6.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    BiH bi mogla izgubiti novac za izgradnju dijela mosta na Savi

    BiH bi mogla izgubiti novac za izgradnju dijela mosta na Savi

    Bosna i Hercegovina bi mogla izgubiti sredstva od 6,8 miliona eura iz IPA fondova za izgradnju polovine mosta na Savi kod Gradiške, jer tender za izvođača radova najvjerovatnije neće biti raspisan do kraja godine. A tu su i dugogodišnji problemi s odugovlačenjem kod određene dokumentacije na relaciji Zagreb-Sarajevo-Banja Luka.

    Na važnost ovog strateškog projekta upozorili su iz Evropske unije. Apeluju na nadležne da počnu raditi.

    Most na Savi kod Gradiške godinama je predmet sporenja BiH i Hrvatske. Iako je bilo planirano da radovi počnu krajem godine upitno je da li će do toga uopće i doći. Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH naglašavaju da postoji bojazan da bi mogli ostati bez sredstava. Kažu kako su dobili ekološku dozvolu iz Hrvatske, te je proslijedili Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a početkom jula, ali da još nisu dobili povratnu informaciju. Poslali su i urgenciju u kojoj zahtijevaju da što prije budu dostavljene saglasnosti koje su potrebne za izdavanje građevinske dozvole. Odbacuju mogućnost da je problem na hrvatskoj strani.

    “Realno, postoji bojazan da ćemo doći u probleme, imamo još pet mjeseci da krenemo u završnu fazu, upravo zato je i pisana ova uregnecija, nadamo se da će nadležna tijela ubrzati aktivnosti bez obzira na godišnje odmore, vremenske uvjete i bilo šta drugo”, kaže Igor Pejić, sekretar Minsitasrtva prometa i komunikacija BiH

    “Dok sam bio predsjedavajući Vijeća ministara svakodnevno sam kontaktirao ljude i požurivao ovaj projekat, siguran sam da će ministar Ismir Jusko poduzeti sve da ova sredstva ne propadnu”, kaže Vjekoslav Bevanda, bivši predsjedavajući Vijeća ministara BiH.

    Razlog za odugovlačenje početka radova leži u tome da Hrvatska još nije osigurala novac kojim bi finansirala izgradnju mosta, jasni su iz Autoputeva RS-a. Kažu da je BiH svoj finansijski dio završila. Osigurala je sredstva za izgradnju polovine mosta, nešto od GSM licenci, a 6,8 miliona eura je dala i Evropska komisija. Odmah poslije godišnjih odmora planiraju organizirati sastanak na kojem će biti prisutni svi nadležni u ovom projektu. Kažu da nekome nije u intresu da taj most bude izgrađen, pa zato izmišljaju nove prepreke.

    “Bilo je kašnjenja i sporosti. Pokrenuli smo inicijativu za tim sastancima upravo zato jer smo se plašili da su neka kašnjenja bila smišljenja i namjerna upravo da se zakasni i ne dođe do realizacijer projekta”, tvrdi Dušan Topić, direktor Autoputeva RS-a.

    Da je raspisivanje tendera neizvjesno do kraja ove godine, dolazi potvrda iz Hrvatskih cesta: “Sve navedeno predstavlja toliki obujam posla da nije realno očekivati da isti može biti završen do kraja ove godine, niti u RH niti u BiH. Slijedom istog, može se zaključiti da ne postoji realna mogućnost za raspisivanjem natječaja za odabir izvođača do kraja ove godine.”

    Stoga je i neizvjesna sudbina mosta koji bi spojio BiH s Evropom. Kako je i planirano ukupna dužina mosta trebala bi iznositi 430 metara, sa po dvije prometne trake u oba smjera, a procijenjena vrijednost je oko 24 miliona eura. I dok je izgradnja mosta kod Gradiške još na dugom štapu, izgradnja mosta na Svilaju počet će već za mjesec dana.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Bosna i Hercegovina bi mogla izgubiti sredstva od 6,8 miliona eura iz IPA fondova za izgradnju polovine mosta na Savi kod Gradiške, jer tender za izvođača radova najvjerovatnije neće biti raspisan do kraja godine. A tu su i dugogodišnji problemi s odugovlačenjem kod određene dokumentacije na relaciji Zagreb-Sarajevo-Banja Luka.

