3.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    BiH prva u Evropi po rastu online kupovine

    BiH prva u Evropi po rastu online kupovine

    Bosna i Hercegovina je u 2024. godini zabilježila najveći rast B2C e-commerce prometa u Evropi – čak 117% u odnosu na prethodnu godinu.

    Izvještaj Ecommerce Europe i EuroCommerce navodi da je zemlja na vrhu ljestvice rasta zbog kombinacije stvarnog ubrzanja online kupovine i bolje metodologije mjerenja.

    O čemu se radi?

    Radi se o izvještaju “European E-commerce Report 2025“, koji analizira stanje e-commercea u 38 evropskih zemalja.

    U njemu je utvrđeno da je ukupni B2C e-commerce promet u Evropi u 2024. porastao za oko 7%, dosegnuvši otprilike 842 milijarde eura.

    Međutim, dok su zrela tržišta bilježila znatno niže stope rasta, u regiji istočne Evrope rast je iznosio oko 18%, a BiH je predvodila sa 117%.

    Šta je B2C e-commerce?

    B2C (Business-to-Consumer) e-commerce označava online prodaju gdje firme direktno nude proizvode ili usluge krajnjim potrošačima. To je ono što građani rade kada kupuju preko interneta: odjeću, elektroniku, knjige, aplikacije – sve putem web-shopova ili mobilnih aplikacija.

    Drugim riječima – online kupovina za privatne kupce.

    Zašto je u BiH došlo do vrha?

    Razlozi za rast od 117% su višestruki:

    • Poboljšano prikupljanje podataka i promijenjena metodologija – izvještaj sam navodi da je dio rasta rezultat upravo te bolje statistike.
    • Brži prelazak potrošača na online kanale nakon pandemije i sve veća dostupnost interneta i mobilnih uređaja.
    • Potencijalno niski početni osnovni nivo: tržište je ranije bilo manje razvijeno u odnosu na zapadnu Evropu, pa se potencijal rasta pokazao većim.
    • Rast potrošnje i digitalizacija kompanija koje su uvele novije modalitete plaćanja, dostave i online usluge.

    Kako stoje druge zemlje?

    Prema izvještaju, nakon BiH najbrži rast zabilježila je Ukrajina sa oko 92% rasta. Slijede Bugarska (~20%), Estonija (~18%) i Sjeverna Makedonija (~15%) u istočnoj Evropi.

    Za usporedbu, neka od “zrelih” tržišta poput Njemačka i Češka Republika praktično nisu imale rast ili su bilježile vrlo nizak rast.

    Region hvata priključak

    Za publiku u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i ostalim zemljama regiona – ovo je poruka prilike: digitalna trgovina i online kupovina u BiH upravo ubrzavaju i stavljaju zemlju u vrh Evrope.

    Kompanije, trgovci i financijske institucije koje želimo pratiti trendove – imaju šansu da budu među prvima. A potrošači – više izbora, više kanala i nove navike.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Bosna i Hercegovina je u 2024. godini zabilježila najveći rast B2C e-commerce prometa u Evropi – čak 117% u odnosu na prethodnu godinu.

    Izvještaj Ecommerce Europe i EuroCommerce navodi da je zemlja na vrhu ljestvice rasta zbog kombinacije stvarnog ubrzanja online kupovine i bolje metodologije mjerenja.

    O čemu se radi?

    Radi se o izvještaju “European E-commerce Report 2025“, koji analizira stanje e-commercea u 38 evropskih zemalja.

    U njemu je utvrđeno da je ukupni B2C e-commerce promet u Evropi u 2024. porastao za oko 7%, dosegnuvši otprilike 842 milijarde eura.

    Međutim, dok su zrela tržišta bilježila znatno niže stope rasta, u regiji istočne Evrope rast je iznosio oko 18%, a BiH je predvodila sa 117%.

    Šta je B2C e-commerce?

    B2C (Business-to-Consumer) e-commerce označava online prodaju gdje firme direktno nude proizvode ili usluge krajnjim potrošačima. To je ono što građani rade kada kupuju preko interneta: odjeću, elektroniku, knjige, aplikacije – sve putem web-shopova ili mobilnih aplikacija.

    Drugim riječima – online kupovina za privatne kupce.

    Zašto je u BiH došlo do vrha?

    Razlozi za rast od 117% su višestruki:

    • Poboljšano prikupljanje podataka i promijenjena metodologija – izvještaj sam navodi da je dio rasta rezultat upravo te bolje statistike.
    • Brži prelazak potrošača na online kanale nakon pandemije i sve veća dostupnost interneta i mobilnih uređaja.
    • Potencijalno niski početni osnovni nivo: tržište je ranije bilo manje razvijeno u odnosu na zapadnu Evropu, pa se potencijal rasta pokazao većim.
    • Rast potrošnje i digitalizacija kompanija koje su uvele novije modalitete plaćanja, dostave i online usluge.

    Kako stoje druge zemlje?

    Prema izvještaju, nakon BiH najbrži rast zabilježila je Ukrajina sa oko 92% rasta. Slijede Bugarska (~20%), Estonija (~18%) i Sjeverna Makedonija (~15%) u istočnoj Evropi.

    Za usporedbu, neka od “zrelih” tržišta poput Njemačka i Češka Republika praktično nisu imale rast ili su bilježile vrlo nizak rast.

    Region hvata priključak

    Za publiku u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i ostalim zemljama regiona – ovo je poruka prilike: digitalna trgovina i online kupovina u BiH upravo ubrzavaju i stavljaju zemlju u vrh Evrope.

    Kompanije, trgovci i financijske institucije koje želimo pratiti trendove – imaju šansu da budu među prvima. A potrošači – više izbora, više kanala i nove navike.

    Zenica
    broken clouds
    3.9 ° C
    3.9 °
    3.9 °
    87 %
    1.7kmh
    70 %
    čet
    12 °
    pet
    17 °
    sub
    16 °
    ned
    18 °
    pon
    17 °