Dionice autoputa na Koridoru 5C Poprikuše-Nemila i Nemila Vranduk koje se nalaze između Zenice i Žepča, kako je ljetos najavljeno iz Autocesta FBiH trebale su se otvoriti tokom oktobra. Ukupna im je dužina 11 kilometara
Međutim, prema informacijama do kojih je došao Fokus, do toga najvjerovatnije neće doći.
U odgovoru za Fokus iz ovog javnog federalnog preduzeća su naveli kako su na obje dionice u toku tehnički prijemi.
“Čim Komisija okonča svoj posao, iste će biti puštene u promet. Javnost, kao i mediji, bit će blagovremeno obaviješteni putem zvaničnog saopštenja”, rečeno je u kratkom odgovoru iz Autocesta FBiH.
Nisu saopćili zvanične informacije o tome kada će to biti, s obzirom na nezvanične informacije da su se pojavili problemi oko opreme u tunelu Golubinja. Ovaj je trenutno najduži na Koridoru 5C. Njegova dužina iznosi 3,6 kilometara.
Iz Autocesta FBiH su nedavno izjavili da su u ovom tunelu završeni svi glavni radovi odnosno iskop, izgradnja temelja, hidroizolocija i sl., te da su u toku aktivnosti u tunelu ugradnju potrebne opreme.
U toku je i istraga Evropskog tužilaštva
Za sada ostaje otvoreno pitanje da li je trenutna istraga Evropskog tužilaštva protiv zvaničnika Autocesta, direktora Denisa Lasića, izvršnog direktora Asmira Dževlana, šefica za javne nabavke Katice Vranjković, te Erdala Trhulja također poremetila stvari po pitanju otvaranja ove dionice
Riječ je o aferi koja se veže za izbor nadzora na susjednoj dionici Ozimice – Poprikuše. Tužilaštvo EU vodi istragu jer su za ovu dionicu trebale biti korištena sredstva EU.
Novac EU je investiran i u dionicu Poprikuše – Nemila i to od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) kao i od Evropske investicijske banke (EIB). Autoceste FBiH od EBRD-a su prvobitno pozajmile 70 miliona eura, a od EIB-a 90 miliona eura.
Dobile su i bespovratna sredstva Evropske unije od 41,1 miliona eura. Ukupna vrijednost dionice prvobitno je iznosila 208 miliona eura (407 miliona KM) .
Sve to, međutim, nije bilo dovoljno. Budžet je probijen, i to za 95 miliona eura (186 miliona KM) koliko se država morala dodatno zadužiti za ovu dionicu.
Inače, ova dionica trebala je biti otvorena još u maju 2024. godine. Za nadati se da nis tačne određene crne prognoze iz krugova Autocesta FBiH da bi rok mogao biti pomjeren i za januar 2026. godine.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.