5.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    U BiH u 2021. godini uvezena samo 44 električna automobila, najskuplji je “Porsche Taycan 4S”

    U BiH u 2021. godini uvezena samo 44 električna automobila, najskuplji je “Porsche Taycan 4S”

    Prema informacijama iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u prvih jedanaest mjeseci u Bosnu i Hercegovinu uvezena su samo 44 električna automobila.

    Kako je za Faktor saopćeno iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, čak 28 automobila je uvezeno iz Njemačke. Najskuplji električni automobil je “porsche taycan 4S” koji je plaćen 178.481,57 KM i za koji je plaćeno nešto više od 40.000 KM dadžbina.

    Nažalost, električni automobili u našoj zemlji su endemska vrsta i po ovom pitanju mnogo zaostajemo i za zemljama iz okruženja. Iz Forda su nedavno najavili da će u Evropi svi njihovi automobili biti električni najdalje do 2030. godine. Teško da će se situacija u BiH popraviti u narednim godinama, a dodatan problem je što nismo dio Evropske unije.

    Naime, zbog ciljeva koje postavlja EU i penala ako se ne dosegnu, svi proizvođači će jednostavno morati glavninu elekričnih vozila prodavati u EU. Za tržišta izvan EU-a neće ostajati vozila jer ta tržišta “nisu bitna” jer se ne broje.

    – Toyota, kao pionir elektrifikacije u autoindustriji, sa 25 godina iskustva u ovoj oblasti, posvećena je razvoju rješenja za mobilnost koja su dobra kako za ljude, tako i za okoliš, pa sam tim i razvoju i prodaji električnih autimobila. Međutim, mi razvoj autoindustrije ne vidimo isključivo u električnim automobilima. Zbog brojnih izazova koje pred sebe stavlja masovno korištenje električnih automobila, od proizvodnje baterija koje zahtijevaju enormno mnogo sirovina, a čije iskopavanje nije uvijek obavljano na način koji je dobar za prirodnu sredinu, pa preko oskudne infrastrukture i neekoloških načina proizvodnje struje u većini Evrope i danas, mi nastavljamo sa razvojem u četiri pravca – prodaja hibrida, plug-in hibrida, električnih vozila i vozila pogonjenih vodikom. U Bosni i Hercegovini, trećinu naše prodaje čine već danas naša hibridna vozila koja 50 posto svih vožnji obavljaju na struju, a bez potrebe za punjenjem na utičnicu – kaže za Faktor Maja Đozo, PR i marketing menadžer Toyote u BiH.

    Sve više domaćih prodavaca automobila razmišlja o prodaji polovnih električnih automobila.

    – Naša firma u ponudu je uvrstila nekoliko modela električnih vozila različitih klasa i mogućnosti primjene. Sama elektromobilnost je sada hit i imperativ u Evropskoj uniji. Kao društveno odgovorna i ekološki osviještena kompanija odlučili smo da našim kupcima izuzetno povoljno ponudimo električna vozila. Korištenje električnih automobila ima veliki benefit, ekološki i ekonomski. Pored ekološkog benefita tj. nulte misije Co2, potrebno je naglasiti da je ekonomski efekat korištenja vozila izvrstan. Naime, cijena vožnje od 100 kilometara iznosi samo 1,7 KM, a troškovi održavanja vozila su izuzetno mali (bez malog servisa, velikih servisa, DPF filtera…).

    Prema nekim našim proračunima, samo na uštedi na gorivu i održavanju na period od četiri godine, vozilo se samo otplati u odnosu na vozilo slične kategorije sa klasičnim dizelskim ili benzinskim motorom. Što se tiče same masovnije prodaje, nju možemo očekivati dok se omasove javne punionice. Država to može dosta ubrzati ako izgradi dovoljan broj punjača i ako umanji, odnosno, totalno ukine taksu za zaštitu okoliša, kako bi se podržala prodaja ove vrsta automobila – kaže Adnan Kovačević, vlasnik autosalona Turbo Trade iz Sarajeva.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Prema informacijama iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, u prvih jedanaest mjeseci u Bosnu i Hercegovinu uvezena su samo 44 električna automobila.

