvrto – predviđati jakosni poredak uoči sezone je uvijek zabavno.

    Kolumnist sa portala f1.pulsmedia.hr će na temelju svega ranije spomenutog uz lekcije naučene iz dvadesetsedmogodišnjeg iskustva u praćenju Formule 1 reći iduće:

    1. Red Bull
    2. Ferrari / Mercedes
    4. Alpine / Aston Martin
    6. Haas/ Alfa Romeo / AlphaTauri
    9. McLaren / Williams

    Aston Martin ugodno iznenadio

    Uz sve nove bolide ove godine imamo i nekoliko vozačkih rošada. Alfa Romeo, Mercedes, Red Bull i Ferrari ostaju pri provjerenim kombinacijama, dok će sve ostale ekipe imati barem jednog novog vozača. Svakako najbombastičnija promjena dogodila se prelaskom Fernanda Alonsa u Aston Martin, na mjesto umirovljenog Sebastiana Vettela. Doduše, lako je moguće da će ekipa iz Silverstonea na prvoj utrci idućeg vikenda imati potpuno novu postavu jer je Lance Stroll ozlijeđen pa bi ga trebao zamijeniti debitant Felipe Drugovich.

    Gdje gledati F1 prijenos?

    Kao i dosad – u hrvatskoj je dostupan službeni kanal F1 TV. Godišnja cijena iznosi oko 65€, a mjesečna 8€. Iako u sezonu nisu dobro ušli (prvi dan testiranja nije bio popraćen od početka, za što nije bilo nikakvog upozorenja), dosad je svima dobro poznato kakve su prednosti i mane ovog servisa. Za komentatorsku ekipu se uglavnom odlučujemo između britanske mašinerije pod imenom F1 international (u praksi Sky Sports) i takozvanog “F1 Live” kanala. Tu su i opcije za francuske, španjolske, njemačke, portugalske i nizozemske govornike. Najveća mana je ne baš jednostavno prebacivanje na TV i nedostatak službene TV aplikacije za to.

    Ako ste skloniji prijenosu na domaćem jeziku i gledanju na velikom ekranu TV-a, tu je svima pristupačan Telemachov EON TV, nagrađivana i vodeća TV platforma u jugoistočnoj Europi koja korisnicima nudi više od 210 kanala, od kojih je 130 u HD-u te više od 24.000 naslova u Video klubu.

    Naime, EON-ovi korisnici imaju ekskluzivan pristup cijeloj paleti sportskih sadržaja koje ne mogu pratiti nigdje drugdje: od američkog nogometa u NFL-u, svih velikih GP-ja Formule 1, cijelog niza teniskih turnira, sve do najviših razina natjecanja u atletici unutar Dijamantne lige, hokejaša uz NHL, kriketa i brojnih drugih borilačkih sportova. Na raspolaganju imaju i opciju EON Sports mode, dodatnu funkcionalnost pomoću koje mogu pratiti ljestvice, timske formacije, sastave, statistike te sve druge detalje natjecanja i utakmica. Odličan je to dodatak za praćenje Formule 1 jer je u stvarnom vremenu moguće pratiti detalje utrke – od poretka do brzina vozača. Komentatori Sport Kluba i ove sezone su Antonio Baković, Marijan Projić i Darjan Petrić.

    Konačno, veliko mi je zadovoljstvo opet napisati – nova sezona s Velikom nagradom Bahreina počinje već ovog vikenda!

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu – vrijeme je za novu, 74. sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1.

    Za većinu fanatika Formule 1 nekad su i dva prazna vikenda tokom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida. I šta se onda dogodi – ekipe godinu po godinu to spomenuto “predstavljanje bolida” pretvaraju u sve veći cirkus gdje su promotivne poruke i sponzori u prvom planu, a bolid uglavnom nema veze s onime što vidimo kad napokon iziđu na stazu.

    - Reklama -

    Naravno, vremena su takva da je analizirati i replicirati tuđe inovacije moguće obaviti relativno jednostavno i brzo, pa ne čudi da svaka ekipa svoju kreaciju drži što dalje od objektiva fotoaparata sve do posljednjeg trenutka.

