5.9 C
Zenica
More

    Ukupno podjela

    Posljednje objavljeno

    Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju (FOTO)

    Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju (FOTO)

    Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju (FOTO)

    U Sarajevu i Banjoj Luci, paralelno, održan je Forum „Mladi i mediji – Reconnect“  uz učešće brojnih gostiju, prvenstveno mladih, novinara, a potom i različitih profile autora i saradnika, iz svijeta medija i proizvodnje medijskih sadržaja i monitoringa. Bio je to događaj u okviru projekta  „Mladi za bolje medije” koji finansira Evropska unija, a provode Ja bih u EU i Mediacentar. Na početku, goste je pozdravio Vladimir Pandurević iz Delegacije Evropske unije u BiH koji je istakao da je ovaj projekat finansiran u okviru programa Civino društvo i mediji i važan je jer se bavi aktivnijim angažmanom civilnog društva, mladih prvenstveno u unaprjeđenju medijskog sadržaja i zaštiti novinarskih sloboda.

    Forum Mladi i mediji- Reconnect, pratili su i učesnici putem online platforme koja je povezala mlade i novinare i učesnike sa obje lokacije. Bilo je govora o medijima i sadržajima koje mladi prate, o formatima koje mediji koriste pri produkciji vijesti ali i preporukama koje bi formate bilo dobro koristiti kako bi mediji privukli i zadržali mlade.

    Samra Lučkin, komunikacijska ekspertica Ja bih u EU osvijetlila aspekte ovog programa: novi oblici medijskih sadržaja i pojava novih medija su pred izdavače  i novinske i radio televizijske kuće postavile nove oblike izazova da privuku i zadrže mladu publiku

    Anida Sokol, predstavnica Media Centra i autorica istraživanja, predstavila je vrlo studiozno izrađena istraživanja provedena u okviru projekta Mladi za bolje medije kojim se nastojalo, između ostalog, odrediti koliko mladi prate tradicionalne/ mainstream medije i koji specijalizirani sadržaji za mlade postoje u BiH.

    „Mediji rijetko strateški pristupaju pripremi sadržaja programa za mlade. Neophodno je da tradicionalni mediji u BiH pronađu način da privuku mlađu publiku, da pripreme sadržaje koje su njima zanimljivi ali i one koji su edukativni i koji se bave društveno relevantnim pitanjima. Kroz Forum smo pokrenuli ovo važno pitanje. Nadam se da će mediji i mladi kroz razgovore i saradnju naći način da vrate mladu publiku medijima“- objasnila je Anida.

    Mlađe generacije koje rastu sa novim tehnologijama, internetom, društvenim mrežama i mobilnim telefonima imaju drugačije informacijsko-komunikacijske potrebe i očekivanja od medija u odnosu na ostatak populacije.

    „Emisije trebaju započinjati pozitivnim vijestima. To je ono što mladi žele da čuju. Mladi traže razlog da ostanu ovdje“- istakla je Ajna Mešić, učesnica Foruma u Sarajevu.

    Mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te takav sadržaj traže na internetu i društvenim mrežama. Tradicionalni mediji u BiH, s druge strane,  zbog nedostatka sredstava slabije ulažu u produkciju specijaliziranih sadržaja za mlade.

    „Imali smo priliku čuti perspektivu mladih i profesionalaca u medijima o tome kako svi zajedno mogli doprinijeti razvoju sadržaja u tradicionalnim medijima, kako u narednih 10 godina ne bismo izgubili upravo tu populaciju koja će konzumirati tradicionalne medije. Mediji su stub demokratskog društva, a ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo i demokratiju“- objasnio je Aldin Alić, aktivista iz Zenice.

    Ahmed Babić iz RTV Zenice koji je zajedno sa Enom Sikirom osmislio emisiju „Iz mlade zjenice“, koja emitovala dvije godine, kaže da je uspjeh emisije bio veći na YouTube-u nego na televiziji i da je bilo važno kreirati kratke sadržaje sa zanimljivim narativom.

    “Nemojte da bježite od trendova. Iskoristite ih kako bi društveno odgovorne teme prezentovali kroz svoj sadržaj” istakla je Mirela Biković, kreatorica Cat patrole, programa nastalog na društvenim mrežama, koji danas ima uspješan produkcijski okvir. 

    “Za tradicionalne medije već je danas veliki izazov prolagoditi sadržaj kako bi bio gledan i čitan, a mislim da su i pred online medijima uskoro veliki izazovi, istakla je Maja Isović, novinarka Buke, na forumu “Mladi i mediji – Reconnect!”.

    „Mladi za bolje medije” projekat koji finansira Evropska unija a provode Ja bih u EU i Media Centar, nastoji da uspostavi vezu mladih i medija, razvijajući inovativni pristup jačanju nezavisnih medija u Bosni i Hercegovini i potičući aktivizam mladih u podršci medijima i u kreiranju medijskih sadržaja. Uz moderaciju Nikole Vučića u Sarajevu i Dejana Šajinovića u Banjoj Luci, te određena pojašnjenja aktivista Aldina Alića, Biljane Andrijević došlo se do zaključka da kontekst u dobroj mjeri određuje medijske sadržaje te da je u ovom trenutku najbitnije otvoriti prostor za mlade koji će slijedeći pozitivne primjere naći put za sadržaje koje će pratiti i kreirati.     

    Pratite nas i na Twitteru, Facebooku i Instagramu.

    Ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo demokratiju (FOTO)

    U Sarajevu i Banjoj Luci, paralelno, održan je Forum „Mladi i mediji – Reconnect“  uz učešće brojnih gostiju, prvenstveno mladih, novinara, a potom i različitih profile autora i saradnika, iz svijeta medija i proizvodnje medijskih sadržaja i monitoringa. Bio je to događaj u okviru projekta  „Mladi za bolje medije” koji finansira Evropska unija, a provode Ja bih u EU i Mediacentar. Na početku, goste je pozdravio Vladimir Pandurević iz Delegacije Evropske unije u BiH koji je istakao da je ovaj projekat finansiran u okviru programa Civino društvo i mediji i važan je jer se bavi aktivnijim angažmanom civilnog društva, mladih prvenstveno u unaprjeđenju medijskog sadržaja i zaštiti novinarskih sloboda.

    Forum Mladi i mediji- Reconnect, pratili su i učesnici putem online platforme koja je povezala mlade i novinare i učesnike sa obje lokacije. Bilo je govora o medijima i sadržajima koje mladi prate, o formatima koje mediji koriste pri produkciji vijesti ali i preporukama koje bi formate bilo dobro koristiti kako bi mediji privukli i zadržali mlade.

    - Reklama -

    Samra Lučkin, komunikacijska ekspertica Ja bih u EU osvijetlila aspekte ovog programa: novi oblici medijskih sadržaja i pojava novih medija su pred izdavače  i novinske i radio televizijske kuće postavile nove oblike izazova da privuku i zadrže mladu publiku

    - Reklama -

    Anida Sokol, predstavnica Media Centra i autorica istraživanja, predstavila je vrlo studiozno izrađena istraživanja provedena u okviru projekta Mladi za bolje medije kojim se nastojalo, između ostalog, odrediti koliko mladi prate tradicionalne/ mainstream medije i koji specijalizirani sadržaji za mlade postoje u BiH.

    - Reklama -

    „Mediji rijetko strateški pristupaju pripremi sadržaja programa za mlade. Neophodno je da tradicionalni mediji u BiH pronađu način da privuku mlađu publiku, da pripreme sadržaje koje su njima zanimljivi ali i one koji su edukativni i koji se bave društveno relevantnim pitanjima. Kroz Forum smo pokrenuli ovo važno pitanje. Nadam se da će mediji i mladi kroz razgovore i saradnju naći način da vrate mladu publiku medijima“- objasnila je Anida.

    Mlađe generacije koje rastu sa novim tehnologijama, internetom, društvenim mrežama i mobilnim telefonima imaju drugačije informacijsko-komunikacijske potrebe i očekivanja od medija u odnosu na ostatak populacije.

    „Emisije trebaju započinjati pozitivnim vijestima. To je ono što mladi žele da čuju. Mladi traže razlog da ostanu ovdje“- istakla je Ajna Mešić, učesnica Foruma u Sarajevu.

    Mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te takav sadržaj traže na internetu i društvenim mrežama. Tradicionalni mediji u BiH, s druge strane,  zbog nedostatka sredstava slabije ulažu u produkciju specijaliziranih sadržaja za mlade.

    „Imali smo priliku čuti perspektivu mladih i profesionalaca u medijima o tome kako svi zajedno mogli doprinijeti razvoju sadržaja u tradicionalnim medijima, kako u narednih 10 godina ne bismo izgubili upravo tu populaciju koja će konzumirati tradicionalne medije. Mediji su stub demokratskog društva, a ukoliko izgubimo povjerenje u medije, izgubili smo i demokratiju“- objasnio je Aldin Alić, aktivista iz Zenice.

    Ahmed Babić iz RTV Zenice koji je zajedno sa Enom Sikirom osmislio emisiju „Iz mlade zjenice“, koja emitovala dvije godine, kaže da je uspjeh emisije bio veći na YouTube-u nego na televiziji i da je bilo važno kreirati kratke sadržaje sa zanimljivim narativom.

    “Nemojte da bježite od trendova. Iskoristite ih kako bi društveno odgovorne teme prezentovali kroz svoj sadržaj” istakla je Mirela Biković, kreatorica Cat patrole, programa nastalog na društvenim mrežama, koji danas ima uspješan produkcijski okvir. 

    “Za tradicionalne medije već je danas veliki izazov prolagoditi sadržaj kako bi bio gledan i čitan, a mislim da su i pred online medijima uskoro veliki izazovi, istakla je Maja Isović, novinarka Buke, na forumu “Mladi i mediji – Reconnect!”.

    „Mladi za bolje medije” projekat koji finansira Evropska unija a provode Ja bih u EU i Media Centar, nastoji da uspostavi vezu mladih i medija, razvijajući inovativni pristup jačanju nezavisnih medija u Bosni i Hercegovini i potičući aktivizam mladih u podršci medijima i u kreiranju medijskih sadržaja. Uz moderaciju Nikole Vučića u Sarajevu i Dejana Šajinovića u Banjoj Luci, te određena pojašnjenja aktivista Aldina Alića, Biljane Andrijević došlo se do zaključka da kontekst u dobroj mjeri određuje medijske sadržaje te da je u ovom trenutku najbitnije otvoriti prostor za mlade koji će slijedeći pozitivne primjere naći put za sadržaje koje će pratiti i kreirati.     

    Zenica
    broken clouds
    5.9 ° C
    5.9 °
    5.9 °
    63 %
    1.4kmh
    81 %
    pet
    6 °
    sub
    13 °
    ned
    4 °
    pon
    8 °
    uto
    7 °