    Kako je za Faktor saopćeno iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, čak 28 automobila je uvezeno iz Njemačke. Najskuplji električni automobil je “porsche taycan 4S” koji je plaćen 178.481,57 KM i za koji je plaćeno nešto više od 40.000 KM dadžbina.

    - Reklama -

    Nažalost, električni automobili u našoj zemlji su endemska vrsta i po ovom pitanju mnogo zaostajemo i za zemljama iz okruženja. Iz Forda su nedavno najavili da će u Evropi svi njihovi automobili biti električni najdalje do 2030. godine. Teško da će se situacija u BiH popraviti u narednim godinama, a dodatan problem je što nismo dio Evropske unije.

    - Reklama -

    Naime, zbog ciljeva koje postavlja EU i penala ako se ne dosegnu, svi proizvođači će jednostavno morati glavninu elekričnih vozila prodavati u EU. Za tržišta izvan EU-a neće ostajati vozila jer ta tržišta “nisu bitna” jer se ne broje.

    - Reklama -

    – Toyota, kao pionir elektrifikacije u autoindustriji, sa 25 godina iskustva u ovoj oblasti, posvećena je razvoju rješenja za mobilnost koja su dobra kako za ljude, tako i za okoliš, pa sam tim i razvoju i prodaji električnih autimobila. Međutim, mi razvoj autoindustrije ne vidimo isključivo u električnim automobilima. Zbog brojnih izazova koje pred sebe stavlja masovno korištenje električnih automobila, od proizvodnje baterija koje zahtijevaju enormno mnogo sirovina, a čije iskopavanje nije uvijek obavljano na način koji je dobar za prirodnu sredinu, pa preko oskudne infrastrukture i neekoloških načina proizvodnje struje u većini Evrope i danas, mi nastavljamo sa razvojem u četiri pravca – prodaja hibrida, plug-in hibrida, električnih vozila i vozila pogonjenih vodikom. U Bosni i Hercegovini, trećinu naše prodaje čine već danas naša hibridna vozila koja 50 posto svih vožnji obavljaju na struju, a bez potrebe za punjenjem na utičnicu – kaže za Faktor Maja Đozo, PR i marketing menadžer Toyote u BiH.

    Sve više domaćih prodavaca automobila razmišlja o prodaji polovnih električnih automobila.

    – Naša firma u ponudu je uvrstila nekoliko modela električnih vozila različitih klasa i mogućnosti primjene. Sama elektromobilnost je sada hit i imperativ u Evropskoj uniji. Kao društveno odgovorna i ekološki osviještena kompanija odlučili smo da našim kupcima izuzetno povoljno ponudimo električna vozila. Korištenje električnih automobila ima veliki benefit, ekološki i ekonomski. Pored ekološkog benefita tj. nulte misije Co2, potrebno je naglasiti da je ekonomski efekat korištenja vozila izvrstan. Naime, cijena vožnje od 100 kilometara iznosi samo 1,7 KM, a troškovi održavanja vozila su izuzetno mali (bez malog servisa, velikih servisa, DPF filtera…).

    Prema nekim našim proračunima, samo na uštedi na gorivu i održavanju na period od četiri godine, vozilo se samo otplati u odnosu na vozilo slične kategorije sa klasičnim dizelskim ili benzinskim motorom. Što se tiče same masovnije prodaje, nju možemo očekivati dok se omasove javne punionice. Država to može dosta ubrzati ako izgradi dovoljan broj punjača i ako umanji, odnosno, totalno ukine taksu za zaštitu okoliša, kako bi se podržala prodaja ove vrsta automobila – kaže Adnan Kovačević, vlasnik autosalona Turbo Trade iz Sarajeva.

    Zenica
    broken clouds
    5.9 ° C
    5.9 °
    5.9 °
    63 %
    1.4kmh
    81 %
    pet
    6 °
    sub
    13 °
    ned
    4 °
    pon
    8 °
    uto
    7 °