-2.8 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    overcast clouds
    -2.8 ° C
    -2.8 °
    -2.8 °
    73 %
    3.7kmh
    99 %
    ned
    -4 °
    pon
    -3 °
    uto
    -1 °
    sri
    -1 °
    čet
    -0 °

    Počele probe za predstavu ‘Grobnica za Borisa Davidoviča, kako je danas zidamo’

    Počele probe za predstavu ‘Grobnica za Borisa Davidoviča, kako je danas zidamo’

    U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica su u toku probe za novu predstavu „Grobnica za Borisa Davidoviča, kako je danas zidamo“ prema motivima proze Danila Kiša, u režiji Zlatka Pakovića i u produkciji zeničkog BNP-a. Premijerna izvedba predstave je rezervisana za petak, 3. februar u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica.

    Prema riječima reditelja Zlatka Pakovića: „Prošlo je preko 40 godina od prvog izvođenja predstave ‘Grobnica za Borisa Davidoviča’ u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica. Za to vrijeme, izvršene su tektonske historijske promjene u Evropi. Sovjetski Savez je dekomponovan. S lica Evrope zbrisana je ideologija državnog komunizma, a iz istorijske svijesti i sama komunistička ideja kao ideja emancipacije. Nestala je Socijalistička Jugoslavija u krvavim ratovima. Na njenom tlu izvršeni su grozomorni ratni zločini. Nacionalizam je i dalje vladajuća ideologija u jugoslavenskim državama. U Evropi jačaju desnica, etnički i vjerski fundamentalizam, jednom riječju, fašizam se iznova rađa. Neoliberalni kapitalizam je globalna ideologija. Napadom Rusije na Ukrajinu u martu ove, 2022. godine, započeo je novi evropski, možda i Treći svjetski rat. Zbirka pripovijetki ‘Grobnica za Borisa Davidovića’, čudesna je oda čovjekovoj pobuni i hrabrosti da se suprotstavi državnom i ideološkom teroru. Oličenje tog terora bio je staljinizam. Ta knjiga se razračunava upravo s dogmatikom i praksom staljinizma. Otkad je ugledala svijeta, svijet je stariji za 46 godina i, kako stvari stoje, još i grublji, siromašniji i ružniji nego što je bio. Izgleda da je ostao bez ijedne ideje vodilje, osim “ideje” slobodnog tržišta, a ona se ukazuje danas kao najneodgovornija utopija.

    Ova pozorišna predstava teži tome da osvijesti i prezentira tu veliku poromjenu u Evropi i svijetu, koja se dogodila od Pada Berlinskoga zida do ratne agresije na Ukrajinu, a koja je staljinizam pervertirala u jedan novi oblik. Šta je to što danas čovjekovoj individualnoj slobodi prijeti kao što joj je nekad prijetio staljinizam? Koja je to ideoogija, koja kolektivna kultura koja guši slobodu stvaralaštva, sprečava demokratiju i razvoj slobodne ličnosti? Koje su to vrste otpora kojima se čovjek danas otima potčinjavanju? Najzad, koje su to moguće strategije otpora novonastalim oblicima potčinjavanja? To su pitanja kojima se ova predstava bavi. Dakle, licem u lice sa ‘staljinizmom’ našeg doba, kojem treba razotkriti ime i održati čas anatomije! Osnovna ideja predstave, nalazi se u ideji Kišove knjige: tragička i herojska sudbina pojedinca koji se suprotstavlja nemani kolektivnog terora. Bez tog suprotstavljanja, nema ljepote ni osnova za ljubav.“

    U predstavi igraju: Ermina Nišić, Adis Mehanović, Uranela Agić, Saša Handžić, Lana Zablocki, Benjamin Bajramović, Adna Hasanić i Mirza Bajramović. Kompozotir predstave je Damir Avdića, a za kostimografiju je zadužena Sabina Trnka.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica su u toku probe za novu predstavu „Grobnica za Borisa Davidoviča, kako je danas zidamo“ prema motivima proze Danila Kiša, u režiji Zlatka Pakovića i u produkciji zeničkog BNP-a. Premijerna izvedba predstave je rezervisana za petak, 3. februar u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica.

    Prema riječima reditelja Zlatka Pakovića: „Prošlo je preko 40 godina od prvog izvođenja predstave ‘Grobnica za Borisa Davidoviča’ u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica. Za to vrijeme, izvršene su tektonske historijske promjene u Evropi. Sovjetski Savez je dekomponovan. S lica Evrope zbrisana je ideologija državnog komunizma, a iz istorijske svijesti i sama komunistička ideja kao ideja emancipacije. Nestala je Socijalistička Jugoslavija u krvavim ratovima. Na njenom tlu izvršeni su grozomorni ratni zločini. Nacionalizam je i dalje vladajuća ideologija u jugoslavenskim državama. U Evropi jačaju desnica, etnički i vjerski fundamentalizam, jednom riječju, fašizam se iznova rađa. Neoliberalni kapitalizam je globalna ideologija. Napadom Rusije na Ukrajinu u martu ove, 2022. godine, započeo je novi evropski, možda i Treći svjetski rat. Zbirka pripovijetki ‘Grobnica za Borisa Davidovića’, čudesna je oda čovjekovoj pobuni i hrabrosti da se suprotstavi državnom i ideološkom teroru. Oličenje tog terora bio je staljinizam. Ta knjiga se razračunava upravo s dogmatikom i praksom staljinizma. Otkad je ugledala svijeta, svijet je stariji za 46 godina i, kako stvari stoje, još i grublji, siromašniji i ružniji nego što je bio. Izgleda da je ostao bez ijedne ideje vodilje, osim “ideje” slobodnog tržišta, a ona se ukazuje danas kao najneodgovornija utopija.

    Ova pozorišna predstava teži tome da osvijesti i prezentira tu veliku poromjenu u Evropi i svijetu, koja se dogodila od Pada Berlinskoga zida do ratne agresije na Ukrajinu, a koja je staljinizam pervertirala u jedan novi oblik. Šta je to što danas čovjekovoj individualnoj slobodi prijeti kao što joj je nekad prijetio staljinizam? Koja je to ideoogija, koja kolektivna kultura koja guši slobodu stvaralaštva, sprečava demokratiju i razvoj slobodne ličnosti? Koje su to vrste otpora kojima se čovjek danas otima potčinjavanju? Najzad, koje su to moguće strategije otpora novonastalim oblicima potčinjavanja? To su pitanja kojima se ova predstava bavi. Dakle, licem u lice sa ‘staljinizmom’ našeg doba, kojem treba razotkriti ime i održati čas anatomije! Osnovna ideja predstave, nalazi se u ideji Kišove knjige: tragička i herojska sudbina pojedinca koji se suprotstavlja nemani kolektivnog terora. Bez tog suprotstavljanja, nema ljepote ni osnova za ljubav.“

    U predstavi igraju: Ermina Nišić, Adis Mehanović, Uranela Agić, Saša Handžić, Lana Zablocki, Benjamin Bajramović, Adna Hasanić i Mirza Bajramović. Kompozotir predstave je Damir Avdića, a za kostimografiju je zadužena Sabina Trnka.

    Posljednje objavljeno