    Na važnost ovog strateškog projekta upozorili su iz Evropske unije. Apeluju na nadležne da počnu raditi.

    - Reklama -

    Most na Savi kod Gradiške godinama je predmet sporenja BiH i Hrvatske. Iako je bilo planirano da radovi počnu krajem godine upitno je da li će do toga uopće i doći. Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH naglašavaju da postoji bojazan da bi mogli ostati bez sredstava. Kažu kako su dobili ekološku dozvolu iz Hrvatske, te je proslijedili Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a početkom jula, ali da još nisu dobili povratnu informaciju. Poslali su i urgenciju u kojoj zahtijevaju da što prije budu dostavljene saglasnosti koje su potrebne za izdavanje građevinske dozvole. Odbacuju mogućnost da je problem na hrvatskoj strani.

    - Reklama -

    “Realno, postoji bojazan da ćemo doći u probleme, imamo još pet mjeseci da krenemo u završnu fazu, upravo zato je i pisana ova uregnecija, nadamo se da će nadležna tijela ubrzati aktivnosti bez obzira na godišnje odmore, vremenske uvjete i bilo šta drugo”, kaže Igor Pejić, sekretar Minsitasrtva prometa i komunikacija BiH

    - Reklama -

    “Dok sam bio predsjedavajući Vijeća ministara svakodnevno sam kontaktirao ljude i požurivao ovaj projekat, siguran sam da će ministar Ismir Jusko poduzeti sve da ova sredstva ne propadnu”, kaže Vjekoslav Bevanda, bivši predsjedavajući Vijeća ministara BiH.

    Razlog za odugovlačenje početka radova leži u tome da Hrvatska još nije osigurala novac kojim bi finansirala izgradnju mosta, jasni su iz Autoputeva RS-a. Kažu da je BiH svoj finansijski dio završila. Osigurala je sredstva za izgradnju polovine mosta, nešto od GSM licenci, a 6,8 miliona eura je dala i Evropska komisija. Odmah poslije godišnjih odmora planiraju organizirati sastanak na kojem će biti prisutni svi nadležni u ovom projektu. Kažu da nekome nije u intresu da taj most bude izgrađen, pa zato izmišljaju nove prepreke.

    “Bilo je kašnjenja i sporosti. Pokrenuli smo inicijativu za tim sastancima upravo zato jer smo se plašili da su neka kašnjenja bila smišljenja i namjerna upravo da se zakasni i ne dođe do realizacijer projekta”, tvrdi Dušan Topić, direktor Autoputeva RS-a.

    Da je raspisivanje tendera neizvjesno do kraja ove godine, dolazi potvrda iz Hrvatskih cesta: “Sve navedeno predstavlja toliki obujam posla da nije realno očekivati da isti može biti završen do kraja ove godine, niti u RH niti u BiH. Slijedom istog, može se zaključiti da ne postoji realna mogućnost za raspisivanjem natječaja za odabir izvođača do kraja ove godine.”

    Stoga je i neizvjesna sudbina mosta koji bi spojio BiH s Evropom. Kako je i planirano ukupna dužina mosta trebala bi iznositi 430 metara, sa po dvije prometne trake u oba smjera, a procijenjena vrijednost je oko 24 miliona eura. I dok je izgradnja mosta kod Gradiške još na dugom štapu, izgradnja mosta na Svilaju počet će već za mjesec dana.

    Zenica
    broken clouds
    6.3 ° C
    6.3 °
    6.3 °
    93 %
    0.7kmh
    76 %
    čet
    6 °
    pet
    17 °
    sub
    19 °
    ned
    23 °
    pon
    26 °