Zenička škola Musa Ćazim Ćatić dio projekta uporednog mjerenja energetske efikasnosti

Objavljeno prije 2 godine

Nakon rekonstrukcije javnih objekata u okviru projekta Svjetske banke „Energetska efikasnost u BiH“ (BEEP), pokrenuta je druga faza projekta koja podrazumijeva mjerenja utrošene energije i nivoa komfora u obnovljenim objektima, prije i poslije implementacije mjera energetske efikasnosti.

Međutim, imajući na umu da uštede u objektima, pored građevinskih mjera, ovise i o nivou energetski efikasnog ponašanja samih korisnika objekata, druga faza uključuje i motivisanje uprave i uposlenike škola da poduzmu mjere racionalnog korištenja energije, kako bi se ostvarile uštede predviđene projektom rekonstrukcije.

Kako bi proces poticanja i edukacije o racionalno korištenju energije podržao uz aktivan angažman korisnika objekata, BEEP je pokrenuo pilot projekat uporednog mjerenja ušteđene energije unutar pet odabranih škola, baziran na posebnoj naučnoj metodologiji, kako bi se ustanovilo koji objekat je, uz primjenu energetski efikasnog ponašanja, uspio uštediti najviše energije. U projektu učestvuje pet osnovnih škola, koje su bile dijelom prve faze projekta, sa područja Federacije BiH: OŠ “Hašim Spahić” Ilijaš, OŠ “Zahid Baručija” Vogošća, OŠ “Musa Ćazim Ćatić” Zenica, Srednja mješovita škola Žepče i Prva osnovna škola Zavidovići, a isti se implementira u periodu od dva i po mjeseca.

Predstavnici BEEP-a su tim povodom posjetili osnovnu školu “Musa Ćazim Ćatić” u Zenici i organizirali edukativnu radionicu na kojoj su prisustvovali predstavnici uprave škole i nastavnici. Na radionici su prezentirani koncept i metodologija mjerenja štednje energije. Prilikom edukacije, uposlenici škole su upoznati sa racionalnim načinima korištenja energenata i mjerama koje će poduzeti kako bi težili podsticanju i održavanju konstantne temperature u prostorijama škole, tokom dužeg perioda. Pri prezentaciji metodologije istaknut je cilj projekta, očuvanje toplotnog komfora u objektu, što u praksi znači težiti idealnoj temperaturi od 21 stepen, koja se u oblasti energetske efikasnosti smatra temperaturom racionalnog trošenja energije.

U OŠ “Musa Ćazim Ćatić” u Zenici, kao i u ostalim odabranim školama, će se posebnom razrađenom metodologijom izračunati mjesečna potrošnja energenta, koja se utrošila za grijanje prostorija. Izračunate mjesečne toplotne potrebe i ostvarene uštede uporediće se prije i nakon provođenja energetski efikasnih mjera. Mjerenje će se vršiti svakih 15 dana, i trajaće do 15. aprila ove godine. Škola koja u navedenom periodu mjerenja ostvari najveće energetske uštede predviđene navedenom metodologijom, dobija poticaj za kontinuirani rad i zalaganje – mobitel android i thermal imaging kameru za smartphone.

Na ovaj način se potvrđuje da je projekat BEEP zapravo i najobuhvatniji projekat energetske efikasnosti ikada u BiH, jer se pored kvalitetnih pripremnih aktivnosti, mjerenja potrošnje prije/poslije implementacije mjera energetske efikasnosti i obnove objekta dodatno radi i na edukaciji uposlenih o racionalnom korištenju utroška energije i to kroz praćenje i evaluaciju. Sve navedene aktivnosti korisnicima objekta trebaju omogućiti maksimalnu iskoristivost mjera energetske efikasnosti, te u konačnici uštedjeti novac.