11.7 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Heklica – jedinstven bh. proizvod koji je spoj tradicionalnog i modernog

    Heklica – jedinstven bh. proizvod koji je spoj tradicionalnog i modernog

    Kulturno-historijsko naslijeđe je od neprocjenjivog značaja za bilo koju državu, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, a upravo očuvanje naslijeđa i pozitivna promocija zemlje je nešto čemu se trebaju svi posvetiti, smatra Lejla Islamagić iz Sarajeva.

    Ova magistrica ekonomije pokrenula je bh. brend ”Heklica – bosansko heklano milje”, a riječ je o uramljenom heklanom radu.

    Promocija Bosne i Hercegovine

    Cilj je Bosnu i Hercegovinu predstaviti kroz proizvod koji je spoj tradicionalnog i modernog.

    – Kao ekonomista uvijek sam smatrala da trebam imati nešto svoje, kreiram radna mjesta. Pokretač sam brenda ‘Heklica – bosansko heklano milje’, jer heklica je igla kojom se hekla, milje – ručni rad od tankog konca – pojasnila je Islamagić čiji su radovi do kraja februara izloženi u Art kući sevdaha u Sarajevu.

    Islamagić je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) prisjetila početaka i ideje koju je odlučila pretvoriti u brend.https://www.youtube.com/embed/cyGh_XxZFU4

    Dodala je kako je na putovanju van Bosne i Hercegovine razmišljala šta pokloniti ljudima koje je posjetila, a da ujedno predstavi svoju zemlju. Željela je autentičan i originalan poklon, djelo ruku ljudi iz BiH.

    – Razmišljala sam i došla na ideju da je to ručni rad, jer naprimjer, drvorezbarstvom se bave uglavnom muškarci, bakrorezom muškarci. Željela sam nešto što i žene rade, a lijepo je te vrijedno svake pažnje. Došla sam na ideju da je to heklani rad, kerani rad, milje – rekla je Islamagić.

    Dodala je kako je primijetila da se ručni rad više obično ne koristi u onom obliku koji je poznat.

    – Dala sam jednu modernu notu, u kojoj se vidi duh prošlosti, ali je promijenjena modernim notama u dizajnu i prezentaciji proizvoda. Uramljeni heklani rad je namijenjen za zidne površine, kvalitetan je, trajan – istakla je Islamagić.

    Jedinstven proizvod na tržištu

    Brend je pokrenula prošle godine, a na osnovu istraživanja tržišta smatra da je to “prvi bh. brend ovakve vrste”.

    – Imamo druge proizvode, ali baš ovako mislim da nema, barem u ovom obliku – smatra Islamagić.

    I sama se bavi heklanjem, ali za potrebe kreiranja uramljenog heklanog milja promovira radove majki, nana, komšinica, koje su perfekcionisti za ovu vrstu proizvoda.

    – Uglavnom su motivi cvjetni sa šest, 12 ili više latica i uglavnom su to žene koje vole to da rade, mogu i žele da predstave. Pomažem im da njihov rad vidi šira javnost jer smatram da je naša zemlja oduvijek bila riznica kulturnih sadržaja i čiji se utjecaj mogao osjetiti u regionu i šire – rekla je Islamagić.

    Smatra da je došlo vrijeme da se ”skine prašina s ruha majki, jer je milje nekad bilo nešto najvrijednije čime se jedna porodica mogla predstaviti“.

    – Uz pravljenje tih radova su sijelile, jedna drugoj dolazile, pričale najljepše priče. Znamo da je BiH bogata zemlja, poznata po stećcima, ćevapi su neizostavan dio gastronomske ponude… Želim da ponudim jedan brend kojim ću obogatiti turističku ponudu i čime će svaki posjetilac koji ima ‘heklicu’ kod sebe, oživljavati sjećanje na našu zemlju – rekla je Islamagić.

    Da bi predstavila svoj rad, namjera je bila povezati nekoliko općepoznatih elemenata (staklo, paspartu papir, ramovi) i sublimacijom tih elemenata i osnovnog proizvoda od končastog materijala dobiti potpuno novu dimenziju konačnog proizvoda.

    Islamagić je rekla kako mnoge žene s kojima je bila u kontaktu kad je riječ o ovom proizvodu, kažu da to rade jer vole, a heklanje ih opušta.

    – Ova kultura heklanja i keranja, rada na vezu, to je prisutno kod svih kultura i naroda u našoj zemlji, tako da ja ovom prilikom želim promovisati žensko poduzetništvo i da mladim naraštajima na ovaj način prenesem ovu tradiciju koja postoji – rekla je Islamagić.

    ”Heklica“, ne samo da krasi zidove mnogih domova u Bosni i Hercegovini, nego i inostranstva, a može biti dio i uređenja interijera poslovnih objekata, uključujući ugostiteljske.

    Kao prednost ovog proizvoda istakla je njegovu trajnost.

    – Kad stoji na zidu, zaštićen je staklom, ne može se ni pokvariti, nema potrebe ponovo štirkati, neće se isprljati ni peglati… – rekla je Islamagić

    Dodala je kako je proizvod moguće prilagoditi željama klijenta (kombinacije podloge, rama, boje proizvoda…).

    – Meni je cilj da ovaj proizvod postane dugoročan kao bh. suvenir i želim poručiti Bosancima i Hercegovcima i u našoj zemlji, a i širom svijeta da čuvaju svoju kulturu i tradiciju jer ljudi koji poznaju svoju prošlost, oni su svjesni svoje sadašnjosti i imaju svijetlu budućnost – zaključila je Islamagić.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Kulturno-historijsko naslijeđe je od neprocjenjivog značaja za bilo koju državu, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, a upravo očuvanje naslijeđa i pozitivna promocija zemlje je nešto čemu se trebaju svi posvetiti, smatra Lejla Islamagić iz Sarajeva.

