5.6 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Zenica
    overcast clouds
    5.6 ° C
    5.6 °
    5.6 °
    98 %
    0.3kmh
    99 %
    pet
    6 °
    sub
    11 °
    ned
    11 °
    pon
    14 °
    uto
    12 °

    Prosvjetni radnici u BiH: Učenik mi je rekao da za noć može zaraditi moju plaću

    Prosvjetni radnici u BiH: Učenik mi je rekao da za noć može zaraditi moju plaću

    Slučaj profesorice Tehničke škole iz Trstenika, koju đaci zlostavljaju i snimaju telefonom, otvorio je pitanje postojanja autoriteta nastavnika u učionicama. Da li su i nastavnici iz Bosne i Hercegovine sve češće žrtve djece delinkvenata i da li trpe pritisak od strane roditelja? Šta je dovelo do toga da status prosvetnih radnika bude na ovakav način degradiran i kako vratiti nastavnički dignitet u učionice?

    Amsar Hadžimujić, direktor u Osnovnoj školi “Malta” Sarajevo kaže da nije iznenađen slučajem iz Srbije jer se to dešava godinama i u BiH.

    – Nisam iznenađen. Zadnjih 15 godina je sve učestalije i pravimo se da ne shvatamo problematiku prosvjetnih radnika. Danas nam se dešava da trpimo pritisak roditelja i učenika i vidimo eroziju u ponašanju prema prosvjetnim radnicima. Učenici kreću rano u BiH sa obrazovanjem i dolaze sa jako niskom razinom kulture i ponašanja. Ubjeđuju nastavnike, vrijeđaju, a roditelji im daju podršku u tome. Na taj način smo profesiju nastavnika doveli u podređen položaj. Omalovažavaju se i od strane roditelja – kaže Hadžimujić.

    Suada Karić, profesorica stručnih predmeta iz oblasti prehrane u JU Srednja škola poljoprivrede, prehrane, veterine i uslužnih djelatnosti Sarajevo kaže da je i u srednjim školama situacija slična.

    – Konvenciju o pravima djece se tumači na pogrešan način, djeci je dozvoljeno razno ponašanje. Iza toga stoje roditelji i ministarstvo. Roditelji ako se ne slažu sa ocjenom koju su dobila djeca, oni prijete ministarstvom, žale se i to frustrira profesore. Ima onih koji se bore sa tim problemom. Ono što je najbolnije što nastavnici i profesori posustanu da ne bi imali problema. Izgubili smo dostojanstvo profesije. Imala sam slučaj da mi učenik kaže: ‘Ja mogu vašu platu zaraditi za jednu noć’. On pjeva. Ja mu kažem ‘Dvojku ne možeš zaraditi za jednu noć, moraš se potruditi’. Moramo čuvati svoje lično dostojanstvo i onda ćemo jačati i boriti se za dostojanstvo svih prosvjetnih radnika – kaže Karić.

    Elma Dizdarević iz Vijeća roditelja KS ističe kako se roditelji ipak trude da zajednički rješavaju probleme i da su inicijatori problema pojedinci i neodgovorna djeca.

    – Majka sam troje djece, dvoje u osnovnoj, a jedno u srednjoj školi. Partner sam u obrazovanju svoje djece. Kada su se dešavala nasilnička ponašanja i samoubistva djece, mi smo se žalili ministarstvu i dobili smo 59 psihologa koji će raditi sa djecom. Dijete od sedme godine ulazi u sitem gdje okruženje utiče na njega, djeca, nastavnici. Mi kao vijeće roditelja učestvujemo u raznim radionicama. Organizovali smo predstave i razgovarali o vršnjačkom nasilju. Mi smo partneri u svemu ovome i kada se desi problem rješavamo ga. Zajedničkim snagama da pomognemo djeci – kaže Dizdarević.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Slučaj profesorice Tehničke škole iz Trstenika, koju đaci zlostavljaju i snimaju telefonom, otvorio je pitanje postojanja autoriteta nastavnika u učionicama. Da li su i nastavnici iz Bosne i Hercegovine sve češće žrtve djece delinkvenata i da li trpe pritisak od strane roditelja? Šta je dovelo do toga da status prosvetnih radnika bude na ovakav način degradiran i kako vratiti nastavnički dignitet u učionice?

    Amsar Hadžimujić, direktor u Osnovnoj školi “Malta” Sarajevo kaže da nije iznenađen slučajem iz Srbije jer se to dešava godinama i u BiH.

    – Nisam iznenađen. Zadnjih 15 godina je sve učestalije i pravimo se da ne shvatamo problematiku prosvjetnih radnika. Danas nam se dešava da trpimo pritisak roditelja i učenika i vidimo eroziju u ponašanju prema prosvjetnim radnicima. Učenici kreću rano u BiH sa obrazovanjem i dolaze sa jako niskom razinom kulture i ponašanja. Ubjeđuju nastavnike, vrijeđaju, a roditelji im daju podršku u tome. Na taj način smo profesiju nastavnika doveli u podređen položaj. Omalovažavaju se i od strane roditelja – kaže Hadžimujić.

    Suada Karić, profesorica stručnih predmeta iz oblasti prehrane u JU Srednja škola poljoprivrede, prehrane, veterine i uslužnih djelatnosti Sarajevo kaže da je i u srednjim školama situacija slična.

    – Konvenciju o pravima djece se tumači na pogrešan način, djeci je dozvoljeno razno ponašanje. Iza toga stoje roditelji i ministarstvo. Roditelji ako se ne slažu sa ocjenom koju su dobila djeca, oni prijete ministarstvom, žale se i to frustrira profesore. Ima onih koji se bore sa tim problemom. Ono što je najbolnije što nastavnici i profesori posustanu da ne bi imali problema. Izgubili smo dostojanstvo profesije. Imala sam slučaj da mi učenik kaže: ‘Ja mogu vašu platu zaraditi za jednu noć’. On pjeva. Ja mu kažem ‘Dvojku ne možeš zaraditi za jednu noć, moraš se potruditi’. Moramo čuvati svoje lično dostojanstvo i onda ćemo jačati i boriti se za dostojanstvo svih prosvjetnih radnika – kaže Karić.

    Elma Dizdarević iz Vijeća roditelja KS ističe kako se roditelji ipak trude da zajednički rješavaju probleme i da su inicijatori problema pojedinci i neodgovorna djeca.

    – Majka sam troje djece, dvoje u osnovnoj, a jedno u srednjoj školi. Partner sam u obrazovanju svoje djece. Kada su se dešavala nasilnička ponašanja i samoubistva djece, mi smo se žalili ministarstvu i dobili smo 59 psihologa koji će raditi sa djecom. Dijete od sedme godine ulazi u sitem gdje okruženje utiče na njega, djeca, nastavnici. Mi kao vijeće roditelja učestvujemo u raznim radionicama. Organizovali smo predstave i razgovarali o vršnjačkom nasilju. Mi smo partneri u svemu ovome i kada se desi problem rješavamo ga. Zajedničkim snagama da pomognemo djeci – kaže Dizdarević.

    IzvorN1

    Posljednje objavljeno