6.6 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Prezentirane činjenice o zastoju izgradnje Koridora Vc

    Prezentirane činjenice o zastoju izgradnje Koridora Vc

    Federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić danas je na vanrednoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH o zastoju u gradnji koridora Vc i stanju u preduzeće Autoceste FBiH izjavio da stanje nije zadovoljavajuće jer je po okončanju dionica Tarčin-Zenica, Bijača-Zvirovići, te započetih radova na dionici Svilaj-Odžak došlo do usporavanja aktivnosti zbog objektivnih okolnosti.

    Odgovarajuće probleme, navodi, izazvalo je stanje u JP Autoceste FBiH, koje su cijeli period rada aktuelne Vlade FBiH imale imale vršitelje dužnosti Uprava i Nadzornog odbora. Nova uprava, kako je rečeno, naslijedila je 173 miliona KM kratkoročnih obaveza i prazan tekući račun.

    – U takvim okolnostima, direktor i članovi Uprave su radili s ograničenim ovlastima zbog neriješenih odnosa uglavnom nisu djelovali kao tim, a i suradnja s Ministarstvom nije bila na zadovoljavajućem nivou – kazao je Lasić, dodajući da za nastavak realizacije projekta poduzete konkretne mjere.

    Očekuje da će uskoro biti usvojen zakon o izmjenama zakona o akcizama BiH kojim se treba osigurati dodatni izvori finansiranja za ove namjene.

    U tom pogledu, resorno ministarstvo i Autoceste FBiH u saradnji s Vladom i Federalnim ministarstvom finasija, kaže Lasić, pokušavaju iznaći i druge potencijalne izvore finansiranja preostalih projekata, priznajući da taj proces ide sporo.

    Predstavnik JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo potvrdio je da je 695,9 miliona eura osigurano za finansiranje ili je u fazi potpisivanja za sljedeće dionice: Buna – Počitelj 32 miliona eura (tenderska procedura, ugovor potpisan), Buna – Kvanj 100 miliona eura (sredninom 2017. potpis ugovora), Mostar jug – Buna 60 miliona eura, Vraca – Pečuj 48,5 + 9.5 miliona eura (ugovor potpisan), Ponirak – Vraca 50 +15,9 +25 miliona eura (april 2017. -potpis ugovora), Vranduk – Ponirak 49 miliona eura (april 2017. – potpis ugovora), Nemila – Vranduk 36 milona eura (august 2017. – potpis ugovora), Poprikuše – Nemila 100+70 miliona eura, Tarčin – Ivan 50 +50 miliona eura. Izrada svih projekata predviđena je do kraja trećeg kvartala 2017. godine.

    – Jedini uvjet da se navedena sredstva aktiviraju je akciza na gorivo to jest usvajanje zakona o akcizama. Pod uvjetom nove akcize za gorivo osiguran je novi investicioni ciklus od 1,36 milijardi KM kod MFI za novih 85 km autoputa, pripremljeni su tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banake u visini od 1,1 milijardi KM za 27 km i pripremljen projekat koncesije vrijednosti 723 miliona KM za novih 38 km – naglasio je Bučo.

    Za pripremljene projekte Klopče-Pečulj od 96 miliona eura, ranije je bilo osigurano 60 miliona eura, te je nedostajalo 36 miliona eura. Ukazao je da su efektivna sredstva za dionicu Počitelj – Zvirovići u iznosu od 100 miliona eura postala u julu 2016.

    – Iako izgleda da se ništa ne radi u toku je izgradnja brze ceste Lašva – Jajce i za nastavak projekta od Travnika do Jajca imamo elaborate za eksproprijaciju. Očekujemo da ćemo u maju od Vlade dobiti 120 miliona KM ruskog duga. Također, priključak od Žepča prema Tuzli je idejni projekat koji je kompletno završen. Ubjeđeni smo da otvara puno više perspektiva i alternativne pravce. U tom kontekstu ispoštovat ćemo šta se dogovori na višim nivoima – istakao je direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.

    Poslanicima je ukazao da su u ovom preduzeću „bili svjesni da nešto škripi kada Vlada, koja je imenovala ovu Upravu, nije podržala godišnji plan JP Autoceste FBiH“.

    Ocijenio je neophodnim da se osigura podrška dugoročnom planu investicija minimalno četiri godine, poboljša protočnost akata, ubrza ratifikacija svih ugovorenih kredita kod MFI, podrže alternativni EXIM izvori finansiranja odobravanjem suverene garancije.

    – Parlament bi mogao značajno ubrzati realizaciju i to usvajanjem četverogodišnjeg plana, ratifikacijom svih sporazuma o zajmu u najkraćem mogućem roku, kao i donošenjem odluke Vlade i davanje saglasnosti Parlamenta za pokretanje tenderske procedure za projekt Mostar sjever – Mostar jug i tunel Prenj prema modelu DB+F (iz EXIT izvora). Ovaj sistem ima ogromnu šansu samo treba povući ručnu i krenuti u realizaciju – poručio je Terzić.

