21.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    ZEPS 2025: Održan panel “Kupujmo domaće” (FOTO)

    ZEPS 2025: Održan panel “Kupujmo domaće” (FOTO)

    Drugog dana Međunarodnog generalnog BH sajma privrede ZEPS 2025 održan je panel “Kupujmo domaće – jačajmo BiH”. Panelisti su bili Samir Šibonjić ministar privrede Zeničko – dobojskog kantona, Ognjenla Lalović predstavnica Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, Diana Babić predsjednica Privredne komore Zeničko – dobojskog kantona, Zana Džubur menadžerica korporativnih komunikacija AS Holdinga, Muamer Mandra direktor Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica i Dragan Šepa predstavnik Privredne komore Republike Srpske, uz moderaciju Adnana Baručije.

    Ministar privrede Zeničko-dobojskog kantona, Samir Šibonjić naglasio je da se razvoj
    domaće ekonomije mora zasnivati na snažnijoj podršci proizvodnji i potrošnji domaćih
    proizvoda.

    “ZEPS smo vratili s jasnom porukom – rastimo zajedno. Zeničko – dobojski kanton je pokretač privrede Bosne i Hercegovine i naša je obaveza da kontinuirano jačamo konkurentnost kompanija, podstičemo izvoz i uvodimo nove tehnologije”, istakao je ministar.

    Ministar Šibonjić istakao je potrebu da građani prepoznaju vrijednost kupovine domaćeg kao ulaganja u vlastitu budućnost.

    “Svaki domaći proizvod koji kupimo predstavlja direktnu podršku privredi i budućnosti naše zemlje. Naše domoljublje najbolje se vidi u našim frižiderima – kroz izbor onoga što unosimo u svoje domove”, poručio je Sibonjić i dodao da je ovo prvi put da jedna državna institucija u punom kapacitetu stane iza kampanje “kupujmo domaće”.

    On je najavio i nove aktivnosti Ministarstva, među kojima su edukativne kampanje za djecu i mlade, kako bi od najranije dobi razvijali svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda.

    “Naš cilj je gradnja industrijskih zona, jačanje izvoza i stvaranje kulture koja prepoznaje vrijednost domaćeg. Promjene uvijek pokreću vizionari, a uvjeren sam da ih Bosna i Hercegovina ima”, poručio je ministar Šibonjić.

    Ognjenka Lalović iz Vanjskotrgovinske komore BiH naglasila je da je zadatak komore edukacija i osnaživanje kompanija da kreiraju jasne marketinške poruke o značaju domaćih proizvoda.

    “Naši proizvodi često imaju bolju reputaciju vani nego u BiH – to moramo promijeniti kroz kvalitet, a ne samo kroz pozivanje na patriotizam. Od vrtića do univerziteta trebamo učiti djecu da prepoznaju i cijene domaće proizvode”, poručila je Lalović.

    Ona je posebno ukazala na važnost jačeg povezivanja domaćih proizvođača i poticanja cirkularne poluproizvodnje unutar BiH, naglasivši da za mnoge proizvode – posebno one lako kvarljive – nema potrebe oslanjati se na uvoz. Dodala je da mediji trebaju aktivnije promovisati pozitivne priče iz domaće privrede, ne samo o finalnim proizvodima, već i o cijelom lancu proizvodnje, kako bi se potrošačima približila vrijednost domaćeg rada i kvalitet naših proizvoda.

    Diana Babić, predsjednica privredne komore Zeničko – dobojskog, kazala je da Privredna komora sa Ministarstvom privrede kontinuirano poduzima aktivnosti u cilju unaprjeđenja konkurentnosti malih i srednjih preduzeća i poslovnog ambijenta u cjelini.

    “Ove godine implementiramo projekat kojim želimo unaprijediti svijest i percepciju građana potrošača o važnosti kupovine domaćih proizvoda i jačanju domaće privrede i proizvodnje. Sajam ZEPS nam je odlična prilika da poruci ‘kupujmo domaće’ damo dodatno na značaju.”

