21.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    clear sky
    21.1 ° C
    21.1 °
    21.1 °
    59 %
    1.2kmh
    0 %
    pon
    27 °
    uto
    23 °
    sri
    19 °
    čet
    24 °
    pet
    27 °

    Učenici u BiH postižu rezultate ispod međunarodnog prosjeka

    Učenici u BiH postižu rezultate ispod međunarodnog prosjeka

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH je iznijela podatke o lošim rezultatima učenika svih obrazovnih institucija u BiH, ali i nemogućnosti vršenja daljih istraživanja bez suglasnosti Predsjedništva BiH.

    Kako se navodi u priopćenju, podatci za Bosnu i Hercegovinu su loši jer učenici svih obrazovnih sustava u Bosni i Hercegovini u prosjeku postižu rezultate ispod međunarodnog PISA 2018 prosjeka.

    Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne posjeduje funkcionalnu čitalačku pismenost – odnosno razumijevanje i interpretaciju različitih vrsta teksta. Činjenica je i kako su statističke varijacije unutar obrazovnih sustava u BiH zanemarive, ako uzmemo u obzir da naši petnaestogodišnjaci u prosjeku zaostaju tri školske godine u odnosu na vršnjake iz EU i da u prosjeku 41 posto petnaestogodišnjaka ne dostiže minimalnu razinu postignuća u tri ispitivana PISA područja.

    Što se tiče rezultata TIMSS 2019 istraživanja, činjenica je kako čak četvrtina učenika četvrtog razreda osnovne škole ne dostiže ni osnovnu razinu matematičkih znanja i vještina, što znači da imaju teškoća s elementarnim matematičkim pojmovima.

    U priopćenju za javnost se podsjeća da je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH institucija na državnoj razini i u skladu sa svojim nadležnostima – iznosi podatke za cijelu državu Bosnu i Hercegovinu.

    Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja od Agencije su dobila pristupne podatke i jasne upute kako da u međunarodnim bazama pristupe podatcima za područje svoje nadležnosti. Agencija ne radi analize za pojedinačna nadležna ministarstva, ali je svima ponudila podršku pri njihovoj izradi. Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja pozvana su uraditi analize, ali ih većina to nije uradila.

    Iz Agencije su rekli kako je većina rokova za potpisivanje ugovora o sudjelovanju BiH u međunarodnim istraživanjima (PISA 2022, PIRLS 2021, TIMSS 2023, ICILS 2023, TALIS 2024) službeno istekla.

    – Radi se o rokovima koji vrijede u cijelom svijetu za sve zemlje sudionice međunarodnih istraživanja. Unatoč tomu što je BiH preuzela obvezu sudjelovanja u međunarodnim studijama, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, zadužena za njihovu provedbu, dočekala je kraj 2020., a potom i kraj 2021.godine čekajući odluku Predsjedništva BiH, bez koje ova istraživanja nisu mogla biti provedena – ističu iz Agencije.

    Agencija je u određenim istraživanjima, čekajući donošenje relevantnih odluka, realizirala sve zadatke koji su propisani tehničkim standardima međunarodnih istraživanja, ali im je izostanak potrebnih suglasnosti onemogućio sudjelovanje u nastavku procesa.

    Iz Agencije su istaknuli kako su oni stručna institucija na razini države i kao takvi nisu donositelji bilo kakvih političkih odluka, niti su zaduženi za koordinaciju obrazovanja u BiH, te bi oni kao stručna institucija, trebali provoditi usuglašene politike, a ne raditi na njihovu usuglašavanju i koordiniranju nadležnih obrazovnih vlasti.

    – Apeliramo na vlasti u BiH da prihvate dobru praksu europskih država kojima težimo i na taj način osiguraju djeci kontinuirano, sustavno sudjelovanje u međunarodnim istraživanjima, koje će nas potaknuti da poboljšanje obrazovanja postane kontinuiran proces, a učenička postignuća konačno zasluženo dosegnu višu razinu – poručili su iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH je iznijela podatke o lošim rezultatima učenika svih obrazovnih institucija u BiH, ali i nemogućnosti vršenja daljih istraživanja bez suglasnosti Predsjedništva BiH.

    Kako se navodi u priopćenju, podatci za Bosnu i Hercegovinu su loši jer učenici svih obrazovnih sustava u Bosni i Hercegovini u prosjeku postižu rezultate ispod međunarodnog PISA 2018 prosjeka.

    Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne posjeduje funkcionalnu čitalačku pismenost – odnosno razumijevanje i interpretaciju različitih vrsta teksta. Činjenica je i kako su statističke varijacije unutar obrazovnih sustava u BiH zanemarive, ako uzmemo u obzir da naši petnaestogodišnjaci u prosjeku zaostaju tri školske godine u odnosu na vršnjake iz EU i da u prosjeku 41 posto petnaestogodišnjaka ne dostiže minimalnu razinu postignuća u tri ispitivana PISA područja.

    Što se tiče rezultata TIMSS 2019 istraživanja, činjenica je kako čak četvrtina učenika četvrtog razreda osnovne škole ne dostiže ni osnovnu razinu matematičkih znanja i vještina, što znači da imaju teškoća s elementarnim matematičkim pojmovima.

    U priopćenju za javnost se podsjeća da je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH institucija na državnoj razini i u skladu sa svojim nadležnostima – iznosi podatke za cijelu državu Bosnu i Hercegovinu.

    Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja od Agencije su dobila pristupne podatke i jasne upute kako da u međunarodnim bazama pristupe podatcima za područje svoje nadležnosti. Agencija ne radi analize za pojedinačna nadležna ministarstva, ali je svima ponudila podršku pri njihovoj izradi. Sva mjerodavna ministarstva obrazovanja pozvana su uraditi analize, ali ih većina to nije uradila.

    Iz Agencije su rekli kako je većina rokova za potpisivanje ugovora o sudjelovanju BiH u međunarodnim istraživanjima (PISA 2022, PIRLS 2021, TIMSS 2023, ICILS 2023, TALIS 2024) službeno istekla.

    – Radi se o rokovima koji vrijede u cijelom svijetu za sve zemlje sudionice međunarodnih istraživanja. Unatoč tomu što je BiH preuzela obvezu sudjelovanja u međunarodnim studijama, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, zadužena za njihovu provedbu, dočekala je kraj 2020., a potom i kraj 2021.godine čekajući odluku Predsjedništva BiH, bez koje ova istraživanja nisu mogla biti provedena – ističu iz Agencije.

    Agencija je u određenim istraživanjima, čekajući donošenje relevantnih odluka, realizirala sve zadatke koji su propisani tehničkim standardima međunarodnih istraživanja, ali im je izostanak potrebnih suglasnosti onemogućio sudjelovanje u nastavku procesa.

    Iz Agencije su istaknuli kako su oni stručna institucija na razini države i kao takvi nisu donositelji bilo kakvih političkih odluka, niti su zaduženi za koordinaciju obrazovanja u BiH, te bi oni kao stručna institucija, trebali provoditi usuglašene politike, a ne raditi na njihovu usuglašavanju i koordiniranju nadležnih obrazovnih vlasti.

    – Apeliramo na vlasti u BiH da prihvate dobru praksu europskih država kojima težimo i na taj način osiguraju djeci kontinuirano, sustavno sudjelovanje u međunarodnim istraživanjima, koje će nas potaknuti da poboljšanje obrazovanja postane kontinuiran proces, a učenička postignuća konačno zasluženo dosegnu višu razinu – poručili su iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

    IzvorFENA

    Posljednje objavljeno