    Predložio da jedan od zaključaka vanredne sjednice bude taj da Predstavnički dom podržava spajanje Beograda i Sarajeva izgradnjom puta Žepče – Tuzla – Brčko – Bijeljina.

    Umjesto najavljenog velikog gradilišta, vidljive su samo kadrovske križaljke. Novi kilometri i putni pravci ostaju nevidljivi. Razlozi su ovo zbog kojih su iz opozcije zatražili održavanje vanredne sjednice kako bi, konačno, bilo jasno ko je krivac za zastoje u izgradnji na Koridoru Vc.

    – Praktično je da za dvije godine nemamo izgrađenog nijednog metra autoceste, o kilometrima da ne pričamo, tako da je već izvjesno da će mandat ove Vlade proći bez izgradnje ijednog metra – kazao je SDP-ov poslanik Damir Mašić.

    Činjenica je da značajnija kilometraža autopute nije napravljena. Svjesni su toga i u vladajućoj koaliciji, ali tvrde – kočnica je bilo mnogo. Trenutno se traže sredstva za kreditiranje, a konkretne pomake očekuju u narednih pola godine.

    – Ovo je, očigledno, borba za dio kolača – neki vide to kao biznis, ali drugi, kao članovi Parlamenta, moraju to vidjeti kao obavezu da se putevi grade – naveo je SDA-ov Safet Kešo

    Predsjednik Kluba SBB-a Nasir Beganović poručio je da će njegova stranka učiniti sve da se ubrzaju projekti i na Koridoru Vc i na drugim infrastrukturnim projektima

    Do sada je u Federaciji izgrađeno 98 kilometara autoputa. Za nastavak gradnje osigurano je 780 miliona eura koje treba staviti u funkciju. A onda se čeka na usvajanje izmjena i dopuna Zakona o akcizama. Inače, slijedi potpuna obustave gradnje do 2020. godine, jer prihodi Autocesta Federacije ne mogu pokriti ni već postojeće kredite.

    Sjednica je završena bez zaključaka.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić danas je na vanrednoj sjednici Predstavničkog doma Parlamenta FBiH o zastoju u gradnji koridora Vc i stanju u preduzeće Autoceste FBiH izjavio da stanje nije zadovoljavajuće jer je po okončanju dionica Tarčin-Zenica, Bijača-Zvirovići, te započetih radova na dionici Svilaj-Odžak došlo do usporavanja aktivnosti zbog objektivnih okolnosti.

    Odgovarajuće probleme, navodi, izazvalo je stanje u JP Autoceste FBiH, koje su cijeli period rada aktuelne Vlade FBiH imale imale vršitelje dužnosti Uprava i Nadzornog odbora. Nova uprava, kako je rečeno, naslijedila je 173 miliona KM kratkoročnih obaveza i prazan tekući račun.

    - Reklama -

    – U takvim okolnostima, direktor i članovi Uprave su radili s ograničenim ovlastima zbog neriješenih odnosa uglavnom nisu djelovali kao tim, a i suradnja s Ministarstvom nije bila na zadovoljavajućem nivou – kazao je Lasić, dodajući da za nastavak realizacije projekta poduzete konkretne mjere.

    - Reklama -

    Očekuje da će uskoro biti usvojen zakon o izmjenama zakona o akcizama BiH kojim se treba osigurati dodatni izvori finansiranja za ove namjene.

    - Reklama -

    U tom pogledu, resorno ministarstvo i Autoceste FBiH u saradnji s Vladom i Federalnim ministarstvom finasija, kaže Lasić, pokušavaju iznaći i druge potencijalne izvore finansiranja preostalih projekata, priznajući da taj proces ide sporo.

    Predstavnik JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo potvrdio je da je 695,9 miliona eura osigurano za finansiranje ili je u fazi potpisivanja za sljedeće dionice: Buna – Počitelj 32 miliona eura (tenderska procedura, ugovor potpisan), Buna – Kvanj 100 miliona eura (sredninom 2017. potpis ugovora), Mostar jug – Buna 60 miliona eura, Vraca – Pečuj 48,5 + 9.5 miliona eura (ugovor potpisan), Ponirak – Vraca 50 +15,9 +25 miliona eura (april 2017. -potpis ugovora), Vranduk – Ponirak 49 miliona eura (april 2017. – potpis ugovora), Nemila – Vranduk 36 milona eura (august 2017. – potpis ugovora), Poprikuše – Nemila 100+70 miliona eura, Tarčin – Ivan 50 +50 miliona eura. Izrada svih projekata predviđena je do kraja trećeg kvartala 2017. godine.

