Kako bi poništio negativan utjecaj televizijskih reklama na pretilost djece i mladeži, slovenski javni televizijski servis usvojio je stroga pravila u skladu s kojima će, u terminima kada je ta populacija pred tv-ekranima, biti zabranjeno komercijalno oglašavanje nezdrave hrane.
Novi pravilnik o reklamiranju, koji je usvojila slovenska javna televizija, uvažava odredbe nacionalnog zakonodavstva i preporuke Svjetske zdravstvene organizacije, ali i nedavne studije koje je izradio slovenski Institut za nutricionistiku.
Po njima, utjecaj tv-reklama uveliko je odgovoran za alarmantan trend povećanja pretilosti među mladima.
Istraživanje, koje je u jednogodišnjem razdoblju obuhvatilo i analiziralo sadržaj programa svih televizijskih stanica, pokazalo je da se u Sloveniji 96 posto reklamnih oglasa za prehrambene proizvode odnosi na hranu čije bi komercijalno oglašavanje za djecu i adolescente po preporukama Svjetske zdravstvene organizacije trebalo biti zabranjeno.
Čak 77 posto takvih reklama odnosi se na proizvode s visokim udjelom šećera i drugih tvari koje utječu na debljanje, zbog čega se djeci ne preporučuju bez obzira na njihovu potencijalnu nutritivnu vrijednost.
U skladu sa zakonom i preporukom zdravstvene zajednice, među sadržaje s reklamama namijenje djeci do 15 godina, trebalo bi se zabraniti reklamiranje svih prehrambenih proizvoda s negativnim nutritivnim ili fiziološkim učinkom.
Direktor RTV-Slovenije Marko Filli potpisao je nalog u skladu s kojim će se iz programa zbog zdravlja mladih izbaciti reklame proizvođača čokolade, bombona, raznih deserta, keksa, slatkog peciva i tzv. energetskih pića.
I komercijalne televizijske stanice najavile su smanjenje programskih sadržaja s reklamama za nezdravu hranu, no preporuke nutricionista i zakonske odredbe tumače manje konzervativno, pa ih neće u potpunosti izbaciti, ali će povećati minutažu edukativnih programa s preporukama o tjelesnoj aktivnosti i zdravom načinu života, objavili su slovenski mediji.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.