29.2 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    broken clouds
    29.2 ° C
    29.2 °
    29.2 °
    76 %
    1.1kmh
    67 %
    čet
    29 °
    pet
    28 °
    sub
    29 °
    ned
    31 °
    pon
    34 °
    Bez polise i potvrde nema vožnje trotineta

    Bez polise i potvrde nema vožnje trotineta

    Bez polise i potvrde nema vožnje trotineta

    Ljubitelji električnih trotineta, skejtborda, haverborda i sličnih lakih vozila, kojih je sve više na ulicama RS-a , ubuduće će morati da posjeduju identifikacionu potvrdu i polisu osiguranja, a u protivnom će biti sankcionisani kao i svi drugi vozači koji se ne pridržavaju saobraćajnih propisa.

    Predviđeno je to izmjenama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, za koje je zeleno svjetlo dala Vlada RS-a. Kako se navodi u nacrtu ovog dokumenta, laka lična električna vozila razvrstavaju se u četiri klase, a obaveza posjedovanja identifikacione potvrde za vozilo i polise osiguranja važi za sve kategorije, bez obzira na maksimalnu brzinu i sistem balansiranja.  

    Kako je navedeno u Nacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, lice koje koristi električno vozilo klase dva i četiri mora imati više od 14 godina, te posjedovati potvrdu o poznavanju propisa, a obavezno je i da za vrijeme vožnje nosi kacigu. 

    Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović istakao je za “Glas Srpske” da je, s obzirom na to da laka električna vozila postaju sve češći učesnici u saobraćaju, bilo neophodno donijeti propise kojima bi bilo precizirano ko može da upravlja njima, gdje mogu da se voze i parkiraju.

    – Identifikacionu potvrdu za upravljanje električnim trotinetima, skejtbordima i haverbordima građani će, pretpostavljam, dobijati na sličan način kao što vozači drugih vozila dobijaju saobraćajnu dozvolu. Polisa osiguranja je obavezna zato što i ovi vozači mogu nanijeti materijalnu štetu drugom licu ili ga povrijediti – kazao je Radović.

    Ovim dokumentom je, kaže Radović, tačno definisan način kretanja, pa su tako, a u skladu sa evropskim propisima, određene četiri klase ovih vozila, a odnose se na brzinu i sistem balansiranja.

    – Ta vozila moraju imati ograničivače brzine. Ona do šest kilometara na sa, što je brzina kojom se kreću i pješaci, mogu se voziti trotoarom. Električna vozila koja se kreću brzinom do 25 kilometara na sat mogu da koriste biciklističku stazu ili da voze metar uz desnu ivicu kolovoza – objasnio je Radović.

    Član Savjeta za bezbjednost saobraćaja grada Banjaluka Milenko Jaćimović pozdravio je  izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja RS, te istakao da bi ih još jednom trebalo detaljno izanalizirati, jer postoji nekoliko nejasnoća.

    – Sama konstrukcija električnih trotineta je takva da moraju imati određene uslove za kretanje, a ne svrstavati ih sa pješacima. Što se tiče potvrde o poznavanju saobraćajnih propisa za električne trotinete, koji nemaju žmigavce i druge pokazivače, postavlja se pitanje koliko se oni mogu dovesti u znak jednakosti sa skuterom i mopedom – objasnio je Jaćimović.

    Banjalučanka Dragan Raković kaže da ne može dan zamisliti bez električnog trotineta, jer zahvaljujući njemu začas stigne gdje treba.

    – Električni trotinet je kao stvoren za gradsku vožnju, jer mogu gdje god želim, dok autom uglavnom kasnim, jer su u gradu ogromne gužve u saobraćaju. S obzirom na to da se sve više ljudi iz tog razloga odlučuje na kupovinu električnog trotineta ili segveja, mislim da su propisi prijeko potrebni – kazala je Rakovićeva.

    Klase lakih električnih vozila:

    klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta

    klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta

    klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta

    klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedišem ili bez sjedišta

    Ljubitelji električnih trotineta, skejtborda, haverborda i sličnih lakih vozila, kojih je sve više na ulicama RS-a , ubuduće će morati da posjeduju identifikacionu potvrdu i polisu osiguranja, a u protivnom će biti sankcionisani kao i svi drugi vozači koji se ne pridržavaju saobraćajnih propisa.

    Predviđeno je to izmjenama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, za koje je zeleno svjetlo dala Vlada RS-a. Kako se navodi u nacrtu ovog dokumenta, laka lična električna vozila razvrstavaju se u četiri klase, a obaveza posjedovanja identifikacione potvrde za vozilo i polise osiguranja važi za sve kategorije, bez obzira na maksimalnu brzinu i sistem balansiranja.  

    Kako je navedeno u Nacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, lice koje koristi električno vozilo klase dva i četiri mora imati više od 14 godina, te posjedovati potvrdu o poznavanju propisa, a obavezno je i da za vrijeme vožnje nosi kacigu. 

    Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović istakao je za “Glas Srpske” da je, s obzirom na to da laka električna vozila postaju sve češći učesnici u saobraćaju, bilo neophodno donijeti propise kojima bi bilo precizirano ko može da upravlja njima, gdje mogu da se voze i parkiraju.

    – Identifikacionu potvrdu za upravljanje električnim trotinetima, skejtbordima i haverbordima građani će, pretpostavljam, dobijati na sličan način kao što vozači drugih vozila dobijaju saobraćajnu dozvolu. Polisa osiguranja je obavezna zato što i ovi vozači mogu nanijeti materijalnu štetu drugom licu ili ga povrijediti – kazao je Radović.

    Ovim dokumentom je, kaže Radović, tačno definisan način kretanja, pa su tako, a u skladu sa evropskim propisima, određene četiri klase ovih vozila, a odnose se na brzinu i sistem balansiranja.

    – Ta vozila moraju imati ograničivače brzine. Ona do šest kilometara na sa, što je brzina kojom se kreću i pješaci, mogu se voziti trotoarom. Električna vozila koja se kreću brzinom do 25 kilometara na sat mogu da koriste biciklističku stazu ili da voze metar uz desnu ivicu kolovoza – objasnio je Radović.

    Član Savjeta za bezbjednost saobraćaja grada Banjaluka Milenko Jaćimović pozdravio je  izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja RS, te istakao da bi ih još jednom trebalo detaljno izanalizirati, jer postoji nekoliko nejasnoća.

    – Sama konstrukcija električnih trotineta je takva da moraju imati određene uslove za kretanje, a ne svrstavati ih sa pješacima. Što se tiče potvrde o poznavanju saobraćajnih propisa za električne trotinete, koji nemaju žmigavce i druge pokazivače, postavlja se pitanje koliko se oni mogu dovesti u znak jednakosti sa skuterom i mopedom – objasnio je Jaćimović.

    Banjalučanka Dragan Raković kaže da ne može dan zamisliti bez električnog trotineta, jer zahvaljujući njemu začas stigne gdje treba.

    – Električni trotinet je kao stvoren za gradsku vožnju, jer mogu gdje god želim, dok autom uglavnom kasnim, jer su u gradu ogromne gužve u saobraćaju. S obzirom na to da se sve više ljudi iz tog razloga odlučuje na kupovinu električnog trotineta ili segveja, mislim da su propisi prijeko potrebni – kazala je Rakovićeva.

    Klase lakih električnih vozila:

    klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta

    klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta

    klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta

    klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedišem ili bez sjedišta

    IzvorAkta.ba
    Bez polise i potvrde nema vožnje trotineta
    Bez polise i potvrde nema vožnje trotineta

    Posljednje objavljeno