    - Reklama -

    Srećom, taj posljednji trenutak je sad iza nas. Bolidi su u četvrtak konačno izišli na stazu i dobili smo slatku uvertiru u kompetitivni dio sezone. Iskustvo nas uči da bi bilo naivno izvlačiti zaključke iz vremena koja su vozači radili u prethodna tri dana, ali neke stvari se ipak moraju primijetiti.

    - Reklama -

    U drugoj godini stabilnog tehničkog pravilnika za očekivati je da će se razlike između ekipa smanjiti i da će konkurencija biti sve veća. Uz ograničenje budžeta koje najviše pogađa one koji su bili najuspješniji (i koji nisu znali propisno zbrojiti troškove pa su dodatno kažnjeni) – bilo bi logično očekivati nešto drukčije odnose snaga nego što je bio slučaj prošle sezone. No, sugeriraju li netom završena testiranja da će zaista biti tako?

    Sve bi to bilo spominjano u revijalnom tonu da se na testiranjima Aston Martin nije ukazao s kompetitivnim vremenima. Nećemo se zavaravati, oni ove godine neće biti konkurencija u borbi za naslov, ali nekoliko aktera iz paddocka upravo je Aston istaknula kao ekipu koja je možda napravila najveći iskorak. Nico Hulkenberg kaže da Fernando izgleda jako dobro, njegovi krugovi su čisti i uvjerljivi, dok konkurenti izgledaju kao da imaju puno više posla za volanom svojih bolida. George Russell se složio s tom procjenom, što je posebno zanimljivo ako se uzmu u obzir šapati neimenovanih inženjera koji za Aston Martin predviđaju čak i borbu s Mercedesom, a ponekad i Ferrarijem.

    Istina, za njih testiranje u četvrtak nije dobro krenulo. Felipe Drugovich je izišao na stazu i nakon par stotina metara se zaustavio zbog problema s elektronikom. Također istina, poznato je da Fernando Alonso malo što voli koliko voli dobar naslov o sebi u medijima. A ako pripadate brojnoj grupi njegovih navijača – ni u ludilu ne preporučam da otvarate Twitter i druge društvene mreže gdje španjolski “insajderi” već analiziraju Alonsov zaostatak za Verstappenom na drugom danu testiranja i zaključuju da bi u uvjetima utrke to moglo izgledati još neizvjesnije. Pritom se malo ko sjeća da je Alonso i prošlogodišnje testiranje završio na trećem mjestu, jedva tri desetinke iza Charlesa Leclerca u Ferrariju.

    Kad se hype malo smiri – ne bi bilo iznenađujuće da Aston Martin bude u prosjeku četvrta najbrža ekipa, pa bi se u određenim uvjetima možda i mogli boriti za pokoje pobjedničko postolje. U Silverstoneu se marljivo radi, a Lawrence Stroll ne štedi kad je u pitanju ulaganje u istraživanje i razvoj. Gledajući postotak vremena kojeg će Aston dobiti za testiranje u zračnom tunelu – oni su ekipa koja je na 100%, odnosno, više od njih će imati samo tri slabije plasirane ekipe prošle godine: Haas, AlphaTauri i Williams. Uz dobar razvojni plan, uz McLaren koji izgleda kao da će još jednom “kiksati” – Alonso i Stroll bi mogli biti redoviti osvajači bodova ove sezone. Više od toga? Vjerojatno ne.

    Jesu li promjene u Ferrariju dovoljne?

    Pitanje koje muči najbrojniju navijačku skupinu nedvojbeno mora biti vezano uz dolazak Frederica Vasseura i odlazak Mattije Binotta s mjesta šefa ekipe. Posljedično, dogodile su se određen kadrovske rošade (poput povlačenja poslovično lošeg Ignacija “Inakija” Ruede u Maranello), ali opet – je li to dovoljno da se crveni bolid ove godine napokon bori za naslov? Kratak odgovor bio bi – jako teško. Duži odgovor bio bi – komplicirano je…

