12.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Novi Apple iOS 14.5 update uključuje opciju „Kontrola praćenja od drugih aplikacija“

    Novi Apple iOS 14.5 update uključuje opciju „Kontrola praćenja od drugih aplikacija“

    Korisnici iphonea sada mogu spriječiti njihovo praćenje od strane drugih aplikacija. Uprkos protestima Facebooka i drugih marketinških industrija, Apple je ovaj update pustio u javnost i dao ovu mogućnost svojim korisnicima.

    Ažuriranje, iOS 14.5, uključuje postavku nazvanu “Kontrolu praćenja drugih aplikacija”, koja prvi put zahtijeva od aplikacija da zatraže pristanak korisnika prije nego što budu mogli pratiti svoje aktivnosti u drugim aplikacijama i web lokacijama.

    Ako korisnici odbiju, tada aplikacije neće moći pristupiti jedinstvenom ID-u korisnika koji im je potreban da bi pratili pojedince dok žive svoj digitalni život.

    Npr. “Dozvoliti (aplikaciji igre) da prati vaše aktivnosti u drugim aplikacijama, lokacijama ili web stranicama?” prikazat će se za aplikacije koje zahtijevaju pristup ID broju. Možda će moći koristiti druge metode, poznate kao “otisci prstiju”, kako bi postigli isti cilj, ali Apple kaže da bi to učinilo njihovo izbacivanje iz App Storea.

    Ovaj update je bio najavljen još prošlog ljeta kako bi njegov izlazak u javnost mogao biti na jesen iste godine, ali Apple je odgodio njegovu implementaciju šest mjeseci kako bi industriji dao vremena za pripremu.

    U decembru je Facebook pokrenuo sveobuhvatni napad na “Apple”, a šef kompanije za poslovni marketing i poslovne proizvode Dan Levy tvrdio je da je postavka zapravo “vezana za kontrolu cijelog interneta ”.

    – Ovdje se radi o dugoročnom pogledu koji je antipersonalizovao marketing i mislimo da svijet pokušava vratiti 10 ili 20 godina unazad – dodao je Dan Levy.

    Facebook je pokrenuo sjajnu reklamnu kampanju tvrdeći da su prava žrtva promjena. „Vaša pivnica iz susjedstva, vaš prijatelj koji je vlasnik maloprodajnog preduzeća, vaš rođak koji je pokrenuo uslugu planiranja raznih događaja i programeri igara koji besplatno grade aplikacije koje koristite i sl. su tipovi reklama i preduzeća koja bi mnogo izgubila ako više ne budu mogli ciljati kupce personaliziranim reklamama, prenosi The Guardian.

    Društvena mreža Facebook nije sama u ovom protivljenju: grupa najvećih njemačkih medija, tehnoloških i reklamnih kompanija, predvođena digitalnom izdavačkom kućom Axel Springer, podnijela je žalbu njemačkom regulatoru za konkurenciju tvrdeći da bi nova pravila mogla dovesti do 60% pada prihoda od reklamiranja aplikacija koje su izrađivali app programeri.

    U Francuskoj je podnesena gotovo suprotna žalba regulatoru za zaštitu privatnosti u zemlji, nakon što je potrošačka grupa Noyb u novembru tvrdila da bi kompanija trebala ne samo što prije uvesti alate za privatnost, već bi trebala i u potpunosti ukloniti ID za reklame.

    – Svojim žalbama želimo primijeniti jednostavan princip: tragači su ilegalni, osim ako korisnik slobodno pristane na njih – rekao je Stefano Rossetti, advokat za privatnost u Noybu.

    U pismu koalicije grupa za privatnost, Appleova direktorica za globalnu privatnost Jane Horvath pokušala ih je razuvjeriti – i iskoristila je priliku da kritikuje Facebook.

    – Razvili smo “Kontrolu praćenja drugih aplikacija” iz jednog razloga – jer dijelimo vašu zabrinutost zbog praćenja korisnika bez njihovog pristanka i grupiranja i preprodaje podataka od strane marketinških mreža i posrednika podataka. Facebook i drugi imaju sasvim drugačiji pristup ciljanim korisnicima. Ne samo što dopuštaju grupiranje korisnika u manje segmente, već i detaljne podatke o aktivnostima internetskog pregledavanja za ciljanje reklame – dodala je Horvath.

    Uz funkcije privatnosti, iOS 14.5 omogućava korisnicima iPhonea da otključaju telefon svojim Apple Watchom ako nose masku za lice, a podržava i Appleov uređaj za praćenje izgubljenih ključeva AirTag. Dostavljen je uz nadogradnju na macOS koja popravlja „kritičnu“ sigurnosnu manu.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Korisnici iphonea sada mogu spriječiti njihovo praćenje od strane drugih aplikacija. Uprkos protestima Facebooka i drugih marketinških industrija, Apple je ovaj update pustio u javnost i dao ovu mogućnost svojim korisnicima.

