U srcu Zenice već nekoliko godina djeluje Studio Elosso – prostor koji istovremeno funkcioniše kao dizajn studio, projektni biro i koncept store, ali i kao mjesto susreta ideja, domaćih kreativaca i savremenog dizajna. Iza ove priče stoji Ena Begičević-Čeliković, dizajnerica, scenografkinja i kostimografkinja, čiji profesionalni i životni put svjedoči o tome kako se ljubav prema umjetnosti može pretvoriti u održivu profesiju s jasnim društvenim značajem.
Ena je rođena i odrasla u Zenici, gdje je završila Osnovnu školu Vladimir Nazor i Opštu gimnaziju, a potom i Likovnu akademiju u Sarajevu, odsjek produkt dizajn. Kreativnost je, kako sama kaže, bila prisutna od najranijih dana. S jedne strane porodice okružena je ljekarima, a s druge slikarima, dok je poseban uticaj na njen profesionalni razvoj imalo pozorište.
„Moja genetika je očigledno povukla na ovu umjetničku stranu“, kaže Ena, prisjećajući se djetinjstva provedenog u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, gdje je njen otac radio kao scenograf.
„Ja sam dijete tog pozorišta. Danas s njima sarađujem kao kostimograf i scenograf, a znanje koje sam stekla u tom okruženju i danas mi je dragocjeno u radu.“
Od samog početka znala je kojim putem želi ići. Uz podršku roditelja, fokusirano se pripremala za Akademiju i bila među deset odabranih studenata svoje generacije. „Nikada nisam razmišljala o drugim fakultetima. Željela sam da radim ono što volim. Ovo ne doživljavam kao posao, već kao poziv“, ističe.
Od industrije do vlastitog studija
Nakon završetka studija Ena ostaje u Sarajevu, gdje devet godina radi u dvije fabrike namještaja – jednoj domaćoj i jednoj koja je proizvodila za strano tržište. Upravo joj je to iskustvo omogućilo da razumije realne potrebe tržišta, ali i način funkcionisanja industrije, odnosa dizajna, proizvodnje i prodaje.
Svjesna da joj nedostaje znanje iz menadžmenta i ekonomije, odlučuje se na dodatne edukacije kroz biznis inkubatore, izrađuje detaljan biznis plan s projekcijom razvoja na deset godina i, nakon temeljite pripreme, pokreće vlastiti dizajn studio.
„Pokazatelji su bili dobri i odlučila sam se na taj korak. Naravno, bilo je uspona i padova, ali danas, nakon pet godina, mogu reći da je studio stabilan i da jasno vidim put kojim trebam ići“, kaže Ena.
Osnovna ideja Studija Elosso od samog početka bila je da bude kreativna podrška domaćim privrednicima. Radeći u kompanijama, shvatila je da se dizajn često doživljava kao trošak, a ne kao ulaganje.
„Željela sam firmama pokazati da dizajn daje identitet, prepoznatljivost i dodatnu vrijednost. Zato sam nudila projektne saradnje i javljala se kompanijama koje imaju potencijal, kako bi njihovi proizvodi dobili posebnost u moru sličnih“, objašnjava.
Concept store i Kolekcija Zenica
Danas Studio Elosso funkcioniše i kao koncept store, koji okuplja više od trideset bh. dizajnera i kreativaca. Prostor nudi pažljivo kuriranu selekciju proizvoda – od nakita i modnih dodataka, do kućnih asesoara, umjetničkih radova i unikatnih poklona.
Iz te ideje nastala je i Kolekcija Zenica, jedan od najprepoznatljivijih projekata studija. „Željela sam da Zenica ima suvenir dostojan svojih ljudi. Majice s motivima grada građani rado nose i poklanjaju prijateljima u inostranstvu. To je priča koja traje – svake godine je nadograđujemo novim idejama“, kaže Ena.
Iako prati savremene trendove, Ena priznaje da u svom radu zasad ne koristi umjetnu inteligenciju.
„Više vjerujem sebi nego informacijama koje nudi AI. Istražujem i pratim, jer je to budućnost, ali trenutno se oslanjam na vlastiti senzibilitet i iskustvo.“
Govoreći o ulozi žene i majke koja vodi vlastiti posao, ističe da balans nije jednostavan, ali je moguć uz dobru organizaciju i jasne prioritete. Iako je mogla graditi karijeru u većem centru, odlučila je ostati u Zenici.
„Volim ovaj grad i želim da doprinosim ovdje. Radim i sa studentima dizajna, a prošle godine sam predstavila i svoju manju kolekciju namještaja. Planiram nastaviti razvijati proizvode koji će biti moj autorski brend.“
Studio Elosso danas nije samo poslovni prostor – on je dokaz da se u Zenici mogu graditi ozbiljne, profesionalne i dugoročne kreativne priče, koje povezuju dizajn, industriju i lokalnu zajednicu.
