Ukupno podjela

Posljednje objavljeno

Sunčanje pomaže u borbi protiv depresije i astme

Sunčanje pomaže u borbi protiv depresije i astme

Sunce je izvor života na Zemlji, a uz to ima i ljekovita svojstva koja se možda i najbolje pokazuju u borbi protiv depresije. Vitamin D, kako pokazuju istraživanja, igra veliku ulogu u liječenju depresije.

Univerzitet u Teksasu napravilo je istraživanje nakon što je liječnica na čelu tima primijetila da depresivni pacijenti redom imaju manjak vitamina D. Nakon uzimanja suplemenata tijekom 12 sedmica, simptomi kod većine pacijenata su bili bitno manje ozbiljni, što je dr. Patrak navelo na zaključak da je vitamin D jedan od ključnih elemenata u borbi protiv depresije.

Vitamin D važan je za određene dijelove mozga koji su zaduženi za ponašanje i osjećaje, kao što su amigdala i hipokampus, koji jednostavno ne funkcionišu učinkovito kad je nizak nivo vitamina D u organizmu.

Istovremeno, vitamin D je zadužen za otpuštanje neurotransmitera dopamina, serotonina i epinefrina koji su i inače cilj djelovanja antidepresiva. Stoga, ako ste depresivni u ova doba, bit će dovoljno izložiti se suncu u satima kad više nije opasno i vaša depresija će prestati skupljati tmurne misli u vašoj glavi.

Naučnici su također otkrili da nadomjesci vitamina D smanjuju teške napade astme za 3 do 6% , što je otkriveno nakon kliničkih ispitivanja u SAD-u, Kanadi, Indiji, Japanu, Poljskoj i Britaniji.

Inače, 90 % vitamina D dobivamo od sunca, ali koža upija vitamin D samo ako nije zaštićena kremama za sunčanje. Budući da se većinom sunčamo sa zaštitnim kremama, ne dobivamo dovoljnu količinu vitamina D.

U pogledu hrane, ovoga vitamina najviše ima u jetricama i plavoj ribi.

Sunce je izvor života na Zemlji, a uz to ima i ljekovita svojstva koja se možda i najbolje pokazuju u borbi protiv depresije. Vitamin D, kako pokazuju istraživanja, igra veliku ulogu u liječenju depresije.

Univerzitet u Teksasu napravilo je istraživanje nakon što je liječnica na čelu tima primijetila da depresivni pacijenti redom imaju manjak vitamina D. Nakon uzimanja suplemenata tijekom 12 sedmica, simptomi kod većine pacijenata su bili bitno manje ozbiljni, što je dr. Patrak navelo na zaključak da je vitamin D jedan od ključnih elemenata u borbi protiv depresije.

Vitamin D važan je za određene dijelove mozga koji su zaduženi za ponašanje i osjećaje, kao što su amigdala i hipokampus, koji jednostavno ne funkcionišu učinkovito kad je nizak nivo vitamina D u organizmu.

Istovremeno, vitamin D je zadužen za otpuštanje neurotransmitera dopamina, serotonina i epinefrina koji su i inače cilj djelovanja antidepresiva. Stoga, ako ste depresivni u ova doba, bit će dovoljno izložiti se suncu u satima kad više nije opasno i vaša depresija će prestati skupljati tmurne misli u vašoj glavi.

Naučnici su također otkrili da nadomjesci vitamina D smanjuju teške napade astme za 3 do 6% , što je otkriveno nakon kliničkih ispitivanja u SAD-u, Kanadi, Indiji, Japanu, Poljskoj i Britaniji.

Inače, 90 % vitamina D dobivamo od sunca, ali koža upija vitamin D samo ako nije zaštićena kremama za sunčanje. Budući da se većinom sunčamo sa zaštitnim kremama, ne dobivamo dovoljnu količinu vitamina D.

U pogledu hrane, ovoga vitamina najviše ima u jetricama i plavoj ribi.

Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

Dodaj Zenit.ba među omiljene izvore na Googleu
Zenica
clear sky
30 ° C
30 °
30 °
23%
3.5m/s
0%
čet
29 °
pet
31 °
sub
34 °
ned
35 °
pon
38 °