14 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    overcast clouds
    14 ° C
    14 °
    13.2 °
    77 %
    1.9kmh
    100 %
    pon
    14 °
    uto
    18 °
    sri
    21 °
    čet
    19 °
    pet
    15 °

    Burna rasprava o hitnoj proceduri za zakone koji povećavaju akcize

    Burna rasprava o hitnoj proceduri za zakone koji povećavaju akcize

    Zahtjevi Vijeća ministara BiH za razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovine, Prijedloga zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini i Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda, a sve po hitnom postupku su na sjednici Predstavničkog doma PSBiH, piše novinska agencija Patria.

    Ukoliko se ovi zakoni usvoje i prilagode zahtjevima Vijeća ministara građani u BiH će gorivo plaćati skuplje za 0,15 feninga.

    Šemsudin Mehmedović, poslanik SDA u PD zapitao se zbog čega je sve u hitnoj proceduri.

    Izgradnja autocesta trebalo je biti do 2018. godine, mi smo u 2016. a Bog zna kada će biti biti gotov koridor 5c. Nama dolazi ovdje sve u hitnoj proceduri, a ako odbijete onda nas optužuju da smo protiv reformske agende – kazao je Mehmedović dodajuči da očekuje analize koliko će doći do povećanja cijena.

    Nikola Lovrinović (HDZ) istakao je da je Mehmedović rekao dio istine kada je riječ o proceduri.

    “Ja sam jučer postavio pitanje Zvizdiću o hitnosti, ali sam dobio odgovor da je to zahtjev onih koji će finansirati nastavak gradnje cesta. Kada sam to čuo promijenio sam stav. Ja ću podržati bilo kakavu proceduru iako se s dijelom slažem s Mehmedovićem”, dodao je Lovrinović.

    Ovakvu odluku Vijeće ministara BiH donijelo je još 29. juna ove godine a razmatra se po hitnom postupku u cilju poštivanja preuzetih ugovornih obaveza i osiguranja potrebnih sredstava za uredno servisiranje po ugovorima o zajmu sa EBRD-om za dovršetak započetih projekata vezanih za izgradnju cestovne infrastrukture u FBiH i RS.

    Naime, u sporazumima kojim se finansira izgradnja cestovne infrastrukture ugovorene su klauzule kojima se BiH obavezala da će se povećati akciza na naftne derivate što će predstavljati uvjet za efikasnost ovih kredita.

    “Iz tog razloga, predmetni kreditni sporazumi ne mogu postati operativni dok se obaveza ne izvrši. Povećanjem akciza osigurava se dugoročna održivost javnih preduzeća koji se bave izgradnjom cestovne infrastrukture i ublažavaju rizici po budžete entitetskih vlada”, ističu iz Vijeća ministara BiH.

    Damir Bećirović, poslanik DF-a kazao je da se ovo tiče zaduživanja BiH i da nije navedeno kako bi se podjela vršila.

    Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama istovremeno se usvaja sa Prijedlogom zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH i Prijedlogom zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda jer su međusobno uvjetovani i trebaju stupiti na snagu i početi se primjenjivati u isto vrijeme.

    Inače, u Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama utvrđene su sljedeće akcize za naftne derivate: dizel-gorivo i ostala plinska ulja 0,45 KM, kerozin 0,30 KM, motorni benzin-bezolovni 0,50 KM, motorni benzin 0,55 KM, lož-ulje 0,45 KM i biogorivo i biotečnost 0,45 KM.

    Zahtjevi Vijeća ministara BiH za razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovine, Prijedloga zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini i Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda, a sve po hitnom postupku su na sjednici Predstavničkog doma PSBiH, piše novinska agencija Patria.

    Ukoliko se ovi zakoni usvoje i prilagode zahtjevima Vijeća ministara građani u BiH će gorivo plaćati skuplje za 0,15 feninga.

    Šemsudin Mehmedović, poslanik SDA u PD zapitao se zbog čega je sve u hitnoj proceduri.

    Izgradnja autocesta trebalo je biti do 2018. godine, mi smo u 2016. a Bog zna kada će biti biti gotov koridor 5c. Nama dolazi ovdje sve u hitnoj proceduri, a ako odbijete onda nas optužuju da smo protiv reformske agende – kazao je Mehmedović dodajuči da očekuje analize koliko će doći do povećanja cijena.

    Nikola Lovrinović (HDZ) istakao je da je Mehmedović rekao dio istine kada je riječ o proceduri.

    “Ja sam jučer postavio pitanje Zvizdiću o hitnosti, ali sam dobio odgovor da je to zahtjev onih koji će finansirati nastavak gradnje cesta. Kada sam to čuo promijenio sam stav. Ja ću podržati bilo kakavu proceduru iako se s dijelom slažem s Mehmedovićem”, dodao je Lovrinović.

    Ovakvu odluku Vijeće ministara BiH donijelo je još 29. juna ove godine a razmatra se po hitnom postupku u cilju poštivanja preuzetih ugovornih obaveza i osiguranja potrebnih sredstava za uredno servisiranje po ugovorima o zajmu sa EBRD-om za dovršetak započetih projekata vezanih za izgradnju cestovne infrastrukture u FBiH i RS.

    Naime, u sporazumima kojim se finansira izgradnja cestovne infrastrukture ugovorene su klauzule kojima se BiH obavezala da će se povećati akciza na naftne derivate što će predstavljati uvjet za efikasnost ovih kredita.

    “Iz tog razloga, predmetni kreditni sporazumi ne mogu postati operativni dok se obaveza ne izvrši. Povećanjem akciza osigurava se dugoročna održivost javnih preduzeća koji se bave izgradnjom cestovne infrastrukture i ublažavaju rizici po budžete entitetskih vlada”, ističu iz Vijeća ministara BiH.

    Damir Bećirović, poslanik DF-a kazao je da se ovo tiče zaduživanja BiH i da nije navedeno kako bi se podjela vršila.

    Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama istovremeno se usvaja sa Prijedlogom zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH i Prijedlogom zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda jer su međusobno uvjetovani i trebaju stupiti na snagu i početi se primjenjivati u isto vrijeme.

    Inače, u Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama utvrđene su sljedeće akcize za naftne derivate: dizel-gorivo i ostala plinska ulja 0,45 KM, kerozin 0,30 KM, motorni benzin-bezolovni 0,50 KM, motorni benzin 0,55 KM, lož-ulje 0,45 KM i biogorivo i biotečnost 0,45 KM.

    IzvorNap

    Posljednje objavljeno