    Zana Džubur, menadžerica korporativnih komunikacija AS Holdinga istakla je važnu ulogu medija kada je u ptianju ova tema.

    “Trebamo konstantno govoriti o tome šta je to domaći proizvod i zašto je važno kupovati domaće proizvode. Mislim da sa našim proizvodima moramo biti inovativni, pratiti tradiciju, ali i biti prvi u kvaliteti. AS Holdingu su veoma važni sajmovi poput ZEPS-a, jer upravo kroz njih stičemo nova poznanstva, nove potencijalne partnere i trudimo se da širimo saradnju kako u Bosni i Hercegovini, tako i širom regije. Vrlo je važno da našim potrošačima objasnimo zašto je važna kupovina domaćeg proizvoda, jer ako jedan turista ponese ‘Bosanski lokum’ i ‘Zlatnu džezvu’ kao poklon nekom drugom u drugoj državi, moramo znati da je to velika stvar za našu državu, jer upravo taj turista uvažva i dalje prenosi vrijednosti i tradiciju Bosne i Hercegovine”, kazala je Džubur.

    “Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica ima ključnu ulogu u očuvanju kvaliteta i sigurnosti domaćih proizvoda, a samim tim i u jačanju povjerenja potrošača u domaću proizvodnju”, poručio je direktor Instituta Muamer Mandra.

    Kako je istakao, rad Instituta temelji se na konceptu One Health – jedinstvenom pristupu zdravlju ljudi, životinja i okoliša.

    “Svakodnevno provodimo kontrole prehrambenih proizvoda, u našim akreditovanim laboratorijama. Time potvrđujemo da domaći proizvodi ispunjavaju najviše standarde i u mnogim slučajevima imaju viši kvalitet od uvoznih”, kazao je Mandra.

    Posebnu pažnju posvetio je činjenici da se u BiH nad domaćim proizvodima provodi
    sveobuhvatna kontrola proizvodnog procesa, čime se osigurava potpuna sigurnost i sljedivost hrane. Institut, dodao je, aktivno podržava domaće proizvođače hrane kroz edukacije, stručnu pomoć i implementaciju HACCP Sistema.

    “Naši stručnjaci pomažu proizvođačima da ispune zahtjeve tržišta i velikih trgovačkih lanaca, uključujući i one koji tek ulaze u BiH. Time osiguravamo da domaći proizvodi mogu ravnopravno konkurisati na policama međunarodnih brendova”, pojasnio je Mandra.

    “Kupovinom domaćih proizvoda ne jačamo samo ekonomiju, nego i sistem javnog zdravlja i sigurnosti hrane. Naša misija je da svaki proizvod koji stigne do potrošača bude zdravstveno ispravan, konkurentan i prepoznat po kvalitetu, a time vraćamo i učvršćujemo povjerenje u domaće proizvođače”, zaključio je direktor Mandra.

    Dragan Šepa iz Privredne komore RS predstavio je projekat “Naše je bolje”, koji kroz kampanje i saradnju s trgovačkim lancima ističe domaće proizvode na policama.

    “Ključna je uvezanost ‘od njive do trpeze’ i jasna podsticajna politika za proizvođače. Na taj način otvaramo nova radna mjesta, smanjujemo uvoz i jačamo privredu”, istakao je Šepa.

    Govoreći o budućnosti, Šepa je naglasio potrebu da se obradivo zemljište maksimalno iskoristi i da se domaći proizvodi još snažnije brendiraju i obilježavaju.

    “Digitalizacija i modernizacija proizvodnje su put ka većoj konkurentnosti i jačanju bh. privrede. Imamo šta ponuditi i na domaćem i na stranom tržištu”, zaključio je.

