1.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    U fokusu: Edina Kos-Burić (AUDIO)

    U fokusu: Edina Kos-Burić (AUDIO)

    Edina Kos-Burić (Foto: Zenit.ba)
    Edina Kos-Burić (Foto: Zenit.ba)

    Emisija In Focus: Her nastavlja donositi priče o ženama koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću doprinose razvoju zajednice. Nakon što je u prethodnoj emisiji fokus bio na mentalnom zdravlju i izazovima savremenog društva, novo izdanje serijala zadržalo je pažnju na mladima, ovaj put iz ugla obrazovnog sistema i svakodnevnog rada u školi.

    Gošća emisije bila je Edina Kos-Burić, pedagog Prve gimnazije u Zenici, magistrica edukacijskih znanosti iz oblasti obrazovnog menadžmenta, supruga i majka dva sina.

    “Pedagog sam u Prvoj gimnaziji u Zenici. Po zanimanju sam pedagog, a inače sam magistar edukacijskih znanosti u oblasti obrazovnog menadžmenta. Supruga sam i majka dva sina”, kazala je Kos-Burić u uvodu razgovora.

    U obrazovanju radi dvadeset i pet godina, a prije rada u gimnaziji stekla je iskustvo i u drugim obrazovnim ustanovama.

    “U gimnaziji radim ukupno deset godina. Prije toga sam radila u osnovnoj školi, a imala sam priliku proći gotovo sve nivoe obrazovnog sistema – od rada u s mladima kao studentica, preko fakulteta kao asistent, do osnovne i sada srednje škole”, pojasnila je.

    Govoreći o razlici između rada u osnovnoj i srednjoj školi, istakla je da joj je rad sa starijom djecom prirodniji, jer omogućava dublju komunikaciju i razmjenu ideja.

    “Meni je kao osobi lakše raditi u srednjoj školi. Sa starijom djecom mogu razgovarati na jednom drugačijem nivou. Gimnazijalci su društveno osviješteni i rijetko mi dolaze zbog problema. Često dolaze samoinicijativno, sa idejama koje žele realizovati, a to su često sjajne ideje. Ovdje im uglavnom trebam biti vjetar u leđa, što smatram najvažnijom funkcijom ne samo pedagoga, nego i svih prosvjetnih radnika”, naglasila je.

    Tema generacijskih promjena i uticaja tehnologije prirodno se nadovezala na razgovore iz prethodne emisije In Focus: Her. Kos-Burić smatra da današnje generacije odrastaju u okolnostima koje starijim generacijama često teško razumjeti.

    “Ove generacije nose sasvim nove izazove. Često mi, naročito moja generacija, ne možemo u potpunosti pojmiti svijet u kojem su današnja djeca odrastala. To se direktno odražava i na njihov odnos prema školi”, kazala je, dodajući da škola danas ima ozbiljnu konkurenciju.

    “Umjetna inteligencija je tu, informacije su dostupne brzo, a apsurdno je pokušavati komunicirati s učenicima na način na koji se to radilo prije dvadeset ili trideset godina. Današnja djeca mnogo propituju i autoritete pronalaze na mjestima na kojima ih mi nikada ne bismo tražili. Nekome će uzor prije biti YouTuber nego naučnik ili umjetnik. S tim se moramo nositi”, istakla je.

    Govoreći o tehnologiji i tzv. ekranizaciji, Kos-Burić smatra da je uvođenje savremenih alata u nastavu nužnost, a ne izbor.

    “To je njihova realnost. Oni to žive. Mi se ne možemo oslanjati isključivo na naš autoritet i na to ‘kako je nekada bilo’. Gdje god možemo, nastavni sadržaj trebamo približiti onome što je njima blisko. Ekrani, igre i digitalni alati su dio njihovog svijeta, i ako ih možemo pretvoriti u obrazovno dobro – to je naš zadatak”, rekla je.

    Kada je riječ o mobilnim telefonima i društvenim mrežama, zauzela je umjeren stav, slično onome o kojem se govorilo i u prethodnoj emisiji.