    Naime, kad se pogledaju dvije Ferrarijeve sezone koje su prethodile promjeni tehničkog pravilnika, vrlo je izvjesno da se u Italiji dugo pripremao prošlogodišnji F1-75, te da je to trebao biti njihov povratak na vrh. Binotto je tražio vremena i strpljenja kako bi se prebolio fijasko iz 2020. i slabašna 2021. godine, a to je vrijeme od Tifosa i dobio. Međutim, kad se ispostavilo da je toliko iščekivana prošla sezona donijela novi debakl (unatoč fenomenalnom bolidu na početku sezone!) i strateške, vozačke, razvojne i sve ine pogreške – vrag je odnio šalu. Gledajući iz te perspektive, čini se u najmanju ruku ekstremno optimistično očekivati da će Ferrari u drugoj godini pravilnika moći napraviti ono što nije uspio kad je imao puno više vremena i raspoloživog budžeta.

    Promatrači sa staze primjećuju da se ovaj novi bolid SF-23 dobro ponaša na stazi, ali da možda ima problema s prebrzim trošenjem guma. Charles Leclerc kaže da još uvijek imaju jako puno posla, te da Red Bull izgleda brzo i vjerojatno u ovom trenutku bolje od njih. Tu su i standardne parole o velikom potencijalu kojeg samo treba otključati, a koliko su te priče isprazne sad najbolje znaju njihovi nekadašnji rivali u McLarenu.

    Vraća li se Mercedes?

    Sličnu priču pričaju i u Mercedesu. Filozofija diskretnih bočnih usisnika zadržana je i ove godine, što je pomalo iznenađujuće s obzirom da su mnogi očekivali priklanjanje rješenjima iz Red Bulla ili Ferrarija. Osam naslova u nizu naviknulo nas je da srebrni (ili crni) bolid gledamo samo na vrhu, te da je sve ostalo anomalija koja će uskoro biti riješena. No, možda ima nešto u onoj izjavi sad već bivšeg tehničkog direktora Jamesa Allisona koji je rekao da je ovaj novi tehnički pravilnik prilika da Srebrne strijele dokažu da te godine uspjeha nisu bile puka sreća i možda pogođena formula s pogonskom jedinicom. Svejedno, uz tolike resurse za očekivati je da će kad-tad opet zaprijetiti za naslov.

    Problemi s hidraulikom u petak koštali su ih sat i pol vremena na stazi, a zanimljivo je bilo za primijetiti kako je Toto Wolff okupio istaknute članove ekipe na hitnom impromptu sastanku nedugo nakon tog incidenta. Izgledno je da Mercedes nije riješio sve svoje probleme s balansom od prošle godine, ali George Russell je nesumnjivo u pravu kad kaže da će se boriti s Red Bullom, samo što ne zna kada. Prva utrka sezone tu je već ovog vikenda i nema vremena za senzacionalne nadogradnje, stoga je razumljiv i nešto skromniji stav Lewisa Hamiltona. Prošle godine je u sezonu ušao najavljujući da “njegova ekipa ne griješi”, ali je kroz narednih osam mjeseci naučio ponešto o poniznosti.

    McLaren nije pokazao ništa dobro, a Alpine baš ništa

    Kad šef ekipe na predstavljanju bolida izjavljuje da uskoro stižu velike nadogradnje – nije teško predvidjeti da se barem prvih par vikenda sezone može zaboraviti na dobar rezultat. I Zak Brown je u Bahreinu komentirao da ekipa nije ispunila očekivanja koja su pred sebe postavili prije zimskih praznika, što sigurno teško pada naizgled strpljivom Landu Norrisu. Norris priznaje da je frustrirajuće gledati vršnjake i bivšeg kolegu kako se bore za pobjede i naslove (Verstappen, Russell, Leclerc, Sainz) dok on izdržava višegodišnji ugovor u ekipi koja sve više tone u osrednjost. Ove godine društvo će mu u drugoj garaži raditi debitant Oscar Piastri, što je s jedne strane dobro jer više ne treba trpjeti Ricciardovo klauniranje, ali opet – protiv debitanta je u neupečatljivom bolidu teško napraviti briljantan rezultat. Od starta se očekuje uvjerljiva Norrisova unutarmomčadska pobjeda, a apsolutno pozicijski gledano – to trenutno ne liči na pobjednička postolja. Štoviše, ne liči ni na dvoznamenkaste bodove.

