-0.1 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    broken clouds
    -0.1 ° C
    -0.1 °
    -0.1 °
    92 %
    1.2kmh
    58 %
    sri
    -2 °
    čet
    3 °
    pet
    6 °
    sub
    6 °
    ned
    4 °
    OSCE i Ministarstvo obrazovanja ZDK potpisali memorandum o saradnji

    OSCE i Ministarstvo obrazovanja ZDK potpisali memorandum o saradnji

    OSCE i Ministarstvo obrazovanja ZDK potpisali memorandum o saradnji

    Šefica Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Kathleen Kavalec i ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) Spahija Kozlić potpisali su memorandum o saradnji na implementaciji projekta “Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu”.

    Projekat uključuje podršku Misije OSCE-a u BiH ovom ministarstvu u pogledu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja kroz razvoj predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje zasnovanih na ishodima učenja, a u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Bosni i Hercegovini.

    • Ovo što ćemo činiti naredne dvije godine prvi je veći zahvat u nastavne planove i programe osnovnih i srednjih škola nakon 1995. godine. Nastavni planovi i programi su se u ovom periodu samo parcijalno mijenjali i vrijeme je da krenemo u općenitu reformu nastavnih planova i programa – rekao je ministar Kozlić.

    Dodao je da će “vodilja” biti PISA rezultati, koji nisu bili dobri, tako da će se u narednoj fazi pokušati popraviti kurikulume osnovnih i srednjih škola kako bi kvalitet obrazovanja u BiH bio daleko bolji. Također, dodao je, veoma korisna će biti i iskustva iz online nastave koja je po prvi put realizovana zbog pandemije koronavirusa.

    Misija OSCE-a osigurala je stručnu, tehničku, logističku i administrativnu podršku, što uključuje pripremu instrukcija i puštanje u rad internetske aplikacije za kurikulum, finansiranje web-hostinga, obuke za uposlenike Pedagoškog zavoda Zenica, koji ima koordinirajuću ulogu u okviru Projekta, obuke za članove Stručnog tima za implementaciju Projekta, kao i obuke za voditelje i članove predmetnih radnih grupa. Pedagoški zavod Zenica, pored navedenih aktivnosti, koordinirat će i aktivnosti na analizi, razvoju, pilotiranju, procjenama utjecaja i usvajanju novih predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije.

    Projekat je finansijski podržan i sredstvima iz budžeta Zeničko-dobojskog kantona, a Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport će voditelje i članove predmetnih radnih grupa za izradu predmetnih kurikuluma odabrati putem javnog poziva, a stručni tim će uključiti 14 koordinatora ispred Pedagoškog zavoda i 21 voditelja predmetnih grupa.

    Ambasadorica Kavalec rekla je da je memorandumom ozvaničena podrška OSCE-a kurikularnoj reformi, koja ne bi bila moguća bez spremnosti lokalnih vlasti te je iskazala posebnu zahvalnost vladama Norveške i Italije na podršci i izdvojenim finansijskim sredstvima. Također se zahvalila i odala priznanje obrazovnim vlastima, institucijama i nastavnicima u ovom kantonu za angažman u organizaciji nastavnog procesa u doba pandemije koronavirusa, dodajući da je njihov brz i odlučan odgovor, ali i da opredjeljenje za poboljšanje obrazovanja kroz sveobuhvatnu izradu predmetnih kurikuluma svjedoči spremnosti da pruže kvalitetno obrazovanje svoj djeci u ovom kantonu.

    Premijer Mirza Ganić zahvalio se OSCE-u na podršci brojnim projektima koji se implementiraju u ZDK-u, a ambasadama Norveške i Italije na izdvojenim finansijskim sredstvima, potvrdivši opredjeljenje kantonalne Vlade da pruži punu podršku kurikularnoj reformi.

    • Moram maksimalno iskoristiti finansijsku i stručnu pomoć koja nam dolazi sa strane, jer smo ranije detektovali probleme ali ih nismo mogli sami riješiti. U ovoj sinergiji profesionalnosti, stručnosti i finansijske pomoći te našoj dobroj volji i usmjerenju da krenemo u reformu, izražavam iskrenu zahvalnost svima koji su podržali ovaj proejkat – rekao je Ganić.

    Projekat ”Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu” se implementira u periodu oktobar 2020. – august 2022. godina. Sa eksperimentalnom fazom primjene novih predmetnih kurikuluma na odabranom uzorku razreda i odjeljenja u osnovnim školama i gimnazijama, otpočet će se u školskoj 2021/2022. godini, a nakon detaljne analize eksperimentalne faze uslijedit će finalne aktivnosti koje se odnose na donošenje i usvajanje novih predmetnih kurikuluma i obuke nastavnika za njihovu primjenu u redovnim osnovnim školama i gimnazijama na području ZDK-a. Primjena novih predmetnih kurikuluma zasnovanih na ishodima učenja planirana je za školsku 2022/2023. godinu.