    “Nisam zagovornik potpune zabrane mobilnih telefona u školama, ali jesam ograničavanja njihove upotrebe. Na času telefoni trebaju biti zabranjeni, ali ako su potrebni za nastavu, onda sam za to da se koriste na jasan i kontrolisan način. Smatram da je razumno rješenje da učenici telefone ostavljaju prije ulaska u učionicu i koriste ih tokom odmora”, pojasnila je.

    Kao jedan od većih izazova u radu s gimnazijalcima istakla je visoka očekivanja koja učenici imaju od sebe.

    “Naša djeca su uglavnom izvrsna, sa odličnim uspjehom i primjernim vladanjem. Kada ne ispune vlastita očekivanja, to može biti jako teško za njih. Često razgovaram s učenicima i podsjećam ih da ocjena nije kruna svega. Ako rade, a rade, stvari se s vremenom poslože”, kazala je.

    Posebno izazovnim smatra pitanje profesionalne orijentacije učenika trećih razreda.

    “Oni su pred velikim dilemama – šta dalje, šta upisati, kojim putem krenuti. To ih zaista muči i zato puno radim individualno s njima, koliko mi vrijeme dozvoljava”, naglasila je.

    Za kraj razgovora, Edina Kos-Burić uputila je poruku mladima koji se nalaze pred izborom srednje škole.

    “Pozivam mlade koji su u fazi izbora srednje škole da teže izvrsnosti. To su generacije u koje smo mi uprle oči. Ako izaberu ovu školu, biće na tragu toga da postanu kvalitetni građani ovog društva, a mi to od njih i očekujemo”, poručila je.


    Ova emisija je kreirana uz finansijsku podršku Evropske unije u okviru programa Reporting Diversity Network. Za njen sadržaj isključivo je odgovorno udruženje MediaS i ono nužno ne odražava stavove Evropske unije niti Reporting Diversity Network.

    Edina Kos-Burić (Foto: Zenit.ba)
    Edina Kos-Burić (Foto: Zenit.ba)

    Emisija In Focus: Her nastavlja donositi priče o ženama koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću doprinose razvoju zajednice. Nakon što je u prethodnoj emisiji fokus bio na mentalnom zdravlju i izazovima savremenog društva, novo izdanje serijala zadržalo je pažnju na mladima, ovaj put iz ugla obrazovnog sistema i svakodnevnog rada u školi.

    Gošća emisije bila je Edina Kos-Burić, pedagog Prve gimnazije u Zenici, magistrica edukacijskih znanosti iz oblasti obrazovnog menadžmenta, supruga i majka dva sina.

    “Pedagog sam u Prvoj gimnaziji u Zenici. Po zanimanju sam pedagog, a inače sam magistar edukacijskih znanosti u oblasti obrazovnog menadžmenta. Supruga sam i majka dva sina”, kazala je Kos-Burić u uvodu razgovora.

    U obrazovanju radi dvadeset i pet godina, a prije rada u gimnaziji stekla je iskustvo i u drugim obrazovnim ustanovama.

    “U gimnaziji radim ukupno deset godina. Prije toga sam radila u osnovnoj školi, a imala sam priliku proći gotovo sve nivoe obrazovnog sistema – od rada u s mladima kao studentica, preko fakulteta kao asistent, do osnovne i sada srednje škole”, pojasnila je.

    Govoreći o razlici između rada u osnovnoj i srednjoj školi, istakla je da joj je rad sa starijom djecom prirodniji, jer omogućava dublju komunikaciju i razmjenu ideja.

    “Meni je kao osobi lakše raditi u srednjoj školi. Sa starijom djecom mogu razgovarati na jednom drugačijem nivou. Gimnazijalci su društveno osviješteni i rijetko mi dolaze zbog problema. Često dolaze samoinicijativno, sa idejama koje žele realizovati, a to su često sjajne ideje. Ovdje im uglavnom trebam biti vjetar u leđa, što smatram najvažnijom funkcijom ne samo pedagoga, nego i svih prosvjetnih radnika”, naglasila je.