    Na testiranjima je bolid izgledao izuzetno težak za vožnju. Piastri se mučio i više puta griješio na kočenjima, a nakon početnog perioda privikavanja imao je izvrtanje na stazi tijekom posljednjeg dana testiranja. Srećom, prošlo je bez oštećenja bolida koje bi u ovako skraćenom testnom programu bilo prava katastrofa. Tehnički direktor James Key je posložio bolid koji nije efikasan na pravcu čak ni uz relativno skromne razine downforcea. Razvojni put kojim su se odlučili ići nije donio željene rezultate i sad su se našli u slijepoj ulici. S obzirom na to da je prekasno za veliki preokret prije početka sezone, trebat će proći barem nekoliko sedmica da se okrenu ka drugom smjeru i proizvedu nešto na temelju čega će moći graditi buduće verzije bolida.

    Dok je McLaren pokazao uglavnom loše naznake, Alpine nije pokazao baš ništa. Rezultate je bolje ne gledati (najbolji plasman je P10 s drugog dana testiranja), ali glasine iz paddocka kažu da su Gasly i Ocon zadovoljni ponašanjem bolida. U Enstoneu se mirno radi na pripremi sezone, a sasvim je očito da na testiranjima, za razliku od nekih konkurenata, nisu lovili onaj jedan lažni krug s tri kapljice goriva u bolidu koji bi ih lansirao na naslovnice sportskih medija. Dupinjanje je i dalje donekle prisutno, iako ne u onoj mjeri kako smo ga viđali početkom prošle sezone, a ohrabrujuće je što Gasly kaže da se unatoč novoj sredini već osjeća dobro i da bolid “čini ono što traži od njega”.

    Gdje su ostali?

    Red Bull trenutno izgleda kao ekipa koja bi trebala nastaviti dobro utabanim putem od prošle godine. Koliko će im Ferrari i/ili Mercedes puhati za vratom toliko će im posao biti teži, ali je uz ovako uvjerljivo odrađeno testiranje teško zamisliti da bi mogli ostati bez borbe za pobjede kroz prvih par utrka. Veliko pitanje koje će ostati neodgovoreno još barem nekoliko sedmica je ono o kazni koju Red Bull mora služiti zbog prekoračenja budžeta 2021. godine. Osim financijske kazne tu je i dodatno ograničenje vremena kojeg smiju provesti u zračnom tunelu. Ispred nas je dugačka sezona, 23 utrke i Ferrari najbolje zna da pobjeda i najbolji bolid u Bahreinu ne znači i uspješan nastavak sezone.

    Haas, Williams, Alfa Romeo i AlphaTauri su tijekom posljednja tri dana prolazili uglavnom ispod radara. Alfa Romeo je sa Zhouom i najbržim krugom drugog dana navukla osmijeh na Bottasovo lice, ali svi znamo da na te trikove više rijetko ko pada. Problemi koje su iskusili na stazi povezani su s Ferrarijevom pogonskom jedinicom, na što ne mogu pretjerano utjecati.

    Williams se pokazao kao pouzdan bolid, a pretpostavljamo da će većinu posla kod njih ove godine obavljati Alex Albon. Logan Sargeant tek mora dokazati da uopće zaslužuje mjesto u Formuli 1, a tek onda da može napraviti nekakvu razliku unutar ekipe.

    Za AlphaTauri se teško oteti dojmu da su nakon odlaska Pierrea Gaslyja ostali bez kapetana plovidbe. Yuki Tsunoda ni nakon dvije godine ne izgleda kao vozač koji može biti vođa ekipe, a Franz Tost i dalje inzistira da je na Tsunodi da bude konzistentan u kvalifikacijama i da osvaja bodove u utrkama, premda je dobro poznato koliko je ograničena Tostova moć kad je u pitanju odabir vozačkog kadra u Red Bullovoj obitelji. Njegov timski kolega sad će biti Nyck de Vries, Nizozemac koji je prošle godine debitirao za Williams nakon izostanka Alexa Albona u Monzi. Deveto mjesto bilo je dovoljno da uvjeri Helmuta Marka da mu dade šansu. Međutim, vjerojatno nećemo puno pogriješiti ako De Vriesa još neko vrijeme tretiramo kao debitanta kojeg tek čekaju prve pogreške i strm put učenja. U sredini poretka koja bi mogla biti još gušća nego prošle godine ovakva vozačka postava mogla bi se pokazati kao puni promašaj za AlphaTauri.