    ZEPS se ove godine održava od 10. do 13. septembra na više od 22.000 m2 sajamskog prostora, okuplja predstavnike kompanija iz Bosne i Hercegovine, Turske, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Kine, Italije, Libije, Belgije, Mađarske, Poljske, Austrije, Slovenije i drugih zemalja. Na sajmu učestvuje 500 kompanija sa više od 2.000 brendova.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Drugog dana Međunarodnog generalnog BH sajma privrede ZEPS 2025 održan je panel “Kupujmo domaće – jačajmo BiH”. Panelisti su bili Samir Šibonjić ministar privrede Zeničko – dobojskog kantona, Ognjenla Lalović predstavnica Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, Diana Babić predsjednica Privredne komore Zeničko – dobojskog kantona, Zana Džubur menadžerica korporativnih komunikacija AS Holdinga, Muamer Mandra direktor Instituta za zdravlje i sigurnost hrane Zenica i Dragan Šepa predstavnik Privredne komore Republike Srpske, uz moderaciju Adnana Baručije.

    Ministar privrede Zeničko-dobojskog kantona, Samir Šibonjić naglasio je da se razvoj
    domaće ekonomije mora zasnivati na snažnijoj podršci proizvodnji i potrošnji domaćih
    proizvoda.

    “ZEPS smo vratili s jasnom porukom – rastimo zajedno. Zeničko – dobojski kanton je pokretač privrede Bosne i Hercegovine i naša je obaveza da kontinuirano jačamo konkurentnost kompanija, podstičemo izvoz i uvodimo nove tehnologije”, istakao je ministar.

    Ministar Šibonjić istakao je potrebu da građani prepoznaju vrijednost kupovine domaćeg kao ulaganja u vlastitu budućnost.

    “Svaki domaći proizvod koji kupimo predstavlja direktnu podršku privredi i budućnosti naše zemlje. Naše domoljublje najbolje se vidi u našim frižiderima – kroz izbor onoga što unosimo u svoje domove”, poručio je Sibonjić i dodao da je ovo prvi put da jedna državna institucija u punom kapacitetu stane iza kampanje “kupujmo domaće”.

    On je najavio i nove aktivnosti Ministarstva, među kojima su edukativne kampanje za djecu i mlade, kako bi od najranije dobi razvijali svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda.

    “Naš cilj je gradnja industrijskih zona, jačanje izvoza i stvaranje kulture koja prepoznaje vrijednost domaćeg. Promjene uvijek pokreću vizionari, a uvjeren sam da ih Bosna i Hercegovina ima”, poručio je ministar Šibonjić.

    Ognjenka Lalović iz Vanjskotrgovinske komore BiH naglasila je da je zadatak komore edukacija i osnaživanje kompanija da kreiraju jasne marketinške poruke o značaju domaćih proizvoda.

    “Naši proizvodi često imaju bolju reputaciju vani nego u BiH – to moramo promijeniti kroz kvalitet, a ne samo kroz pozivanje na patriotizam. Od vrtića do univerziteta trebamo učiti djecu da prepoznaju i cijene domaće proizvode”, poručila je Lalović.

    Ona je posebno ukazala na važnost jačeg povezivanja domaćih proizvođača i poticanja cirkularne poluproizvodnje unutar BiH, naglasivši da za mnoge proizvode – posebno one lako kvarljive – nema potrebe oslanjati se na uvoz. Dodala je da mediji trebaju aktivnije promovisati pozitivne priče iz domaće privrede, ne samo o finalnim proizvodima, već i o cijelom lancu proizvodnje, kako bi se potrošačima približila vrijednost domaćeg rada i kvalitet naših proizvoda.

    Diana Babić, predsjednica privredne komore Zeničko – dobojskog, kazala je da Privredna komora sa Ministarstvom privrede kontinuirano poduzima aktivnosti u cilju unaprjeđenja konkurentnosti malih i srednjih preduzeća i poslovnog ambijenta u cjelini.

    “Ove godine implementiramo projekat kojim želimo unaprijediti svijest i percepciju građana potrošača o važnosti kupovine domaćih proizvoda i jačanju domaće privrede i proizvodnje. Sajam ZEPS nam je odlična prilika da poruci ‘kupujmo domaće’ damo dodatno na značaju.”

    Zana Džubur, menadžerica korporativnih komunikacija AS Holdinga istakla je važnu ulogu medija kada je u ptianju ova tema.

