22.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    scattered clouds
    22.9 ° C
    23.2 °
    22.9 °
    65 %
    1.8kmh
    29 %
    čet
    37 °
    pet
    33 °
    sub
    27 °
    ned
    30 °
    pon
    24 °
    Od 6.000 testiranih učenika u BiH 24% ne poznaje osnove matematičkih operacija

    Od 6.000 testiranih učenika u BiH 24% ne poznaje osnove matematičkih operacija

    Od 6.000 testiranih učenika u BiH 24% ne poznaje osnove matematičkih operacija

    Prije godinu dana Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH objavila je rezultate Pissa istraživanja, znanja bh. petnaestogodišnjaka. Podsjećamo, čak njih 50 posto je bilo nepismeno.

    Najnoviji rezultati TIMSS istraživanja u znanju iz matematike i prirodnih nauka još su porazniji. Među 56 zemalja svijeta gotovo smo na samom dnu. Nakon propalog Aprilskog paketa, ovo je najgore što se dogodilo državi BiH.

    Na osnovu istraživanja provedenog u maju i junu prošle godine na uzorku od oko 6. 000 učenika postignuća bh. desetogodišnjaka u znanju iz matematike i prirodnih nauka su ispod prosjeka TIMSS skale, koji iznosi 500 bodova. Od nas su bolje pozicionirani i Srbija i Hrvatska, a gore tek zemlje poput Čilea, Južne Afrike ili Filipina. Porazno je da čak 24% naše testirane djece ne poznaje ni parametre osnovnih matematičkih operacija.

    • To znači da ti učenici nisu u stanju primijeniti operacije sabiranja i oduzimanja, niti se mogu snaći sa jednostavnim tabelama ili grafikonima – istakla je Žaneta Džumhur, glavna analitičarka Agencije Aposo BiH.

    Slična je situacija sa znanjem naše djece iz prirodnih nauka, a jedini lijek je iz korijena mijenjati pristup nastavnim planovima i programima.

    • Prvenstveno je potrebna hitna revizija i unapređenje nastavnih planova i programa, usmjeravajući ih na ishode učenja. Nakon toga slijedi usvajanje novih pristupa poučavanju i vrednovanju i ogroman naglasak staviti na kontinuirani profesionalni razvoj nastavnog kadra – navodi Maja Stojkić, direktorica Agencije Aposo BiH.
    • Nadam se da će nas ovaj obrazovni alarm, koji se po treći put oglašava, sve probuditi da radimo kvalitetne promjene u cilju unapređenja kvaliteta obrazovanja – poručila je Alisa Ibraković, zamjenica direktorice Agencije Aposo BiH.

    Ali u rascjepkanom i prema nadležnostima podijeljenom sistemu obrazovanja u kojem je sve pitanje politike kantona i entiteta, a ulaganje u mladost podložno budžetskim ograničenjima, priča o odgovornom društvu zapravo je čista utopija. Zbog toga će i posljedice obrazovanja tokom pandemije doći na naplatu narednih godina.

    Prije godinu dana Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH objavila je rezultate Pissa istraživanja, znanja bh. petnaestogodišnjaka. Podsjećamo, čak njih 50 posto je bilo nepismeno.

    Najnoviji rezultati TIMSS istraživanja u znanju iz matematike i prirodnih nauka još su porazniji. Među 56 zemalja svijeta gotovo smo na samom dnu. Nakon propalog Aprilskog paketa, ovo je najgore što se dogodilo državi BiH.

    Na osnovu istraživanja provedenog u maju i junu prošle godine na uzorku od oko 6. 000 učenika postignuća bh. desetogodišnjaka u znanju iz matematike i prirodnih nauka su ispod prosjeka TIMSS skale, koji iznosi 500 bodova. Od nas su bolje pozicionirani i Srbija i Hrvatska, a gore tek zemlje poput Čilea, Južne Afrike ili Filipina. Porazno je da čak 24% naše testirane djece ne poznaje ni parametre osnovnih matematičkih operacija.

    • To znači da ti učenici nisu u stanju primijeniti operacije sabiranja i oduzimanja, niti se mogu snaći sa jednostavnim tabelama ili grafikonima – istakla je Žaneta Džumhur, glavna analitičarka Agencije Aposo BiH.

    Slična je situacija sa znanjem naše djece iz prirodnih nauka, a jedini lijek je iz korijena mijenjati pristup nastavnim planovima i programima.

    • Prvenstveno je potrebna hitna revizija i unapređenje nastavnih planova i programa, usmjeravajući ih na ishode učenja. Nakon toga slijedi usvajanje novih pristupa poučavanju i vrednovanju i ogroman naglasak staviti na kontinuirani profesionalni razvoj nastavnog kadra – navodi Maja Stojkić, direktorica Agencije Aposo BiH.
    • Nadam se da će nas ovaj obrazovni alarm, koji se po treći put oglašava, sve probuditi da radimo kvalitetne promjene u cilju unapređenja kvaliteta obrazovanja – poručila je Alisa Ibraković, zamjenica direktorice Agencije Aposo BiH.

    Ali u rascjepkanom i prema nadležnostima podijeljenom sistemu obrazovanja u kojem je sve pitanje politike kantona i entiteta, a ulaganje u mladost podložno budžetskim ograničenjima, priča o odgovornom društvu zapravo je čista utopija. Zbog toga će i posljedice obrazovanja tokom pandemije doći na naplatu narednih godina.

    Od 6.000 testiranih učenika u BiH 24% ne poznaje osnove matematičkih operacija
    Od 6.000 testiranih učenika u BiH 24% ne poznaje osnove matematičkih operacija

    Posljednje objavljeno