    Ažuriranje, iOS 14.5, uključuje postavku nazvanu “Kontrolu praćenja drugih aplikacija”, koja prvi put zahtijeva od aplikacija da zatraže pristanak korisnika prije nego što budu mogli pratiti svoje aktivnosti u drugim aplikacijama i web lokacijama.

    - Reklama -

    Ako korisnici odbiju, tada aplikacije neće moći pristupiti jedinstvenom ID-u korisnika koji im je potreban da bi pratili pojedince dok žive svoj digitalni život.

    - Reklama -

    Npr. “Dozvoliti (aplikaciji igre) da prati vaše aktivnosti u drugim aplikacijama, lokacijama ili web stranicama?” prikazat će se za aplikacije koje zahtijevaju pristup ID broju. Možda će moći koristiti druge metode, poznate kao “otisci prstiju”, kako bi postigli isti cilj, ali Apple kaže da bi to učinilo njihovo izbacivanje iz App Storea.

    - Reklama -

    Ovaj update je bio najavljen još prošlog ljeta kako bi njegov izlazak u javnost mogao biti na jesen iste godine, ali Apple je odgodio njegovu implementaciju šest mjeseci kako bi industriji dao vremena za pripremu.

    U decembru je Facebook pokrenuo sveobuhvatni napad na “Apple”, a šef kompanije za poslovni marketing i poslovne proizvode Dan Levy tvrdio je da je postavka zapravo “vezana za kontrolu cijelog interneta ”.

    – Ovdje se radi o dugoročnom pogledu koji je antipersonalizovao marketing i mislimo da svijet pokušava vratiti 10 ili 20 godina unazad – dodao je Dan Levy.

    Facebook je pokrenuo sjajnu reklamnu kampanju tvrdeći da su prava žrtva promjena. „Vaša pivnica iz susjedstva, vaš prijatelj koji je vlasnik maloprodajnog preduzeća, vaš rođak koji je pokrenuo uslugu planiranja raznih događaja i programeri igara koji besplatno grade aplikacije koje koristite i sl. su tipovi reklama i preduzeća koja bi mnogo izgubila ako više ne budu mogli ciljati kupce personaliziranim reklamama, prenosi The Guardian.

    Društvena mreža Facebook nije sama u ovom protivljenju: grupa najvećih njemačkih medija, tehnoloških i reklamnih kompanija, predvođena digitalnom izdavačkom kućom Axel Springer, podnijela je žalbu njemačkom regulatoru za konkurenciju tvrdeći da bi nova pravila mogla dovesti do 60% pada prihoda od reklamiranja aplikacija koje su izrađivali app programeri.

    U Francuskoj je podnesena gotovo suprotna žalba regulatoru za zaštitu privatnosti u zemlji, nakon što je potrošačka grupa Noyb u novembru tvrdila da bi kompanija trebala ne samo što prije uvesti alate za privatnost, već bi trebala i u potpunosti ukloniti ID za reklame.

    – Svojim žalbama želimo primijeniti jednostavan princip: tragači su ilegalni, osim ako korisnik slobodno pristane na njih – rekao je Stefano Rossetti, advokat za privatnost u Noybu.

    U pismu koalicije grupa za privatnost, Appleova direktorica za globalnu privatnost Jane Horvath pokušala ih je razuvjeriti – i iskoristila je priliku da kritikuje Facebook.

    – Razvili smo “Kontrolu praćenja drugih aplikacija” iz jednog razloga – jer dijelimo vašu zabrinutost zbog praćenja korisnika bez njihovog pristanka i grupiranja i preprodaje podataka od strane marketinških mreža i posrednika podataka. Facebook i drugi imaju sasvim drugačiji pristup ciljanim korisnicima. Ne samo što dopuštaju grupiranje korisnika u manje segmente, već i detaljne podatke o aktivnostima internetskog pregledavanja za ciljanje reklame – dodala je Horvath.

    Uz funkcije privatnosti, iOS 14.5 omogućava korisnicima iPhonea da otključaju telefon svojim Apple Watchom ako nose masku za lice, a podržava i Appleov uređaj za praćenje izgubljenih ključeva AirTag. Dostavljen je uz nadogradnju na macOS koja popravlja „kritičnu“ sigurnosnu manu.

    Zenica
    overcast clouds
    12.8 ° C
    12.8 °
    12.8 °
    36 %
    1.7kmh
    90 %
    sub
    14 °
    ned
    5 °
    pon
    10 °
    uto
    15 °
    sri
    10 °