    Ova magistrica ekonomije pokrenula je bh. brend ”Heklica – bosansko heklano milje”, a riječ je o uramljenom heklanom radu.

    - Reklama -

    Promocija Bosne i Hercegovine

    Cilj je Bosnu i Hercegovinu predstaviti kroz proizvod koji je spoj tradicionalnog i modernog.

    - Reklama -

    – Kao ekonomista uvijek sam smatrala da trebam imati nešto svoje, kreiram radna mjesta. Pokretač sam brenda ‘Heklica – bosansko heklano milje’, jer heklica je igla kojom se hekla, milje – ručni rad od tankog konca – pojasnila je Islamagić čiji su radovi do kraja februara izloženi u Art kući sevdaha u Sarajevu.

    - Reklama -

    Islamagić je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) prisjetila početaka i ideje koju je odlučila pretvoriti u brend.https://www.youtube.com/embed/cyGh_XxZFU4

    Dodala je kako je na putovanju van Bosne i Hercegovine razmišljala šta pokloniti ljudima koje je posjetila, a da ujedno predstavi svoju zemlju. Željela je autentičan i originalan poklon, djelo ruku ljudi iz BiH.

    – Razmišljala sam i došla na ideju da je to ručni rad, jer naprimjer, drvorezbarstvom se bave uglavnom muškarci, bakrorezom muškarci. Željela sam nešto što i žene rade, a lijepo je te vrijedno svake pažnje. Došla sam na ideju da je to heklani rad, kerani rad, milje – rekla je Islamagić.

    Dodala je kako je primijetila da se ručni rad više obično ne koristi u onom obliku koji je poznat.

    – Dala sam jednu modernu notu, u kojoj se vidi duh prošlosti, ali je promijenjena modernim notama u dizajnu i prezentaciji proizvoda. Uramljeni heklani rad je namijenjen za zidne površine, kvalitetan je, trajan – istakla je Islamagić.

    Jedinstven proizvod na tržištu

    Brend je pokrenula prošle godine, a na osnovu istraživanja tržišta smatra da je to “prvi bh. brend ovakve vrste”.

    – Imamo druge proizvode, ali baš ovako mislim da nema, barem u ovom obliku – smatra Islamagić.

    I sama se bavi heklanjem, ali za potrebe kreiranja uramljenog heklanog milja promovira radove majki, nana, komšinica, koje su perfekcionisti za ovu vrstu proizvoda.

    – Uglavnom su motivi cvjetni sa šest, 12 ili više latica i uglavnom su to žene koje vole to da rade, mogu i žele da predstave. Pomažem im da njihov rad vidi šira javnost jer smatram da je naša zemlja oduvijek bila riznica kulturnih sadržaja i čiji se utjecaj mogao osjetiti u regionu i šire – rekla je Islamagić.

    Smatra da je došlo vrijeme da se ”skine prašina s ruha majki, jer je milje nekad bilo nešto najvrijednije čime se jedna porodica mogla predstaviti“.

    – Uz pravljenje tih radova su sijelile, jedna drugoj dolazile, pričale najljepše priče. Znamo da je BiH bogata zemlja, poznata po stećcima, ćevapi su neizostavan dio gastronomske ponude… Želim da ponudim jedan brend kojim ću obogatiti turističku ponudu i čime će svaki posjetilac koji ima ‘heklicu’ kod sebe, oživljavati sjećanje na našu zemlju – rekla je Islamagić.

    Da bi predstavila svoj rad, namjera je bila povezati nekoliko općepoznatih elemenata (staklo, paspartu papir, ramovi) i sublimacijom tih elemenata i osnovnog proizvoda od končastog materijala dobiti potpuno novu dimenziju konačnog proizvoda.

    Islamagić je rekla kako mnoge žene s kojima je bila u kontaktu kad je riječ o ovom proizvodu, kažu da to rade jer vole, a heklanje ih opušta.

    – Ova kultura heklanja i keranja, rada na vezu, to je prisutno kod svih kultura i naroda u našoj zemlji, tako da ja ovom prilikom želim promovisati žensko poduzetništvo i da mladim naraštajima na ovaj način prenesem ovu tradiciju koja postoji – rekla je Islamagić.

    ”Heklica“, ne samo da krasi zidove mnogih domova u Bosni i Hercegovini, nego i inostranstva, a može biti dio i uređenja interijera poslovnih objekata, uključujući ugostiteljske.

    Kao prednost ovog proizvoda istakla je njegovu trajnost.

    – Kad stoji na zidu, zaštićen je staklom, ne može se ni pokvariti, nema potrebe ponovo štirkati, neće se isprljati ni peglati… – rekla je Islamagić

    Dodala je kako je proizvod moguće prilagoditi željama klijenta (kombinacije podloge, rama, boje proizvoda…).

    – Meni je cilj da ovaj proizvod postane dugoročan kao bh. suvenir i želim poručiti Bosancima i Hercegovcima i u našoj zemlji, a i širom svijeta da čuvaju svoju kulturu i tradiciju jer ljudi koji poznaju svoju prošlost, oni su svjesni svoje sadašnjosti i imaju svijetlu budućnost – zaključila je Islamagić.

    IzvorAA
    Zenica
    overcast clouds
    11.7 ° C
    11.7 °
    11.7 °
    39 %
    2.9kmh
    97 %
    pet
    12 °
    sub
    14 °
    ned
    4 °
    pon
    6 °
    uto
    5 °