29 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Sud BiH objasnio kako je Dodiku potpuno zabranjeno političko djelovanje

    Sud BiH objasnio kako je Dodiku potpuno zabranjeno političko djelovanje

    Sud Bosne i Hercegovine se oglasio u vezi presude predsjedniku entiteta Republika Srpska (RS) Miloradu Dodiku.

    Kako su naveli, imaju učestale medijske upite u vezi s mjerom sigurnosti i pravnih posljedica osude koje su posljedično vezane za pravosnažnost prvostepene presude u predmetu protiv optuženog Milorada Dodika, kojom je oglašen krivim i osuđen na kaznu zatvora u trajanju od jedne godine te kojem je izrečena mjera sigurnosti zabrane obavljanja dužnosti predsjednika Republike Srpske u trajanju od šest godina.

    Sud podsjeća da je potvrđivanjem prvostepene presude, potvrđena prije svega i odluka prvostepenog suda o mjeri sigurnosti, kojom se optuženom zabranjuje vršenje dužnosti predsjednika Republike Srpske u trajanju od šest godina.

    Pored navedenog, prema istom će, s obzirom na pravosnažnost presude, nastupiti i pravne posljedice osude iz člana 203.a stav 5. tačke a), c) i d) KZBiH.

    Mjere sigurnosti i pravne posljedice su po svojoj prirodi različite, s obzirom na to da mjera sigurnosti predstavlja krivičnopravnu sankciju, te je vezana usko za inkriminisane radnje, odnosno u konkretnom, dužnost koju je optuženi Milorad Dodik obnašao u momentu poduzimanja inkriminisanih radnji – predsjednik Republike Srpske.

    Zbog navedenog, prvostepeni sud mu je, shodno članu 203.a stav 4. u vezi sa članom 73. KZBiH, i izrekao mjeru sigurnosti zabrane obavljanja takve dužnosti u periodu od šest 6 godina, što je po osnovu odluke apelacionog vijeća i pravnosnažno.

    S druge strane, pravne posljedice osude, prema članu 5. KZBiH, nisu krivičnopravna sankcija, zbog čega se iste ne utvrđuju, ne izriču i ne unose u presudu, s obzirom na to da nastupaju po automatizmu, odnosno sili zakona.

    Upravo ih takva priroda i odvaja od krivičnopravnih sankcija, kakva je naprimjer mjera sigurnosti, koja mora biti izrečena presudom da bi bila primijenjena.

    Stoga Sud ukazuje da je u konkretnom slučaju, a kako to jasno proizilazi iz izreke prvostepene presuda koja je potvrđena, optuženom izrečena mjera sigurnosti koja se direktno veže za dužnost u okviru koje je poduzeo inkriminisanje radnje iz člana 203. stav 1. KZBiH, dok će pravne posljedice osude, koje su konkretno sadržane u članu 203.a stav 5. tačke a), c) i d) KZBiH, nastupiti po sili zakona i očigledno obuhvatiti širi aspekt zabrane djelovanja od onog koji je sadržan u samoj mjeri sigurnosti.

    Podjsetimo, član 203.a stav 5 Krivičnog zakona BiH glasi:

    U skladu s članovima 113. i 114. ovog zakona, osuda za krivična djela iz stava (1) ovog člana ima za pravnu posljedicu osude:

    a) prestanak službene dužnosti i prestanak zaposlenja

    b) oduzimanje odlikovanja

    c) zabranu vršenja službene dužnosti u zakonodavnom, izvršnom, pravosudnom, upravnom ili bilo kojem organu koji se u cijelosti ili djelimično finansira iz javnih sredstava

    d) zabranu sticanja službene dužnosti u zakonodavnom, izvršnom, pravosudnom, upravnom ili bilo kojem organu koji se u cijelosti ili djelimično finansira iz javnih sredstava.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Sud Bosne i Hercegovine se oglasio u vezi presude predsjedniku entiteta Republika Srpska (RS) Miloradu Dodiku.

    Kako su naveli, imaju učestale medijske upite u vezi s mjerom sigurnosti i pravnih posljedica osude koje su posljedično vezane za pravosnažnost prvostepene presude u predmetu protiv optuženog Milorada Dodika, kojom je oglašen krivim i osuđen na kaznu zatvora u trajanju od jedne godine te kojem je izrečena mjera sigurnosti zabrane obavljanja dužnosti predsjednika Republike Srpske u trajanju od šest godina.

    Sud podsjeća da je potvrđivanjem prvostepene presude, potvrđena prije svega i odluka prvostepenog suda o mjeri sigurnosti, kojom se optuženom zabranjuje vršenje dužnosti predsjednika Republike Srpske u trajanju od šest godina.

    Pored navedenog, prema istom će, s obzirom na pravosnažnost presude, nastupiti i pravne posljedice osude iz člana 203.a stav 5. tačke a), c) i d) KZBiH.

    Mjere sigurnosti i pravne posljedice su po svojoj prirodi različite, s obzirom na to da mjera sigurnosti predstavlja krivičnopravnu sankciju, te je vezana usko za inkriminisane radnje, odnosno u konkretnom, dužnost koju je optuženi Milorad Dodik obnašao u momentu poduzimanja inkriminisanih radnji – predsjednik Republike Srpske.

    Zbog navedenog, prvostepeni sud mu je, shodno članu 203.a stav 4. u vezi sa članom 73. KZBiH, i izrekao mjeru sigurnosti zabrane obavljanja takve dužnosti u periodu od šest 6 godina, što je po osnovu odluke apelacionog vijeća i pravnosnažno.

    S druge strane, pravne posljedice osude, prema članu 5. KZBiH, nisu krivičnopravna sankcija, zbog čega se iste ne utvrđuju, ne izriču i ne unose u presudu, s obzirom na to da nastupaju po automatizmu, odnosno sili zakona.

    Upravo ih takva priroda i odvaja od krivičnopravnih sankcija, kakva je naprimjer mjera sigurnosti, koja mora biti izrečena presudom da bi bila primijenjena.

    Stoga Sud ukazuje da je u konkretnom slučaju, a kako to jasno proizilazi iz izreke prvostepene presuda koja je potvrđena, optuženom izrečena mjera sigurnosti koja se direktno veže za dužnost u okviru koje je poduzeo inkriminisanje radnje iz člana 203. stav 1. KZBiH, dok će pravne posljedice osude, koje su konkretno sadržane u članu 203.a stav 5. tačke a), c) i d) KZBiH, nastupiti po sili zakona i očigledno obuhvatiti širi aspekt zabrane djelovanja od onog koji je sadržan u samoj mjeri sigurnosti.

    Podjsetimo, član 203.a stav 5 Krivičnog zakona BiH glasi:

    U skladu s članovima 113. i 114. ovog zakona, osuda za krivična djela iz stava (1) ovog člana ima za pravnu posljedicu osude:

    a) prestanak službene dužnosti i prestanak zaposlenja

    b) oduzimanje odlikovanja

    c) zabranu vršenja službene dužnosti u zakonodavnom, izvršnom, pravosudnom, upravnom ili bilo kojem organu koji se u cijelosti ili djelimično finansira iz javnih sredstava

    d) zabranu sticanja službene dužnosti u zakonodavnom, izvršnom, pravosudnom, upravnom ili bilo kojem organu koji se u cijelosti ili djelimično finansira iz javnih sredstava.

    Zenica
    clear sky
    29 ° C
    29 °
    29 °
    32 %
    0.9kmh
    5 %
    pet
    29 °
    sub
    30 °
    ned
    22 °
    pon
    24 °
    uto
    28 °