    Tema generacijskih promjena i uticaja tehnologije prirodno se nadovezala na razgovore iz prethodne emisije In Focus: Her. Kos-Burić smatra da današnje generacije odrastaju u okolnostima koje starijim generacijama često teško razumjeti.

    “Ove generacije nose sasvim nove izazove. Često mi, naročito moja generacija, ne možemo u potpunosti pojmiti svijet u kojem su današnja djeca odrastala. To se direktno odražava i na njihov odnos prema školi”, kazala je, dodajući da škola danas ima ozbiljnu konkurenciju.

    “Umjetna inteligencija je tu, informacije su dostupne brzo, a apsurdno je pokušavati komunicirati s učenicima na način na koji se to radilo prije dvadeset ili trideset godina. Današnja djeca mnogo propituju i autoritete pronalaze na mjestima na kojima ih mi nikada ne bismo tražili. Nekome će uzor prije biti YouTuber nego naučnik ili umjetnik. S tim se moramo nositi”, istakla je.

    Govoreći o tehnologiji i tzv. ekranizaciji, Kos-Burić smatra da je uvođenje savremenih alata u nastavu nužnost, a ne izbor.

    “To je njihova realnost. Oni to žive. Mi se ne možemo oslanjati isključivo na naš autoritet i na to ‘kako je nekada bilo’. Gdje god možemo, nastavni sadržaj trebamo približiti onome što je njima blisko. Ekrani, igre i digitalni alati su dio njihovog svijeta, i ako ih možemo pretvoriti u obrazovno dobro – to je naš zadatak”, rekla je.

    Kada je riječ o mobilnim telefonima i društvenim mrežama, zauzela je umjeren stav, slično onome o kojem se govorilo i u prethodnoj emisiji.

    “Nisam zagovornik potpune zabrane mobilnih telefona u školama, ali jesam ograničavanja njihove upotrebe. Na času telefoni trebaju biti zabranjeni, ali ako su potrebni za nastavu, onda sam za to da se koriste na jasan i kontrolisan način. Smatram da je razumno rješenje da učenici telefone ostavljaju prije ulaska u učionicu i koriste ih tokom odmora”, pojasnila je.

    Kao jedan od većih izazova u radu s gimnazijalcima istakla je visoka očekivanja koja učenici imaju od sebe.

    “Naša djeca su uglavnom izvrsna, sa odličnim uspjehom i primjernim vladanjem. Kada ne ispune vlastita očekivanja, to može biti jako teško za njih. Često razgovaram s učenicima i podsjećam ih da ocjena nije kruna svega. Ako rade, a rade, stvari se s vremenom poslože”, kazala je.

    Posebno izazovnim smatra pitanje profesionalne orijentacije učenika trećih razreda.

    “Oni su pred velikim dilemama – šta dalje, šta upisati, kojim putem krenuti. To ih zaista muči i zato puno radim individualno s njima, koliko mi vrijeme dozvoljava”, naglasila je.

    Za kraj razgovora, Edina Kos-Burić uputila je poruku mladima koji se nalaze pred izborom srednje škole.

    “Pozivam mlade koji su u fazi izbora srednje škole da teže izvrsnosti. To su generacije u koje smo mi uprle oči. Ako izaberu ovu školu, biće na tragu toga da postanu kvalitetni građani ovog društva, a mi to od njih i očekujemo”, poručila je.


    Ova emisija je kreirana uz finansijsku podršku Evropske unije u okviru programa Reporting Diversity Network. Za njen sadržaj isključivo je odgovorno udruženje MediaS i ono nužno ne odražava stavove Evropske unije niti Reporting Diversity Network.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Zenica
    clear sky
    1.3 ° C
    1.3 °
    1.3 °
    73 %
    1kmh
    0 %
    pon
    8 °
    uto
    8 °
    sri
    10 °
    čet
    13 °
    pet
    8 °