5 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Prestaje proizvodnja legendarne “Bube”

    Prestaje proizvodnja legendarne “Bube”

    Kompanija “Folksvagen” ove sedmice obustavlja proizvodnju posljednje verzije modela “Buba”.

    Ovaj automobil se proizvodi od 1938. godine, a bio je dio najmračnijih trenutaka Njemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol njemačke ekonomske poslijeratne obnove i uspona srednje klase.

    “Buba” je bila primjer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom svijeta, a u SAD je tokom ’60-ih bila amblem kontrakulture.

    Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u historiji dizajna, poput boce “koka-kole”, prenio je AP.

    Originalni dizajn je djelo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o “narodnom automobilu”, po ugledu na “ford model t” u Americi.

    “Folksvagenova” fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionh snaga, prenesena u vlasništvo njemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas djelimični vlasnik kompanije.

    Do 1955. godine proizvedena je milionita “buba” u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gdje je 1968. godine prodato 563.522 primjerka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.

    Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput “golfa”. “Buba” nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.

    “Nova buba”, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi “golfa”, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora “Folksvagena” Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.

    Posljednji primjerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju poslije ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obilježen kraj proizvodnje.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Kompanija “Folksvagen” ove sedmice obustavlja proizvodnju posljednje verzije modela “Buba”.

    Ovaj automobil se proizvodi od 1938. godine, a bio je dio najmračnijih trenutaka Njemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol njemačke ekonomske poslijeratne obnove i uspona srednje klase.

    - Reklama -

    “Buba” je bila primjer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom svijeta, a u SAD je tokom ’60-ih bila amblem kontrakulture.

    - Reklama -

    Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u historiji dizajna, poput boce “koka-kole”, prenio je AP.

    - Reklama -

    Originalni dizajn je djelo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o “narodnom automobilu”, po ugledu na “ford model t” u Americi.

    “Folksvagenova” fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionh snaga, prenesena u vlasništvo njemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas djelimični vlasnik kompanije.

    Do 1955. godine proizvedena je milionita “buba” u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gdje je 1968. godine prodato 563.522 primjerka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.

    Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput “golfa”. “Buba” nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.

    “Nova buba”, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi “golfa”, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora “Folksvagena” Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.

    Posljednji primjerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju poslije ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obilježen kraj proizvodnje.

    IzvorBHRT
    Zenica
    overcast clouds
    5 ° C
    5 °
    5 °
    97 %
    0.1kmh
    87 %
    sri
    5 °
    čet
    11 °
    pet
    17 °
    sub
    18 °
    ned
    23 °