22.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    broken clouds
    22.9 ° C
    23.2 °
    22.9 °
    59 %
    2.1kmh
    51 %
    pet
    35 °
    sub
    28 °
    ned
    31 °
    pon
    35 °
    uto
    26 °
    NSBiH promjenama statuta unazadio bh. fudbal deset godina

    NSBiH promjenama statuta unazadio bh. fudbal deset godina

    NSBiH promjenama statuta unazadio bh. fudbal deset godina

    Nakon mjeseci čekanja, N/FSBiH objavio je na svojoj službenoj stranici novi, izmijenjeni statut, koji je izglasan krajem augusta ove godine.

    Na prvi pogled izmjene u odnosu na stari statut vraćaju Fudbalski savez i generalno bh. fudbal u vremena kada su FIFA i UEFA suspendovali krovnu kuću bh fudbala zbog miješanja politike i sporta.

    Izmjene u statutu za koje su glasali delegati skupštine N/FSBiH najviše se odnose na rad Izvršnog odbora saveza, koji je do sada odluke donosio sa više od dvije trećine glasova, što je bio jedan od uslova ukidanja suspenzije, a na ponovno zakazanoj sjednici donijeta je odluka da će odluke biti pravovaljane usvajanjem apsolutnom većinom (50%+1 glas).

    Novi statut, međutim, vraća bh. fudbal u neslavna vremena suspenzije, a nekoliko formulacija, naročito u izmjeni člana 38. jasno ukazuje na to.

    Naime, za pravovaljanu odluku u Nogometnom savezu Bosne i Hercegovine, potrebno je dvije trećine glasova članova Izvršnog odbora, od kojih jedan glas mora biti iz Fudbalskog Saveza Republike Srpske i dva glasa iz Nogometnog Saveza Federacije BiH, a i tu glas moraju dati po jedan predstavnik iz Kantonalnog i jedan predstavnik iz Županijskog saveza. Naročito sporna je formulacija “Županijski savez”, budući da je sam naziv “županija” okarakterisan kao neustavan 1998. godine.

    Nadalje sama podjela na “kantone” i “županije” implicira da su u NS FBiH i N/FSBiH prepoznate, i u okvirima saveza, ozakonjene etničke podjele, što je glavni razlog što je N/FSBiH uopšte suspendovan 2011. godine.

    Time dolazimo do zaključka da je Izvršni Odbor krovne kuće bh fudbala trenutno ustrojen sličnim modelom kao i sama država, gdje postoje tri etničke komponente (samo što se u statutu tako ne nazivaju), te da bilo koja etnička komponenta po bilo kojem pitanju može blokirati odluke koje im se ne dopadaju.

    Jasno je da je usvojen politički model, te da je etničkim komponentama data mogućnost da bilo kada povuku pitanje “vitalnog nacionalnog interesa”, što bi moglo blokirati bitne odluke koje moraju biti donesene u vrhovnom fudbalskom savezu u Bosni i Hercegovini.

    Da li će, kada i kako reagirati Evropska nogometna federacija (UEFA) i vrhovna svjetska nogometna federacija (FIFA), za sada nije poznato, ali je sigurno da u novom statutu postoje elementi slični onim koji su doveli do suspenzije, a samim tim i za novu suspenziju Nogometnog/Fudbalskog Saveza Bosne i Hercegovine.

    Nakon mjeseci čekanja, N/FSBiH objavio je na svojoj službenoj stranici novi, izmijenjeni statut, koji je izglasan krajem augusta ove godine.

    Na prvi pogled izmjene u odnosu na stari statut vraćaju Fudbalski savez i generalno bh. fudbal u vremena kada su FIFA i UEFA suspendovali krovnu kuću bh fudbala zbog miješanja politike i sporta.

    Izmjene u statutu za koje su glasali delegati skupštine N/FSBiH najviše se odnose na rad Izvršnog odbora saveza, koji je do sada odluke donosio sa više od dvije trećine glasova, što je bio jedan od uslova ukidanja suspenzije, a na ponovno zakazanoj sjednici donijeta je odluka da će odluke biti pravovaljane usvajanjem apsolutnom većinom (50%+1 glas).

    Novi statut, međutim, vraća bh. fudbal u neslavna vremena suspenzije, a nekoliko formulacija, naročito u izmjeni člana 38. jasno ukazuje na to.

    Naime, za pravovaljanu odluku u Nogometnom savezu Bosne i Hercegovine, potrebno je dvije trećine glasova članova Izvršnog odbora, od kojih jedan glas mora biti iz Fudbalskog Saveza Republike Srpske i dva glasa iz Nogometnog Saveza Federacije BiH, a i tu glas moraju dati po jedan predstavnik iz Kantonalnog i jedan predstavnik iz Županijskog saveza. Naročito sporna je formulacija “Županijski savez”, budući da je sam naziv “županija” okarakterisan kao neustavan 1998. godine.

    Nadalje sama podjela na “kantone” i “županije” implicira da su u NS FBiH i N/FSBiH prepoznate, i u okvirima saveza, ozakonjene etničke podjele, što je glavni razlog što je N/FSBiH uopšte suspendovan 2011. godine.

    Time dolazimo do zaključka da je Izvršni Odbor krovne kuće bh fudbala trenutno ustrojen sličnim modelom kao i sama država, gdje postoje tri etničke komponente (samo što se u statutu tako ne nazivaju), te da bilo koja etnička komponenta po bilo kojem pitanju može blokirati odluke koje im se ne dopadaju.

    Jasno je da je usvojen politički model, te da je etničkim komponentama data mogućnost da bilo kada povuku pitanje “vitalnog nacionalnog interesa”, što bi moglo blokirati bitne odluke koje moraju biti donesene u vrhovnom fudbalskom savezu u Bosni i Hercegovini.

    Da li će, kada i kako reagirati Evropska nogometna federacija (UEFA) i vrhovna svjetska nogometna federacija (FIFA), za sada nije poznato, ali je sigurno da u novom statutu postoje elementi slični onim koji su doveli do suspenzije, a samim tim i za novu suspenziju Nogometnog/Fudbalskog Saveza Bosne i Hercegovine.

    IzvorN1
    NSBiH promjenama statuta unazadio bh. fudbal deset godina
    NSBiH promjenama statuta unazadio bh. fudbal deset godina

    Posljednje objavljeno