Promjenom dnevne rutine vježbamo mozak i poboljšavamo mentalne sposobnosti

Objavljeno prije 2 mjeseca

Ako vam svaki dan nalikuje prethodnom postoji mogućnost da ste upali u rutinu i da je vaš mozak za obavljanje svakodnevnih aktivnosti uključio opciju automatskog pilota. Kao što vježbamo tijelo i mijenjamo ritam i intenzitet aktivnosti kako bismo postigli bolje rezultate, isto načelo bismo trebali primijeniti i na naš mozak.

Ljudski mozak je najveći potrošač energije i rutinsko obavljanje kompleksnih aktivnosti štedi energiju. Sjetite se koliko vam je napora pri prvim pokušajima predstavljalo čitanje ili vožnja automobila. Nakon nekog vremena ove aktivnosti ste počeli obavljati nesvjesno pa se gotovo i ne sjećate kako ste se, na primjer, dovezli na posao. Pojednostavljenjem zadataka koje nosi rutina mozak štedi energiju, ali se istovremeno premalo stimulira.

U nastavku vam donosimo nekoliko vježbi za mozak kojima možete jednostavno i učinkovito aktivirati i poboljšati mentalne sposobnosti.

Iznenadite mozak novim izazovima
Svjesno izlaganje mozga novim i složenim aktivnostima drži nas budnim, prisutnim i svježim. Vježbanjem mozga razvijamo bolje pamćenje, brže reakcije, veću kreativnost, povećavamo koncentraciju i podižemo raspoloženje.

Mijenjajte rutu kojom vozite
Ovo se, naravno, odnosi i na rute kojima hodate, vozite bicikl pa čak i na rute javnog prijevoza. Korištenjem različitih načina kretanja mijenjamo okruženje, vidimo drugačije slike, imamo drugačije reakcije i moramo iznova, s punom pažnjom, upotrijebiti svoj mozak. Jedna od tajni uspješnih ljudi je da svakodnevno mijenjaju načine kretanja od tačke A do tačke B.

Istovremeno koristite sva čula
Iako se možda ne čini tako, ovu vježbu je vrlo jednostavno izvesti. Sjednite i razgovarajte s prijateljima u toploj prostoriji i slušajte muziku pozadini. Zaigrajte uz to omiljenu društvenu igru i napravili ste stimulirajuću vježbu za svoj mozak.

Naučite nešto novo
Oduvijek ste željeli naučiti svirati gitaru? Pozivamo vas da nakon ovog članka prionete na posao. Volite se družiti s ljudima? Naučite igrati bridge, jednu od najsloženijih, ali i najzabavnijih igara s kartama. Sramežljivi ste? Odlično, iskoristite prvu priliku za pjevanje u javnosti ili pričanje viceva. Sportaš ste? Organizirajte trening i strpljivo podučite djecu sportu kojim se bavite. Pronađite hobi koji iziskuje rad rukama i veliku koncentraciju te počnite čitati knjige iz različitih tematskih područja. Nova putovanja, nova prijateljstva i prihvaćanje različitosti, također, vrlo učinkovito vježbaju naš mozak.

Koristite teži način
Koliko često koristite ruku kojom ne pišete? Najvjerojatnije vrlo rijetko ili gotovo nikada. U sljedećih mjesec dana pokušajte barem pet minuta pisati nedominantnom rukom. Koristite li kalkulator čak i za tablicu množenja? Pospremite ga u ladicu i podsjetite se kako na starinski način izvesti osnovne matematičke operacije koje ste naučili u osnovnoj školi. Sve pišete na računaru? Kupite bilježnicu ili rokovnik i probajte neko vrijeme voditi bilješke rukom.

Šta još možemo učiniti?
Svakodnevno proizvodimo nekoliko desetaka hiljada misli koje su, također, rutinske. Obratite pažnju na one misli koje započinju s „ja nikada“ i „ja uvijek“ te razmislite jesu li većinom pozitivne ili negativne. Ako se pretežno radi o mislima kojima sami sebe sabotirate, odlučite ih zamijeniti motivirajućim i optimističnim mislima.

Osim što trenirate mozak, ove vježbe će vam pomoći da postanete otvoreniji i hrabriji u stjecanju novih iskustva i vještina te vas učiniti još zanimljivijim sagovornikom. Vježbe počnite primjenjivati već danas kako bi vas britak um služio i u zrelijoj dobi.