Iako je ranije najavljivano da bi dionica autoputa na Koridoru 5C između Nemile i Poprikuša mogla biti otvorena do kraja oktobra, ali i neke druge dionice, prema trenutnom stanju na terenu, takav rok djeluje prilično nerealno.
Istina je da je tunel “Bosna” u međuvremenu dobio završni izgled, zidovi su ofarbani, a radnici postavljaju svjetlosnu i saobraćajnu signalizaciju.
U Poprikušama su u toku finalni radovi na isključnom kraku petlje, naplatnim kućicama i objektima Centra Autocesta FBiH, što pokazuje da se određeni dijelovi projekta privode kraju.
Međutim, na samoj dionici Nemila – Poprikuše, posebno na lokaciji Topčić Polje (s druge strane rijeke Bosne), radovi se i dalje odvijaju punim intenzitetom.
Prema dostupnim fotografijama, na više mjesta su u toku sanacije kosina i izgradnja kanalizacione mreže i glavne trase, dok je asfalt postavljen na jednom dijelu trase, dok do asfalta na drugim dijelovima ove dionice treba još mnogo posla da se uradi.
Radi se i na izgradnji vjetrobranskog zida od Nemile ka sjeveru, što vide i bh. građani dok se voze magistralnim putem M-17, a priključna trasa u naselju Nemila, koja bi, ukoliko se odluči za otvoreni sistem naplate, kao na dionici Odžak – Svilaj, još nije napravljena, a o “naplatnom mjestu” još uvijek nema naznaka.
Sve navedeno, zajedno s obaveznim tehničkim prijemom i procedurama koje prethode puštanju u promet, jasno ukazuje da je rok do kraja oktobra teško ostvariv.
Shodno svemu ovome, a vezano za temu naselja Nemila, na posljednjoj sjednici Parlamenta FBiH zastupnik Kenan Uzunović je pitao kada će se uraditi izmjena projekta koja je prošla i Vladu FBiH.
“Istakao bih nezadovoljstvo zbog neodgovornog rada Autocesta FBiH, konkretno nedostatka nove projektne dokumentacije koja treba da bude vezana za isključenje u Nemili, a koje je Vlada FBiH zajedno s Autocestama obećala mještanima Nemile. Pokrenuo sam inicijativu izmjene regulacionog plana i glasovima opozicije, kojoj sam iskazao zahvalnost, je to usvojeno, pa je kasnije i Vlada FBiH usvojila Odluku o izmjeni plana na Koridoru 5C koji bi omogućio isključenje u Nemili”, kaže Uzunović te dodaje da ni izvođači nemaju instrukcije o preprojektovanju.
“Lično sam razgovarao s izvođačima radova koji kažu da nemaju nikakve instrukcije da li je taj put preprojektivan ili ne. Razumijem da Autoceste FBiH imaju drugih problema zbog svega što se dešava i istraga, ali to ne interesuje ni mene ni mještane. Ako se ne krene u izmjenu projektne dokumentacije – zajedno ću s mještanima Nemile izaći na proteste.”
Iako su radovi vidno ubrzani i ulaze u završnu fazu, realnije je očekivati da će dionica biti spremna za promet nešto kasnije, uz uslov da vremenske prilike i dinamika izvođenja radova ostanu povoljne.
Ipak, ako se pokaže suprotno, očigledno je da je gradnja autoputa u BiH mogla biti puno brža.
Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.