Stotine kamiona su napravile pravi saobraćajni kolaps na magistralnim putevima, gradskim saobraćajnicama, prilazima graničnim prijelazima i carinskim terminalima.
Iz BIHAMK-a je saopćeno da su jutros već blokirani teretni terminali na graničnim prijelazima Izačić, Velika Kladuša, Kamensko i Rača. Kamioni su stali i kod graničnih prijelaza Bosanska Gradiška, Bosanski Brod, Šepak…
Teretna vozila blokiraju saobraćaj i u Sarajevu, Banjoj Luci, Zenici, Doboju, Tuzli, Šamcu, Travniku, Vitezu, Tomislavgradu, Tešnju i drugim bh. gradovima.
Zbog trenutnih protesta, otežano, jednom trakom se saobraća u:
- Zenici na ulazu na autocestu A-1 (Perin Han),
- Tuzli (Šićki Brod, Simin Han),
- Gradačcu (Ormanica),
- Doboju (Matuzići kod Eurometala, kružni tok prema Doboj jugu),
- Mostaru (Ortiješ),
- Travniku (okuka),
- Vitezu (kod impregnacije, semafori),
- Kaoniku (raskrsnica za Busovaču) i
- Sarajevu (Bačići, Kurta Schorka kod Centrotransa i Gazprom pumpe, idu prema carinskim terminalima).
Za danas u 12:00 sati zakazana je press konferencija predstavnika Konzorcijuma Logistika BiH povodom početka protesta “Protest do ispunjenja zahtjeva” na kojoj će saopštiti rezultate ili nedostatak rezultata u rješavanju ovih pitanja.
Iako su organizatori najavili da saobraćanje putničkih vozila neće biti blokirano, vozačima automobila je skoro pa nemoguće voziti dijelovima ceste na kojima su formirane duge kolona kamiona s obzirom da je preticanje veoma rizično.
Prijevoznici navode ove razloge za protest:
- Nadležnima su svi zahtjevi poznati; obećano je njihovo ispunjenje, ali ništa nije urađeno.
- Cilj je povrat dostojanstva i zaštita profesionalnog vozača.
- Država nije zaustavila nezakonita hapšenja vozača – iako su ministri Forto i Konaković obećali djelovanje.
- Ministar Forto nije realizovao ni jedan od 17 dogovorenih zaključaka, uključujući izmjenu Pravilnika o licenciranju.
- Sektor transporta je oštećen za 243 miliona KM nezakonitim obavezama.
- MKT BiH je prenio suverenitet države u tehničkim standardima na druge države.
- Umjesto rješenja, formiraju se nove radne grupe, dok pojedini službenici prijete i ucjenjuju prevoznike.
- Ministarstvo vanjskih poslova nije riješilo bilateralne probleme sa susjednim državama.
- Digitalizacija je zaustavljena – procedure se i dalje odvijaju po zastarjelom modelu.
- Ministar Košarac nije unaprijedio rad Ureda za veterinarstvo niti koordinaciju inspekcija.
- UINO nije realizovalo nijednu od 25 dogovorenih mjera.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.