    “Trebamo konstantno govoriti o tome šta je to domaći proizvod i zašto je važno kupovati domaće proizvode. Mislim da sa našim proizvodima moramo biti inovativni, pratiti tradiciju, ali i biti prvi u kvaliteti. AS Holdingu su veoma važni sajmovi poput ZEPS-a, jer upravo kroz njih stičemo nova poznanstva, nove potencijalne partnere i trudimo se da širimo saradnju kako u Bosni i Hercegovini, tako i širom regije. Vrlo je važno da našim potrošačima objasnimo zašto je važna kupovina domaćeg proizvoda, jer ako jedan turista ponese ‘Bosanski lokum’ i ‘Zlatnu džezvu’ kao poklon nekom drugom u drugoj državi, moramo znati da je to velika stvar za našu državu, jer upravo taj turista uvažva i dalje prenosi vrijednosti i tradiciju Bosne i Hercegovine”, kazala je Džubur.

    “Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica ima ključnu ulogu u očuvanju kvaliteta i sigurnosti domaćih proizvoda, a samim tim i u jačanju povjerenja potrošača u domaću proizvodnju”, poručio je direktor Instituta Muamer Mandra.

    Kako je istakao, rad Instituta temelji se na konceptu One Health – jedinstvenom pristupu zdravlju ljudi, životinja i okoliša.

    “Svakodnevno provodimo kontrole prehrambenih proizvoda, u našim akreditovanim laboratorijama. Time potvrđujemo da domaći proizvodi ispunjavaju najviše standarde i u mnogim slučajevima imaju viši kvalitet od uvoznih”, kazao je Mandra.

    Posebnu pažnju posvetio je činjenici da se u BiH nad domaćim proizvodima provodi
    sveobuhvatna kontrola proizvodnog procesa, čime se osigurava potpuna sigurnost i sljedivost hrane. Institut, dodao je, aktivno podržava domaće proizvođače hrane kroz edukacije, stručnu pomoć i implementaciju HACCP Sistema.

    “Naši stručnjaci pomažu proizvođačima da ispune zahtjeve tržišta i velikih trgovačkih lanaca, uključujući i one koji tek ulaze u BiH. Time osiguravamo da domaći proizvodi mogu ravnopravno konkurisati na policama međunarodnih brendova”, pojasnio je Mandra.

    “Kupovinom domaćih proizvoda ne jačamo samo ekonomiju, nego i sistem javnog zdravlja i sigurnosti hrane. Naša misija je da svaki proizvod koji stigne do potrošača bude zdravstveno ispravan, konkurentan i prepoznat po kvalitetu, a time vraćamo i učvršćujemo povjerenje u domaće proizvođače”, zaključio je direktor Mandra.

    Dragan Šepa iz Privredne komore RS predstavio je projekat “Naše je bolje”, koji kroz kampanje i saradnju s trgovačkim lancima ističe domaće proizvode na policama.

    “Ključna je uvezanost ‘od njive do trpeze’ i jasna podsticajna politika za proizvođače. Na taj način otvaramo nova radna mjesta, smanjujemo uvoz i jačamo privredu”, istakao je Šepa.

    Govoreći o budućnosti, Šepa je naglasio potrebu da se obradivo zemljište maksimalno iskoristi i da se domaći proizvodi još snažnije brendiraju i obilježavaju.

    “Digitalizacija i modernizacija proizvodnje su put ka većoj konkurentnosti i jačanju bh. privrede. Imamo šta ponuditi i na domaćem i na stranom tržištu”, zaključio je.

    ZEPS se ove godine održava od 10. do 13. septembra na više od 22.000 m2 sajamskog prostora, okuplja predstavnike kompanija iz Bosne i Hercegovine, Turske, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Kine, Italije, Libije, Belgije, Mađarske, Poljske, Austrije, Slovenije i drugih zemalja. Na sajmu učestvuje 500 kompanija sa više od 2.000 brendova.

    Zenica
    scattered clouds
    21.7 ° C
    21.7 °
    21.7 °
    72 %
    2.2kmh
    25 %
    čet
    22 °
    pet
    27 °
    sub
    28 °
    ned
    22 °
    pon
    25 °