
Domaća proizvodnja, preduzetništvo i uspješne poslovne priče iz Zenice bile su tema današnjeg gostovanja na radiju Zenit. Gosti u studiju bili su Harun Begagić i Sabrija Kulovac, suvlasnici kompanije BOHA namještaj, firme koja je od osnivanja 2008. godine postala prepoznatljiva po proizvodnji, prodaji i distribuciji namještaja širom Bosne i Hercegovine, ali i u inostranstvu.
Kompanija BOHA namještaj započela je skromno, od zanatske radionice za popravku namještaja 2003. godine.
“Osnovani smo kao kompanija koja će se baviti proizvodnjom tapaciranog namještaja. Tada smo imali mali broj radnika, a danas ih je oko 80”, istakao je Sabrija Kulovac.
Harun Begagić dodaje da je ljubav prema zanatu i tradicija u porodicama bili glavni pokretači osnivanja firme.
“Moj otac se bavio tim poslom i bio poznat po majstorluku, a Sabrijina porodica je tradicionalno vezana za obradu drveta. Tako je sve počelo iz potrebe i strasti, a ne iz komfora.”
Prvi poslovni koraci nisu bili laki.
“Bilo je milion izazova – od nedostatka sirovina do opreme i mašina. Nekad nemaš izlaza, moraš ga pronaći”, ističe Begagić.
Sabrija opisuje tadašnje proizvodne kapacitete kao veoma skromne.
“Dođemo ujutro, skrojimo, sašijemo, upakujemo i natovarimo na iznajmljeno vozilo. Ako bismo u toku sedmice napravili dvije garniture, bili smo zadovoljni.”
Razvijanje proizvodnje
Kroz godine, BOHA namještaj razvijao je asortiman i unapređivao proizvodnju.
“Počeli smo sa restauriranjem starog namještaja, a danas imamo modernu opremu i mašine te kompleksnije modele. Sama proizvodnja pruža zadovoljstvo kada kreiraš i posložiš proizvod, a klijenti su oduševljeni kada vide proces i konačan rezultat”, istaknuo je Harun.
Danas, većina proizvodnje BOHA namještaja plasira se van Zenice i BiH – oko 40-45% proizvoda ide u izvoz, a fotelje i garniture kompanije krase salone, kafiće, objekte i ambasade u 10-15 zemalja.
“Nama novac nikada nije bio cilj, već sredstvo za ispunjavanje ciljeva i zadovoljstvo koje nosi ljubav prema ovom poslu”, dodaje Harun.
Među najvećim izazovima domaće proizvodnje je nedostatak kvalifikovane radne snage.
“Dovođenje mladih radnika pomaže, ali malo ko želi da se bavi proizvodnim procesom. Planiramo uvoz stručne radne snage kako bismo prevazišli ovaj problem”, kaže Sabrija.
U pogledu budućnosti, vlasnici ističu potrebu za podrškom države i iskorištavanjem prilika koje globalna kriza pruža.
“Ovo je jedinstvena prilika za domaću proizvodnju. Uz podršku vlasti, mogli bismo brendirati naš proizvod i cijeniti naš rad u EU i svijetu. Trebamo prepoznati kvalitetne proizvođače i omogućiti im da rastu i napreduju”, zaključio je Harun Begagić.
BOHA namještaj danas je primjer kako lokalna firma, kroz strast, predanost i inovativnost, može postati prepoznatljiva i na međunarodnom tržištu, dok istovremeno čuva tradiciju i kvalitet domaće proizvodnje.
U nastavku poslušajte kompletan razgovor.