    Šefica Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Kathleen Kavalec i ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) Spahija Kozlić potpisali su memorandum o saradnji na implementaciji projekta “Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu”.

    Projekat uključuje podršku Misije OSCE-a u BiH ovom ministarstvu u pogledu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja kroz razvoj predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje zasnovanih na ishodima učenja, a u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Bosni i Hercegovini.

    • Ovo što ćemo činiti naredne dvije godine prvi je veći zahvat u nastavne planove i programe osnovnih i srednjih škola nakon 1995. godine. Nastavni planovi i programi su se u ovom periodu samo parcijalno mijenjali i vrijeme je da krenemo u općenitu reformu nastavnih planova i programa – rekao je ministar Kozlić.

    Dodao je da će “vodilja” biti PISA rezultati, koji nisu bili dobri, tako da će se u narednoj fazi pokušati popraviti kurikulume osnovnih i srednjih škola kako bi kvalitet obrazovanja u BiH bio daleko bolji. Također, dodao je, veoma korisna će biti i iskustva iz online nastave koja je po prvi put realizovana zbog pandemije koronavirusa.

    Misija OSCE-a osigurala je stručnu, tehničku, logističku i administrativnu podršku, što uključuje pripremu instrukcija i puštanje u rad internetske aplikacije za kurikulum, finansiranje web-hostinga, obuke za uposlenike Pedagoškog zavoda Zenica, koji ima koordinirajuću ulogu u okviru Projekta, obuke za članove Stručnog tima za implementaciju Projekta, kao i obuke za voditelje i članove predmetnih radnih grupa. Pedagoški zavod Zenica, pored navedenih aktivnosti, koordinirat će i aktivnosti na analizi, razvoju, pilotiranju, procjenama utjecaja i usvajanju novih predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije.

    Projekat je finansijski podržan i sredstvima iz budžeta Zeničko-dobojskog kantona, a Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport će voditelje i članove predmetnih radnih grupa za izradu predmetnih kurikuluma odabrati putem javnog poziva, a stručni tim će uključiti 14 koordinatora ispred Pedagoškog zavoda i 21 voditelja predmetnih grupa.

    Ambasadorica Kavalec rekla je da je memorandumom ozvaničena podrška OSCE-a kurikularnoj reformi, koja ne bi bila moguća bez spremnosti lokalnih vlasti te je iskazala posebnu zahvalnost vladama Norveške i Italije na podršci i izdvojenim finansijskim sredstvima. Također se zahvalila i odala priznanje obrazovnim vlastima, institucijama i nastavnicima u ovom kantonu za angažman u organizaciji nastavnog procesa u doba pandemije koronavirusa, dodajući da je njihov brz i odlučan odgovor, ali i da opredjeljenje za poboljšanje obrazovanja kroz sveobuhvatnu izradu predmetnih kurikuluma svjedoči spremnosti da pruže kvalitetno obrazovanje svoj djeci u ovom kantonu.

    Premijer Mirza Ganić zahvalio se OSCE-u na podršci brojnim projektima koji se implementiraju u ZDK-u, a ambasadama Norveške i Italije na izdvojenim finansijskim sredstvima, potvrdivši opredjeljenje kantonalne Vlade da pruži punu podršku kurikularnoj reformi.

    • Moram maksimalno iskoristiti finansijsku i stručnu pomoć koja nam dolazi sa strane, jer smo ranije detektovali probleme ali ih nismo mogli sami riješiti. U ovoj sinergiji profesionalnosti, stručnosti i finansijske pomoći te našoj dobroj volji i usmjerenju da krenemo u reformu, izražavam iskrenu zahvalnost svima koji su podržali ovaj proejkat – rekao je Ganić.

    Projekat ”Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu” se implementira u periodu oktobar 2020. – august 2022. godina. Sa eksperimentalnom fazom primjene novih predmetnih kurikuluma na odabranom uzorku razreda i odjeljenja u osnovnim školama i gimnazijama, otpočet će se u školskoj 2021/2022. godini, a nakon detaljne analize eksperimentalne faze uslijedit će finalne aktivnosti koje se odnose na donošenje i usvajanje novih predmetnih kurikuluma i obuke nastavnika za njihovu primjenu u redovnim osnovnim školama i gimnazijama na području ZDK-a. Primjena novih predmetnih kurikuluma zasnovanih na ishodima učenja planirana je za školsku 2022/2023. godinu.

    OSCE i Ministarstvo obrazovanja ZDK potpisali memorandum o saradnji

    Posljednje objavljeno