    Jakosni poredak

    Bilo da se oslanjate na analizu ponašanja bolida na stazi, govora tijela vozača i članova ekipe, tablicu s vremenima ili nešto četvrto – predviđati jakosni poredak uoči sezone je uvijek zabavno.

    Kolumnist sa portala f1.pulsmedia.hr će na temelju svega ranije spomenutog uz lekcije naučene iz dvadesetsedmogodišnjeg iskustva u praćenju Formule 1 reći iduće:

    1. Red Bull
    2. Ferrari / Mercedes
    4. Alpine / Aston Martin
    6. Haas/ Alfa Romeo / AlphaTauri
    9. McLaren / Williams

    Aston Martin ugodno iznenadio

    Uz sve nove bolide ove godine imamo i nekoliko vozačkih rošada. Alfa Romeo, Mercedes, Red Bull i Ferrari ostaju pri provjerenim kombinacijama, dok će sve ostale ekipe imati barem jednog novog vozača. Svakako najbombastičnija promjena dogodila se prelaskom Fernanda Alonsa u Aston Martin, na mjesto umirovljenog Sebastiana Vettela. Doduše, lako je moguće da će ekipa iz Silverstonea na prvoj utrci idućeg vikenda imati potpuno novu postavu jer je Lance Stroll ozlijeđen pa bi ga trebao zamijeniti debitant Felipe Drugovich.

    Gdje gledati F1 prijenos?

    Kao i dosad – u hrvatskoj je dostupan službeni kanal F1 TV. Godišnja cijena iznosi oko 65€, a mjesečna 8€. Iako u sezonu nisu dobro ušli (prvi dan testiranja nije bio popraćen od početka, za što nije bilo nikakvog upozorenja), dosad je svima dobro poznato kakve su prednosti i mane ovog servisa. Za komentatorsku ekipu se uglavnom odlučujemo između britanske mašinerije pod imenom F1 international (u praksi Sky Sports) i takozvanog “F1 Live” kanala. Tu su i opcije za francuske, španjolske, njemačke, portugalske i nizozemske govornike. Najveća mana je ne baš jednostavno prebacivanje na TV i nedostatak službene TV aplikacije za to.

    Ako ste skloniji prijenosu na domaćem jeziku i gledanju na velikom ekranu TV-a, tu je svima pristupačan Telemachov EON TV, nagrađivana i vodeća TV platforma u jugoistočnoj Europi koja korisnicima nudi više od 210 kanala, od kojih je 130 u HD-u te više od 24.000 naslova u Video klubu.

    Naime, EON-ovi korisnici imaju ekskluzivan pristup cijeloj paleti sportskih sadržaja koje ne mogu pratiti nigdje drugdje: od američkog nogometa u NFL-u, svih velikih GP-ja Formule 1, cijelog niza teniskih turnira, sve do najviših razina natjecanja u atletici unutar Dijamantne lige, hokejaša uz NHL, kriketa i brojnih drugih borilačkih sportova. Na raspolaganju imaju i opciju EON Sports mode, dodatnu funkcionalnost pomoću koje mogu pratiti ljestvice, timske formacije, sastave, statistike te sve druge detalje natjecanja i utakmica. Odličan je to dodatak za praćenje Formule 1 jer je u stvarnom vremenu moguće pratiti detalje utrke – od poretka do brzina vozača. Komentatori Sport Kluba i ove sezone su Antonio Baković, Marijan Projić i Darjan Petrić.

    Konačno, veliko mi je zadovoljstvo opet napisati – nova sezona s Velikom nagradom Bahreina počinje već ovog vikenda!

    Zenica
    overcast clouds
    12.1 ° C
    12.1 °
    12.1 °
    44 %
    3kmh
    100 %
    sub
    12 °
    ned
    7 °
    pon
    14 °
    uto
    14 °
    sri
    12 °