    – Jedini uvjet da se navedena sredstva aktiviraju je akciza na gorivo to jest usvajanje zakona o akcizama. Pod uvjetom nove akcize za gorivo osiguran je novi investicioni ciklus od 1,36 milijardi KM kod MFI za novih 85 km autoputa, pripremljeni su tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banake u visini od 1,1 milijardi KM za 27 km i pripremljen projekat koncesije vrijednosti 723 miliona KM za novih 38 km – naglasio je Bučo.

    Za pripremljene projekte Klopče-Pečulj od 96 miliona eura, ranije je bilo osigurano 60 miliona eura, te je nedostajalo 36 miliona eura. Ukazao je da su efektivna sredstva za dionicu Počitelj – Zvirovići u iznosu od 100 miliona eura postala u julu 2016.

    – Iako izgleda da se ništa ne radi u toku je izgradnja brze ceste Lašva – Jajce i za nastavak projekta od Travnika do Jajca imamo elaborate za eksproprijaciju. Očekujemo da ćemo u maju od Vlade dobiti 120 miliona KM ruskog duga. Također, priključak od Žepča prema Tuzli je idejni projekat koji je kompletno završen. Ubjeđeni smo da otvara puno više perspektiva i alternativne pravce. U tom kontekstu ispoštovat ćemo šta se dogovori na višim nivoima – istakao je direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić.

    Poslanicima je ukazao da su u ovom preduzeću „bili svjesni da nešto škripi kada Vlada, koja je imenovala ovu Upravu, nije podržala godišnji plan JP Autoceste FBiH“.

    Ocijenio je neophodnim da se osigura podrška dugoročnom planu investicija minimalno četiri godine, poboljša protočnost akata, ubrza ratifikacija svih ugovorenih kredita kod MFI, podrže alternativni EXIM izvori finansiranja odobravanjem suverene garancije.

    – Parlament bi mogao značajno ubrzati realizaciju i to usvajanjem četverogodišnjeg plana, ratifikacijom svih sporazuma o zajmu u najkraćem mogućem roku, kao i donošenjem odluke Vlade i davanje saglasnosti Parlamenta za pokretanje tenderske procedure za projekt Mostar sjever – Mostar jug i tunel Prenj prema modelu DB+F (iz EXIT izvora). Ovaj sistem ima ogromnu šansu samo treba povući ručnu i krenuti u realizaciju – poručio je Terzić.

    Predložio da jedan od zaključaka vanredne sjednice bude taj da Predstavnički dom podržava spajanje Beograda i Sarajeva izgradnjom puta Žepče – Tuzla – Brčko – Bijeljina.

    Umjesto najavljenog velikog gradilišta, vidljive su samo kadrovske križaljke. Novi kilometri i putni pravci ostaju nevidljivi. Razlozi su ovo zbog kojih su iz opozcije zatražili održavanje vanredne sjednice kako bi, konačno, bilo jasno ko je krivac za zastoje u izgradnji na Koridoru Vc.

    – Praktično je da za dvije godine nemamo izgrađenog nijednog metra autoceste, o kilometrima da ne pričamo, tako da je već izvjesno da će mandat ove Vlade proći bez izgradnje ijednog metra – kazao je SDP-ov poslanik Damir Mašić.

    Činjenica je da značajnija kilometraža autopute nije napravljena. Svjesni su toga i u vladajućoj koaliciji, ali tvrde – kočnica je bilo mnogo. Trenutno se traže sredstva za kreditiranje, a konkretne pomake očekuju u narednih pola godine.

    – Ovo je, očigledno, borba za dio kolača – neki vide to kao biznis, ali drugi, kao članovi Parlamenta, moraju to vidjeti kao obavezu da se putevi grade – naveo je SDA-ov Safet Kešo

    Predsjednik Kluba SBB-a Nasir Beganović poručio je da će njegova stranka učiniti sve da se ubrzaju projekti i na Koridoru Vc i na drugim infrastrukturnim projektima

    Do sada je u Federaciji izgrađeno 98 kilometara autoputa. Za nastavak gradnje osigurano je 780 miliona eura koje treba staviti u funkciju. A onda se čeka na usvajanje izmjena i dopuna Zakona o akcizama. Inače, slijedi potpuna obustave gradnje do 2020. godine, jer prihodi Autocesta Federacije ne mogu pokriti ni već postojeće kredite.

    Sjednica je završena bez zaključaka.

    Zenica
    broken clouds
    6.6 ° C
    6.6 °
    6.6 °
    95 %
    1.3kmh
    54 %
    sri
    12 °
    čet
    11 °
    pet
    17 °
    sub
    18 °
    ned
    12 °