U posljednjih deset dana, osam profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine, većinom mlađih od 25 godina, uhapšeno je i privedeno u Njemačkoj, Austriji i Poljskoj, zbog pravila “90 u 180 dana”. Nakon zatišja od nekoliko mjeseci, pojedine države članice Evropske unije nastavile su sa dosljednom primjenom ovog pravila po kojem se vozači kamiona tretiraju kao turisti, odnosno, tokom perioda od šest mjeseci ne mogu boraviti na teritoriji Evropske unije duže od 90 dana. Prevozničke firme traže zaštitu države, piše BHRT.
Konzorcijum vozača kamiona “Logistika BiH” traži od nadležnih državnih institucija hitno diplomatsko djelovanje i organizaciju sastanka s ambasadorima država članica Evropske unije u Bosni i Hercegovini.
“Mora se prestati sa hapšenjem prvenstveno vozača iz Bosne i Hercegovine u Austriji, Poljskoj, Njemačkoj. Ne možemo da ne izrazimo svoje nezadovoljstvo da li država Bosna i Hercegovina može zaštiti svog građanina koji uredno obavlja svoj posao, plaća penziono, zdravstveno, ima ugovor o radu u BiH. To je sada ključno pitanje”, ističe koordinator Konzorcija “Logistika BiH” Velibor Peulić.
Ministarstva spoljnih poslova i transporta i komunikacija nisu se danas oglašavala povodom hapšenja bh. vozača u nekoliko evropskih država. ali zato jeste Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH iz kojeg je saopšteno da je krajnje vrijeme da se državne institucije uključe i riješe ovaj problem domaćih prevoznika.
“Sve nadležne institucije moraju pružiti maksimalnu podršku domaćim prevoznicima koji su suočeni sa nizom problema od kojih je gorući diskriminišući odnos u vezi sa dozvoljenim boravkom u EU. Naš zadatak je da zaštitimo sektor drumskog prevoza koji je od izuzetnog značaja za privredni razvoj u Republici Srpskoj i Federaciji BiH”, saopšteno je iz Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine.
A u međuvremenu, dok se čeka reakcija države, egzodus vozača iz Bosne i Hercegovine se nastavlja.
“Preko 10 hiljada vozača je napustilo Bosnu i Hercegovinu. Iz dana u dan odlaze. I takođe firme se gase i odlaze. Ja sam otišao u Sloveniju i radim u Sloveniji. Poslujem. Ako hoćete da radite morate bježati odavde jer gdje god se okrenete u bilo kojem pravcu čeka vas zid, a na žalost nemate nikakve podrške ili nikakve naznake da vam to mogu riješiti institucije Bosne i Hercegovine”, kaže Nikola Grbić iz Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske.
Odlazak vozača i prevozničkih firmi iz zemlje neminovno će dovesti do poskupljenja usluga transporta, ali i novog udara na džepove građana, koji će u konačnici platiti ceh nadmudrivanja sa Evropom.
“Postoje očigledno neki lobiji koji na neki način pokušavaju i uspijevaju da spriječe i olakšaju našim prevoznicima njihovo poslovanje, jer to im je konkurencija i na svaki način pokušavaju da im što više otežaju posao”, rekao je Saša Grabovac iz Udruženja ekonomista “SWOT”.
Prevoznici, ako se u narednim danima nešto ne riješi, najavljuju proteste za 1. septembar. Poručuju da ovi protesti neće biti održani po takozvanom francuskom, nego po bh. modelu, koji će podrazumijevati blokadu svih saobraćajnica, od onih u lokalnim zajednicama, do graničnih prelaza.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.