21.3 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Ronaldo nije donirao 1,5 miliona eura za djecu Palestine

    Ronaldo nije donirao 1,5 miliona eura za djecu Palestine

    Desetine portala diljem svijeta objavilo je vijest koja govori da je Cristiano Ronaldo donirao 1,5 miliona eura (ili dolara) djeci Palestine.

    Vijest je prvi put objavljena na anonimnom portalu čiji administratori dolaze sa Kosova, a vijest je viralnom napravio portal “9sport” iz Makedonije koji ju je objavio na engleskom jeziku. Na naše govorno područje je dospjela putem portala “Sportsport”.

    “Sportsport.ba” je prvi portal koji je, 16. maja 2019. godine, na našem jeziku objavio vijest o tome da je Cristiano Ronaldo donirao 1,5 miliona eura “za siročad u pojasu Gaze”, a potom i brojni drugi, među kojima i naš.

    Kako su objavili brojni mediji, Ronaldo je uplatio 1.5 miliona eura za siročad u Pojasu Gaze, gdje u jako teškim uslovima odrastaju gladna palestinska djeca. Nestašica hrane i osnovnih životnih namirnica je svakodnevni problem za ovaj teritorij, a Ronaldo je na ovaj način barem donekle pomogao nemoćnim Palestincima.

    Autor članka na portalu “Sportsport” kao izvor navodi “brojne medije” , ali ne navodi koje. Sa druge strane, uz članak jeste priložena objava sa Twitter profila “Onwadan’s charity foundation”, koja je objavljena istog dana. Ono što se na prvi pogled primjećuje jeste činjenica da u objavi na Twitteru stoji da je donirano 1,5 miliona dolara, dok je iznos na portalu “Sportsport” napisan u eurima.

    Isti članak su u roku od sat vremena sa portala “Sportsport” prenijeli “Dnevni Avaz” i “Radio Sarajevo”, kao i ostali portali u našoj zemlji. U narednim danima je više od 35 portala je prenijelo vijest na našem jeziku, ne navodeći nikakve izvore osim navedene objave sa Twittera.

    Fact-checking portal “Lead Stories” je objavio analizu 19. maja u kojoj ocjenjuje da je vijest lažna. Vijest je 16.5. na engleskom jeziku krenula sa portala “9sportpro.com” te je odmah postala viralna.

    Ekipa Raskrinkavanje.ba je odlučila da se obrati Twitter profilu i da se raspita da li su oni zaista humanitarna organizacija koja je primila novac, a ako ne, koji su im bili izvori za vijest. Nisu dobili odgovor, ali su kasnije bili blokirani na Twitteru.

    Ono što nijedan od ovih portala nije uradio na tom putu je da kontaktira Ronaldovu agenciju za upravljanje “Gestifute”. Ekipa Raskrinkavanje.ba je učinila to i oni su im potvrdili da izvori bliski igraču mogu garantovati da je priča lažna, “kao i mnoge druge priče o Ronaldu”.

    Redakcija “Raskrinkavanja” poslala je upit svim portalima koji su prenijeli prvobitni članak sa lažnim informacijama, tako i nama, stoga objavljuemo članak sa tačnim informacijama.

    Izvinjavamo se našim čitateljima/icama za prenošenje lažne vijesti.

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Desetine portala diljem svijeta objavilo je vijest koja govori da je Cristiano Ronaldo donirao 1,5 miliona eura (ili dolara) djeci Palestine.

    Vijest je prvi put objavljena na anonimnom portalu čiji administratori dolaze sa Kosova, a vijest je viralnom napravio portal “9sport” iz Makedonije koji ju je objavio na engleskom jeziku. Na naše govorno područje je dospjela putem portala “Sportsport”.

    - Reklama -

    “Sportsport.ba” je prvi portal koji je, 16. maja 2019. godine, na našem jeziku objavio vijest o tome da je Cristiano Ronaldo donirao 1,5 miliona eura “za siročad u pojasu Gaze”, a potom i brojni drugi, među kojima i naš.

    - Reklama -

    Kako su objavili brojni mediji, Ronaldo je uplatio 1.5 miliona eura za siročad u Pojasu Gaze, gdje u jako teškim uslovima odrastaju gladna palestinska djeca. Nestašica hrane i osnovnih životnih namirnica je svakodnevni problem za ovaj teritorij, a Ronaldo je na ovaj način barem donekle pomogao nemoćnim Palestincima.

    - Reklama -

    Autor članka na portalu “Sportsport” kao izvor navodi “brojne medije” , ali ne navodi koje. Sa druge strane, uz članak jeste priložena objava sa Twitter profila “Onwadan’s charity foundation”, koja je objavljena istog dana. Ono što se na prvi pogled primjećuje jeste činjenica da u objavi na Twitteru stoji da je donirano 1,5 miliona dolara, dok je iznos na portalu “Sportsport” napisan u eurima.

    Isti članak su u roku od sat vremena sa portala “Sportsport” prenijeli “Dnevni Avaz” i “Radio Sarajevo”, kao i ostali portali u našoj zemlji. U narednim danima je više od 35 portala je prenijelo vijest na našem jeziku, ne navodeći nikakve izvore osim navedene objave sa Twittera.

    Fact-checking portal “Lead Stories” je objavio analizu 19. maja u kojoj ocjenjuje da je vijest lažna. Vijest je 16.5. na engleskom jeziku krenula sa portala “9sportpro.com” te je odmah postala viralna.

    Ekipa Raskrinkavanje.ba je odlučila da se obrati Twitter profilu i da se raspita da li su oni zaista humanitarna organizacija koja je primila novac, a ako ne, koji su im bili izvori za vijest. Nisu dobili odgovor, ali su kasnije bili blokirani na Twitteru.

    Ono što nijedan od ovih portala nije uradio na tom putu je da kontaktira Ronaldovu agenciju za upravljanje “Gestifute”. Ekipa Raskrinkavanje.ba je učinila to i oni su im potvrdili da izvori bliski igraču mogu garantovati da je priča lažna, “kao i mnoge druge priče o Ronaldu”.

    Redakcija “Raskrinkavanja” poslala je upit svim portalima koji su prenijeli prvobitni članak sa lažnim informacijama, tako i nama, stoga objavljuemo članak sa tačnim informacijama.

    Izvinjavamo se našim čitateljima/icama za prenošenje lažne vijesti.

    Zenica
    clear sky
    21.3 ° C
    21.3 °
    21.3 °
    73 %
    1.6kmh
    0 %
    ned
    37 °
    pon
    35 °
    uto
    39 °
    sri
    36 °
    čet
    32 °