ZEPS 2025 je opravdao očekivanja kao vodeći poslovni događaj u regionu sa kojeg su poslane važne poruke o jačanju privredne saradnje i zajedničkog nastupa regije Jugoistočne Evrope. Iduće godine, jubilarni 30. po redu Međunarodni generalni BH sajam privrede ZEPS 2026 održat će se od 2. do 5. septembra, navodi se u saopštenju za medije Organizacijskog tima sajma ZEPS.
Na sajmu je ove godine učestvovalo oko 500 izlagača koji su se predstavili sa više od 2.000 brendova iz Bosne i Hercegovine, regiona i svijeta. Tokom četiri dana sajma održano je preko 2.500 B2B sastanaka, a samo Istanbulska privredna komora sa svojih 50 turskih kompanija realizovala je čak 1.200 direktnih susreta, iz kojih se očekuju konkretni ugovori i nova partnerstva širom Balkana. Najboljim izlagačima i učesnicima sajma dodijeljene su Platinasta, Zlatne, Srebrene i Bronzane ruže ZEPS-a.
Uz izlagače iz Turske, za čije predstavljanje je i ovaj put bila zadužena Istanbulska trgovinska komora – najveća nacionalna komora na svijetu, zapažene nastupe imali su izlagači iz Italije, Libije, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Kine, Belgije, Mađarske, Poljske, Austrije, Slovenije i drugih zemalja.
“Želim se zahvaliti svim učesnicima, izlagačima, institucijama, gostima i posjetiocima na podršci i doprinosu da ovogodišnji ZEPS bude to što jeste – privredni događaj godine. Posebno se želim zahvaliti medijima koji su uistinu bili „sedma sila“ i koji su izvještavali o ZEPS-u na jedan vrlo korektan način. Svi skupa smo pokazali da možemo iz naše Zenice i Bosne i Hercegovine širiti dobre vijesti i pozitivne priče. Meni još uvijek pristižu čestitke za izvrsnu organizaciju. Zahvalio bih se i timu ZEPS-a na znanju i izvanrednom zalaganju. Bez svih vas ovaj uspjeh ne bi bio moguć”, riječi su Elvira Ajanovića, direktora komapnije Tapas d.o.o. i vlasnika licence sajma ZEPS.
Ovogodišnji 29. po redu Međunarodni generalni BH sajam privrede ZEPS 2025 koji je održan od 10. do 13. septembra u Zenici u cjelosti je opravdao očekivanja i pokazao da je mnogo više od sajma.
“ZEPS je sada i definitivno postao regionalna platforma za razvoj privrede, inovacija i umrežavanje. Na ovogodišnjem ZEPS-u desilo se upravo to što smo poručivali našim sloganom – rasli smo zajedno! Puno sklopljenih poslova, jako mnogo zadovoljnih izlagača i učesnika. Sa ZEPS-a smo poslali važne poruke jačanja privredne saradnje i razvoja naše regije i to na ravnopravnim osnovama. Razgovarali smo o budućnosti i uticaju „umjetne iteligencije“ na naše biznise. Uživali smo u jelima bosanske ali i drugih nacionalnih kuhinja. Jedan cijeli dan sajma, sa djecom smo se igrali i učili o biznisu”, kazao je Sanel Ibrić menadžer Organizacionog tima sajma ZEPS.
Ibrić ističe da je već sada poznat datum održavanja 30. i jubilarnog sajma ZEPS 2026.
“Zenica će na Kamberovića polju biti ponovo centar poslovnih zbivanja regije iduće godine od 2. do 5. septembra. O svemu ćemo, naravno, kao i ranijih godina redovno izvještavati, a budući da je ovo jubilarni sajam, ovom prilikom mogu samo kazati da već sada imamo koncept i plan za iduću godinu – više sadržaja, više sektora, još dinamičniji i moderniji sajamski koncept prilagođen potrebama izlagača. Očekuju se dodatne hale i tematske zone, nove tehnologije, interaktivne radionice, stručni paneli, ali i posebni segmenti posvećeni startupima, inovacijama i obrazovanju. Bit će dakle još zanimljivije i još bolje, i mi već sada pozivamo kompanije i institucije iz cijelog regiona da se uključe u pripreme za ZEPS 2026”, riječi su Ibrića.
Regionalna saradnja i domaća privreda u centru pažnje
Fokus ovogodišnjeg ZEPS-a bio je na jačanju regionalnih veza i zajedničkom tržištu. Kroz saradnju s komorama Zapadnog Balkana i članicama KIF-a (Komorski investicioni forum zapadnobalkanske šestorke), održan je glavni panel o budućnosti ekonomskog povezivanja regiona. Panel diskusija “Kupujmo domaće – jačajmo BiH”, realizovana u saradnji s Ministarstvom privrede ZDK i Privrednom komorom ZDK, stavila je u fokus domaću proizvodnju i kreirala prostor za jaču prisutnost bh. brendova na tržištima susjednih zemalja.
Novitet sajma bio je “Otvoreni podijum”. Naime, organizatori sajma su ove godine odlučili staviti centralni podijum na raspolaganje izlagačima i učesnicima kako bi uspostavili dijalog sa posjetiocima sajma ali i za promocije i prezentacije njihovih proizvoda i rješenja. Time je sajam dobio novu, moderniju dimenziju — prostor u kojem se poslovne priče pričaju uživo, publika uključuje, a ideje prelaze u konkretne dogovore.
Završni dan sajma bio je posvećen mladima i budućim liderima. Radionice “Mali lideri”, paneli s učenicima i studentima, kreativne aktivnosti poput osmišljavanja vlastitih firmi i proizvoda, te susreti s privrednicima, pružili su mladima uvid u svijet biznisa i inovacija. Robotika, programiranje, poduzetničke igre i edukacija za budućnost učinile su ZEPS jedinstvenim prostorom za inspiraciju i učenje.
U saradnji s Blum Institutom održan je panel o digitalizaciji i umjetnoj inteligenciji — “Od podataka do odluka”, gdje su eksperti pokazali kako AI rješenja mogu pomoći preduzećima u savremenim izazovima i povećanju konkurentnosti.
“Sve u svemu, bio je ovo ZEPS za pamćenje. Vidimo se iduće godine na 30. Međunarodnom generalnom BH sajmu privrede ZEPS 2026. Dobro došli!”, poručio je Sanel Ibrić menadžer Organizacionog tima sajma ZEPS.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.